www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-R 07 - Böttcher Rally Vyškov

Tradiční dominance Sparrow Racing Teamu ve Vyškově

14. září 2007 • 01:00

Stává se již nepsaným pravidlem, že zlínská stáj Sparrow Racing Team opanuje třídu N2. Nejinak tomu bylo i o uplynulém víkendu v okolí Vyškova, kde se jel čtvrtý díl letošního seriálu mistrovství ČR v automobilových soutěžích.

Premiéru za volantem týmové Hondy Civic Vti si odbyl zkušený český reprezentant v enduru Martin Hudec. Po opatrnějším začátku bojoval o čelo s týmovými kolegy Jakubcem a Křemenem, na sobotních testech jim však ujel a bezpečně vybojoval prvenství ve třídě N2. „Zajeli jsme parádní výsledek. Od včerejška jsme nádherně bojovali ve vteřině s Honzou Jakubcem i Michalem Křemenem. V sobotu ráno se nám podařilo jim trošku cuknout a v závěru jsme si vedoucí pozici už hlídali,“ řekl v cíli viditelně spokojený Hudec.

Stříbrnou příčku obsadil junior Michal Křemen, který si také odbyl premiéru za volantem Hondy od Sparrow Racing Teamu. „Vzhledem k dobré pověsti týmu Sparrow jsme měli zájem vyzkoušet jejich vůz. Po svezení s ním musím říct, že se jedná o špičkové a skvěle připravené auto,“ prozradil Michal Křemen, který překvapil všechny soupeře pátečním vedením, přestože byl hned od úvodního testu zatěžkán desetivteřinovou penalizací za předčasný start. V souboji s největšími soupeři nakonec rozhodl druhý sobotní test. „V přemíře snahy jsem na šesté erzetě lehce zachyboval a nevešel jsem se do retardéru. Musel jsem couvat. Poté jsme již jeli s většími rezervami s cílem udržet druhé místo ve třídě, což se nám podařilo,“ řekl po soutěži stříbrný junior.

Třetí místo vybojoval Jan Jakubec, který začal opatrněji po havárii na Pelhřimově. Postupně se zrychloval a čím dál vydatněji promlouval do souboje tria týmových Hond o vítězství. Nakonec pro něj zbyl nejnižší stupínek na pódiu vítězů, Jakubec však neskrýval spokojenost: „Po ráně na Pelhřimově jsme určitě spokojeni. V sobotu jsme udělali několik drobnějších chyb. Poprvé jsem jel na takovémto povrchu, kdy byly mokré tratě se spoustou vytahaného bláta. Dojeli jsme do cíle, je z toho pohár, takže vše jak má být.“

Do čtvrté zlínské Hondy usedl velezkušený Jiří Šén, opět s Luďkem Švihálkem na sedadle spolujezdce. Během soutěže odvedl tradičně spolehlivý výkon a dojel si pro body za sedmé místo ve třídě. „Po vydatných deštích během týdne před soutěží bylo na trati hodně vytahaného bláta, navíc na mnoha úsecích nestihla trať oschnout, takže byl povrch hodně nevyzpytatelný. Hlavně v lese je to hodně nebezpečné, proto jsme volili raději opatrnější jízdu,“ osvětlil v cíli Jiří Šén.

Podruhé usedl do nového Lanceru Evo IX zlísnký Petr Trnovec. V pátek poprvé vyzkoušel pneumatiky Matador a postupně s nimi zrychloval, podobně jako na domácí Barum Rally jej však zbrzdil defekt levé přední pneu na závěrečné zkoušce první etapy. V sobotních sekcích se postupně zrychloval, což mu vyneslo velice slušné dvanácté místo v absolutní klasifikaci. „Jsme rádi, že jsme v cíli. Kromě defektu jsme neměli žádné problémy, auto fungovalo bez problémů, ani my jsme mu neublížili. Výsledkově to mohlo být trochu lepší, ale časová ztráta po defektu byla moc velká,“ řekl Petr Trnovec.

Posledním zástupcem Sparrow Racing Teamu byl Egon Smékal. Ten opět startoval s Civicem Type R ve třídě N3 a neměl zde vážnějšího konkurenta. Od úvodních kilometrů suverénně vedl svou třídu a zajímal se spíše o body do absolutní klasifikace. O ty nakonec přišel až pozdním příjezdem do poslední časové kontroly na cílové rampě. „Za celou soutěž jsme neměli žádné žádné problémy, neměli jsme se ani s kým honit, takže jsme si jeli svým tempem, bez krizovek, bez chyb. Auto konečně vydrželo, takže jsme dojeli až do cíle,“ prozradil Egon Smékal, který si svým vítězstvím upevnil vedení ve třídě N3. Za měsíc ve Vsetíně tak může být již korunován letošním mistrem republiky v této třídě.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist