www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-R 07 - Böttcher Rally Vyškov

Krátká vyškovská epizoda Lumíra Firly

21. září 2007 • 01:00

Pouhou jednu rychlostní zkoušku trvalo účinkování Lumíra Firly na letošní Böttcher Rally Vyškov. Pro soutěž na jihu Moravy zvolil Lumír změnu, když namísto tradičního spolujezdce Pavla Švajdy, jenž pro tento podnik usedl vedle Eddyho Schlagera, nabídl pravou sedačku v týmovém voze Jaroslavu Jugasovi.

„Svezení s Jardou jsme plánovali již delší dobu, ale vzhledem k Jardově vytíženosti se vhodný termín naskytl až pro Vyškov. Jarda byl jedním z těch, kteří stáli u úplných začátků mé kariéry v rally a vždy se mi s ním dobře spolupracovalo,“ vysvětluje Lumír.

Úvodní rychlostní zkoušku absolvovali Lumír s Jardou v seznamovacím tempu, jehož výsledkem byl třináctý čas absolutně a osmý mezi produkčními vozy. „Museli jsme si na sebe s Jardou po dlouhé době postupně zvykat a sám jsem cítil, že máme ještě dostatek prostoru pro zrychlení. Vím přesně kde byly rezervy v mém jízdním projevu, bohužel na to, abych je v dalším průjezdu využil už nám nezbyl čas. Zhruba na třetím kilometru druhé rychlostky jsem zařadil pětku, ale auto nezabralo. Původně jsem myslel, že jsem rychlost nezařadil dobře, ale po opětovném zařazení mi bylo jasné, že je problém,“ popisuje orlovský soutěžák průběh odstoupení.

„Je to velká škoda také z toho důvodu, že za tmy jsem toho v rally ještě moc nenajel a chtěl jsem nasbírat co nejvíce zkušeností. Před soutěží jsme na voze provedli několik změn, instalovalo se nové turbo, repasovaly tlumiče a několik dalších dílů. Auto bylo po všech stránkách připraveno a o to víc nás odstoupení mrzí. Jsou ovšem díly do kterých nevidíte a tím byl v tomto případě přítlačák na spojce.“

„Spojku už máme připravenou novou, před Jeseníkem projde revizí ještě převodovka a diferenciály. Věříme, že poslední závod šampionátu rallysprintů nám vyjde o mnoho lépe. Pojedu znovu s Pavlem Švajdou, tak jak jsme zvyklí po celý rok,“ upřesňuje Lumír plány pro následující soutěž. „Rychlostní zkoušky na Jesenicku znám pouze z vyprávění, ale je to pro nás svým způsobem domácí soutěž. Určitě budeme chtít uspět a také vzhledem ke stavu v mistrovství pojedeme naplno.“

Odstoupení na soutěži je samo o sobě záležitostí, která týmu na náladě nepřidá. Dvojnásob pak zamrzí, když se k potížím na trati přidají i potíže s některými z činovníků soutěže.

Po odstoupení se několik členů týmu vydalo na RZ 2 odtáhnout soutěžní vůz, jenž nebyl schopen opustit trať vlastními silami. „Vše bylo dohodnuto s vedením soutěže a také přístup pořadatelů u trati byl velmi vstřícný. Před vjezdem na trať jsme se dohodli s posádkou uzavíracího vozu, že nás rychlostní zkouškou provede a doprovodí k nejvhodnějšímu místu kde můžeme trať opustit i se soutěžním vozem,“ vysvětluje manažer týmu Patrick Gillar.

Veškeré domluvy však vzaly za své po setkání s vedoucím RZ. „Chápeme, že vytížení pořadatelského sboru je v průběhu soutěže velké a mnohdy i stresující. Právě proto jsme však očekávali, že do zvláště zodpovědných funkcí, jakými bezesporu pozice vedoucího RZ je, jsou vybráni lidé, kteří dokáží jednat uvážlivě a komunikovat se soutěžícími na určité úrovni. Bohužel v tomto případě tomu tak nebylo. Před vjezdem našeho doprovodného vozu na trať se uvedený člen pořadatelského sboru při dotazu, zda je možno již na trať vjet, prezentoval naprosto neadekvátní reakcí, při níž nešetřil výrazy typu „padejte“, či titulováním „debile“.

Dle našeho názoru by osoba, která má za úkol reprezentovat pořadatelský sbor, měla být schopna zvládat své emoce a měla by umět zejména jednat s lidmi. Naštěstí uvedený činovník byl vzácnou výjimkou mezi ostatními, a tak i přes výše popsané extempore děkujeme všem ostatním pořadatelům na startu RZ2 za vstřícný přístup.“

Dalším nemilým překvapením pro tým byl následný sobotní telefonát z vedení soutěže. Tímto bylo přímo jezdci oznámeno, že jeho doprovod údajně při výše uvedeném incidentu verbálně napadal pořadatelský sbor, ač nebylo uvedeno jakým konkrétním způsobem. Proto bychom se i touto cestou rádi dotázali, jakými výrazy byl daný činovník verbálně napaden? Nikdo z týmu nepředvedl tak pestrou slovní zásobu, jakou disponoval uvedený člen pořadatelského sboru. A pakliže věta managera týmu „Chovej se laskavě slušně, jsi tady pro nás a ne my pro Tebe“ je slovním napadením, omlouváme se za ně.

Kategoricky pak současně odmítáme další obvinění, kdy bylo jezdci sděleno, že členové doprovodu při opouštění rychlostní zkoušky poškozovali bezpečnostní vypáskování. Proti tomuto vznášíme důrazný protest, jelikož sami pořadatelé pomáhali doprovodu při opuštění trati vypáskování zvedat tak, aby odjezd byl co nejplynulejší a nejrychlejší. Pokud kdokoli z doprovodného týmu jakkoli páskování poškodil, žádáme jasné vyrozumění na kterém úseku trati a jak jsme se uvedeného dopustili.

Přesto pro náš tým vyškovská soutěž stále patří mezi ty, na které se vždy budeme rádi vracet.

Petr Medřík
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist