www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. května 2024, Svátek má Servác, zítra Bonifác

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-R 07 - Böttcher Rally Vyškov

Vyškov: Kam na „erzety“?

5. září 2007 • 13:30

Blížící se XVI. Böttcher rally, která o tomto víkendu do Vyškova přiláká kompletní špičku Mistrovství ČR v rally a Mistrovství ČR historiků, nabídne divákům i soutěžícím několik novinek. Kromě zařazení do nově vzniklého „prostředního seriálu“ a s tím souvisejícího navrácení k dvoudennímu formátu soutěže se menší obměny dočkala i trať, jež musela být přizpůsobena regulím mistrovství. Na posádky čeká celkem třináct rychlostních testů na pěti úsecích, které dohromady měří 128,44 km. Zatímco tři zkoušky byly s drobnými úpravami převzaty z loňského ročníku a čtvrtá se jela naposledy předloni, úplnou novinkou bude Litenčický test, který je na programu v sobotu. Dnešní tisková zpráva, jak doufáme, divákům alespoň částečně ulehčí náročný výběr zajímavých míst na trati soutěže.

RZ 1,3 Račická (8,94 km)

Račický test patří již řadu let k největším stálicím vyškovské rally a v různých verzích je pravidelně zařazován už od počátků této soutěže. Jeho letošní provedení z 99% vychází z loňské verze a jedinou změnou je umístění retardéru v Račicích, který se z autobusové točny přestěhuje těsně před konec obce. Start zkoušky se nachází v Pístovicích před autobusovou točnou, kde loni již po pár metrech úvodní zkoušky poslal své mitsubishi do hodin Jan Jelínek. Po výjezdu z obce následuje pro posádky nechvalně známý pístovický retardér přes hranu, který hodně vynáší, o čemž se loni přesvědčil Martin Kožmín, jenž zde podnikl neplánovaný výlet do příkopy. Za pístovickým retardérem posádky odbočí na tradiční úsek do areálu zemědělské farmy, na jehož konci se levým odbočením dostanou do obce Račice. Po zrádném skoku přes hranu, kde loni ukončil svoji pouť vyškovskou soutěží Jaromír Tomaštík, trať několika mírnějšími zatáčkami postupně stoupá k račickému zámku. Pravým odbočením do zámecké brány se soutěžící dostanou do technicky náročných serpentin, jež vrcholí úzkou pravou „vracečkou“, za níž následuje velice úzký sjezd mezi obrubníky, který účastníky rally přivádí zpět do Račic. Po výjezdu z obce přichází na řadu velice rychlý čtyřkilometrový úsek, který v minulosti využíval k nastavování svého vozu pro šumavské tratě Tomáš Hrdinka. Na posádky zde čeká mnohé – rychlé protahováky na uskákané vozovce, „utahovačky“ i hodně nepříjemné „nadzvedávací horizonty“ – fajnšmekři si zde opravdu přijdou na své. V samotném závěru si ještě posádky vyzkouší oblíbené serpentiny pod Ježkovicemi, na jejichž konci je umístěn cíl zkoušky.

Divácká místa:

DM 1 – divácky atraktivní retardér za Pístovicemi

DM 2 – pravé odbočení u zámecké brány

DM 3 – atraktivní serpentiny těsně před cílem RZ

Divácké tipy:

1. skok přes hranu na začátku obce Račice

2. technicky náročné serpentiny pod račickým zámkem

RZ 2,4 Podivická (10,52 km)

Podivická rychlostní zkouška patří ke klasickým testům vyškovské soutěže a vzhledem k častým změnám povrchů a rytmů jízdy je pro účastníky každoročně velkou zatěžkávací zkouškou. Její start je umístěn v obci Podivice, kde na posádky čeká série dvou náročných zatáček na žulové dlažbě. Hned za Podivicemi následuje záludné „esíčko“ mezi svodidly, na které nemá zrovna ty nejlepší vzpomínky Vladimír Barvík, jenž tu před třemi lety hodně poničil svoji Evo šestku. „Rychlostka“ pokračuje rychlým lesním úsekem, kde na soutěžící číhá zrádná „utahovačka“, jež se před osmi lety stala osudnou Felicii Dušana Kouřila. Těsně před polovinou testu posádky odbočí na šotolinový úsek ve vojenském prostoru, který je pro diváky nepřístupný. Po výjezdu zpět na hlavní komunikaci následuje zpomalovací retardér před obcí Zelená Hora a na začátku obce poté přichází na řadu levé odbočení do zemědělského statku. Zde posádky absolvují pravý „vracák“ na šotolině a hned po něm „nakopávák“ přes desinfekční jímku, na kterém měl loni se svým vozem plné ruce práce Josef Semerád. Následným klesáním serpentinami za obcí Zelená Hora se trať rychlostní zkoušky dostane ke známému „vracáku“ u obce Pustiměř, kde začne stoupat divácky atraktivním úsekem až k pravé „utahovačce“, kde si loni prožil krušné chvíle Jan Kopecký. Pak už na posádky čeká jen zrádné pravé odbočení „u křížku“, za nímž je na začátku obce Radslavice umístěn cíl testu.

Divácká místa:

DM 4 – průjezd obcí Podivice

DM 5 – „vracák“ a technicky náročné serpentiny u obce Pustiměř

Divácké tipy:

1. průjezd zemědělským statkem na Zelené Hoře

RZ 5,8,11 Litenčická (12,83 km)

Nová rychlostní zkouška, vyznačující se hrbolatým povrchem a velmi rychlým profilem, startuje v obci Litenčice. Po průjezdu touto obcí je pro posádky připravena první past v podobě rychlé pravé „utahovačky“, na kterou váže série uskákaných zatáček různých poloměrů. Před další vesnicí čeká soutěžící hodně rychlá a rovinatá pasáž, kterou však posádkám ihned vynahradí technický průjezd Nítkovicemi, zakončený pěknou levou „vracečkou“ na návsi. Za Nítkovicemi soutěžící čeká pravé „téčko“ a stoupání k nepřehlednému horizontu, za nímž následuje mírná pravá zatáčka (se kterou budou mít ti, co horizont podcení, značné problémy). Před odbočením u Chvalkovic je pro posádky připraven mimořádně náročný a rychlý úsek mezi stromy, kde by měly vynikat hlavně zkušené posádky s dobrým rozpisem. Po zmíněném odbočení u Chvalkovic, kam se brzdí z vysoké rychlosti, soutěžící čeká nepříliš technický průjezd Nemochovicemi, zakončený „esíčkem“ přes most. Mimořádně atraktivním místem pro diváky bude levé odbočení v křižovatce směrem na Kunkovice, za nímž ještě posádky čekají dvě náročné „utahovačky“ z kopce. Tato pasáž až do Kunkovic musí uspokojit všechny rallyové fajnšmekry. Po výjezdu z obce Kunkovice začíná trať prudce stoupat krásnými serpentinami, které se postarají o stylovou tečku za touto krásnou, leč zrádnou rychlostní zkouškou.

Divácká místa:

DM 6 – levé odbočení u Chvalkovic

DM 7 – velice atraktivní levá odbočka směrem na obec Kunkovice

Divácké tipy:

1. technický průjezd obcí Nítkovice a nepřehledný horizont za obcí

2. technický průjezd obcí Kunkovice

3. serpentiny těsně před cílem zkoušky

RZ 6,9,12 Orlovická (6,93 km)

Orlovická rychlostní zkouška, která je letos nekratším testem soutěže, se do itineráře Böttcher rally vrací po roční přestávce. V úvodu zkoušky na posádky čeká technicky náročný průjezd osadou Zdravá Voda, který je zakončen nádherným „esíčkem“ do kopce, jež bylo ještě za dob vozů kategorie WRC pro diváky opravdovou lahůdkou. Trať pokračuje mimořádně rychlým lesním úsekem, který je zpomalen dvojicí retardérů. Klasikou vyškovské soutěže bude i letos klesání do orlovických serpentin, kde předloni málem pohřbil naděje na třetí místo David Komárek. Trať dále pokračuje technickým a divácky zajímavým průjezdem obce Orlovice, který je zakončen umělým retardérem na autobusové točně. Následují rychlé protahováky, které posádky přivedou až do cíle za obcí Orlovice.

Divácká místa:

DM 8 – technický průjezd obcí Zdravá Voda

DM 9 – retardér nad obcí Orlovice

DM 10 – divácky zajímavý průjezd Orlovicemi

Divácké tipy:

1. nádherné „esíčko“ u hájenky po výjezdu z osady Zdravá Voda

2. technicky náročný sjezd serpentinami do Orlovic

RZ 7,10,13 Vážanská (10,08 km)

Divácky velice oblíbená rychlostní zkouška, jedoucí se jen kousek od Vyškova, byla oproti loňsku otočena do protisměru. Start RZ je letos před obcí Boškůvky, kde je hned na začátku připraveno divácky zajímavé pravé odbočení. Za Boškůvkami posádky odbočí vpravo na oblíbený šotolinový úsek u rybníka, který je přivede až k zemědělskému areálu na okraji obce Moravské Prusy. Následuje technický průjezd Moravskými Prusy s několika širokými zatáčkami ve stoupání ke kostelu a také technický průjezd obcí Vážany, kde soutěžící čeká divácky atraktivní pravý vracák „u pumpy“. Poté se trať hodně zrychlí a po pěkném pravém odbočení si soutěžící vyzkouší jízdu po panelové cestě. Mimořádně pěkným místem je pravé odbočení z panelů na asfalt, kde předloni nebyla nouze o divoké průjezdy. Následuje úzký asfaltový úsek, o jehož zpestření se postará nenápadný skákací horizont, na němž v roce 2005 pohřbil veškeré naděje na úspěch Zbyněk Novotný s Renaultem Clio. Trať dále pokračuje krátkým prudkým stoupáním, za kterým je připravena zcela nová odbočka na šotolinu, jež nahradí nepříliš sportovně hodnotný „let“ po hlavní silnici směrem na Topolany. Hodně zrádným místem by mělo být levé odbočení ze šotoliny zpět na asfalt, kde se dá čekat, že budou mít posádky se svými vozy plné ruce práce. Rychlostní zkouška finišuje úzkým technickým úsekem nad osadou Zouvalka, kde se loni nenápadná trubka na vnitřku jedné ze zatáček postarala o značné promíchání výsledkové listiny. Letos se však dá očekávat, že si posádky budou na toto nechvalně známé místo dávat větší pozor.

Divácká místa:

DM 11 – pravé odbočení na šotolinu za obcí Boškůvky a následná pasáž na nezpevněném povrchu

DM 12 – atraktivní pravé odbočení z panelů na asfalt za obcí Vážany

DM 13 – levé odbočení na šotolinu u sadu u obce Moravské Prusy

DM 14 – technicky náročné pasáže na úzkém asfaltu před cílem RZ

Divácké tipy:

1. pravý „vracák“ v obci Vážany

2. zrádné levé odbočení ze šotoliny na asfalt necelé 2 km před cílem zkoušky

Ještě zbývá dodat, že servis již tradičně najde své zázemí na letišti ve Vyškově, kam soutěžící během závodu zamíří celkem šestkrát. Lokalitu nemění ani přeskupení, jež bude opět umístěno před budovu hlavního sponzora soutěže – firmy Böttcher Systems. Jedinou změnou je přesunutí startovní a cílové rampy z vyškovského Masarykova náměstí na parkoviště naproti České pojišťovny z důvodu termínové kolize s kulturním programem, připraveným na vyškovském náměstí v rámci Dnů evropského dědictví.

Všechny důležité informace o soutěži (včetně mapy tratě a časového harmonogramu) diváci i posádky naleznou na oficiálních internetových stránkách soutěže - www.rallyvyskov.cz.

Další informace k Böttcher Rally Vyškov naleznete ZDE.

Jiří Dokulil
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist