www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 07 - Rallye Deutschland (JRC)

Kvalitní předpověď počasí pomohla Fordu k dobrému startu

17. srpna 2007 • 22:15

Na třetím a čtvrtém místě průběžného pořadí jsou po prvním dni Německé rally posádky týmu BP-Ford. Marcus Grönholm a Timo Rautiainen jsou s Focusem RS WRC třetí, týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se stejným vozem čtvrtí. Oba jezdci profitovali z velmi přesné týmové předpovědi počasí a mohli tak ve zrádných podmínkách zvolit ty nejlepší pneumatiky.

Svědkem slavnostního zahájení Německé rally byla historická část města Trier Porta Nigra, která figuruje na seznamu chráněných památek Unesco. Samotná soutěž odstartovala dnes ráno první etapou, kterou tvořily dvě identické série po třech rychlostních zkouškách o celkové délce 128,6 kilometrů. Asfaltové silničky mezi vinicemi byly ráno suché, v poledne se však nad oblastí přehnal silný déšť. Volba vhodných pneumatik pro odpolední sekci se tak velmi zkomplikovala.

Desátý podnik světového šampionátu v rally je první asfaltovou soutěží od lednové Rallye Monte Carlo. Zároveň se stal místem premiéry nového Focusu RS WRC 07 na zpevněném povrchu. Marcus Gronholm se ráno rozjížděl velmi opatrně a v první rychlostní zkoušce skončil až jako sedmý. Na autě pak provedl několik drobných, ale podstatných změn a do servisní zóny se vrátil již jako čtvrtý.

„Na první erzetě jsem si vůbec nevěřil, bylo těžké se dostat do pohody,“ přiznává devětatřicetiletý Fin. „Silnice byly suché a já jsem se nemohl rozjet, protože všechny naše testy na asfaltu probíhaly na mokru. Cítil jsem, že nemohu jet na limitu. Před dalším úsekem jsem udělal drobnou úpravu nastavení tlumičů a pak už to bylo mnohem lepší. V posledním testu jsem ale udělal malou chybu a opět jsem pár sekund ztratil.“

Po obědě měl tým k dispozici velmi detailní předpověď počasí, podle které mělo být po zbytek odpoledne sucho. Gronholm zvolil pneumatiky BFGoodrich se středně tvrdou směsí pro suchý povrch, do kterých byly ručně prořezány malé drážky. Pro většinou suché silnice, na nichž se držela vlhkost pouze ve stinných pasážích, se tato volba ukázala jako ideální. Osvědčily se i v místech, kde byly na trať vytahány nečistoty po ranním průjezdu startovního pole. Na všech čtyřech rychlostních zkouškách dojel Gronholm jako čtvrtý a posunul se na třetí místo před Daniho Sorda. Od vedoucího Francoise Duvala ho dělí 17,4 sekundy.

„Měli jsme skvělé informace o vývoji počasí a zvolili jsme perfektní pneumatiky. Byl jsem překvapen, jak rychlý byl Sebastien Loeb, protože očekával déšť a obul měkkou směs. Jsem rád, že jsme se udrželi blízko předních pozic. Zítřek bude opravdu velkým dnem. Dlouhá erzeta Panzerplatte na Baumholderu mi vždycky vyhovovala a věřím, že zítra to bude stejné,“ dodává.

Mikko Hirvonen měl příznaky začínající chřipky a necítil se dobře. Sedmadvacetiletému Finovi nějaký čas trvalo, než si na asfaltový povrch zvykl. Na druhé rychlostní zkoušce mu zhasl motor a po úvodní sekci byl šestý. Odpoledne použil stejné pneumatiky jako Gronholm, první rychlostní zkoušku na nich vyhrál. Na dalších dvou byl třetí. V cíli první etapy je na čtvrtém místě, 5,3 sekundy za svým týmovým kolegou.

„Je to můj nejlepší start do německé rally,“ říká. „Na první erzetě jsem se nemohl dostat do rytmu. Jel jsem jak začátečník! V poledne jsem si ale upravil měkčí nastavení tlumičů a pak už to bylo dobré. Na prvním odpoledním úseku mi nevyšla jedna zatáčka, ale přesto jsem dojel neuvěřitelně jako první. Rozestupy na čele nejsou nijak velké, takže to pro zítřek nevypadá špatně. Dnes mi nebylo zrovna nejlépe. Musím se pořádně vyspat a doufám, že ráno to bude lepší.“

Druhá etapa Německé rally je tradičně nejdelší. Hned dvakrát se posádky vydají do obávaného bývalého vojenského prostoru Baumholder. Trier opustí v 7 hodin ráno a na programu mají dvě identická kola po čtyřech rychlostních zkouškách se servisní přestávkou uprostřed. Každá sekce zahrnuje dva měřené úseky na hladkých silnicích v Sársku, po kterých následuje flexi-servis ve městě Konken. Tratě na Baumholderu zahrnují hned několik různých povrchů. Písek a šotolina na asfaltu a betonu se postarají o velmi kluzké svezení. Celkem měří druhá etapa 164,86 kilometrů a návrat do Trieru je naplánován na 19 hodin a 47 minut.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist