www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 07 - OMV Waldviertel Rallye

Waldviertel vyhrál Vojtěch, Stohl vyloučen!

10. listopadu 2007 • 23:30

Nejrychlejším po šestnácti rychlostních zkouškách Waldviertel Rallye byl pravidelný účastník mistrovství světa Manfred Stohl, přesto se vítězem rakouské soutěže stal Štěpán Vojtěch. Pětatřicetiletý rodák z Vídně byl totiž po závěrečné technické prohlídce vyloučen.

Nejvýznamnější rakouská soutěž v posledních letech hodně těžila ze štědrosti svého hlavního sponzora OMV, díky čemuž se do okolí Hornu podařilo přilákat nejen všechny posádky startující v národních šampionátech za tuto petrolejářskou společnost, ale také řadu dalších více či méně kvalitních pilotů. O co méně bylo kvalitních pilotů, o to více bylo všudypřítomného bláta a vody. Počasí pořadatelům skutečně nepřálo a notně rozbahněné cesty daly zabrat většině startovního pole.

I letos byl pohled do seznamu přihlášených zajímavý, postupně z něj však povypadávala řada favoritů v čele s Baumschlagerem, Benikem, Pechem či Rosenbergerem. I proto byl právě Manfred Stohl pasován na největšího favorita soutěže.

Přestože usedl do Lanceru Evo IX s pohonem na plyn, pohyboval se i přes drobné potíže s motorem od začátku na čele soutěže, zvítězil ve třinácti ze šestnácti odjetých rychlostních zkoušek a na druhého Štěpána Vojtěcha najel téměř dvě minuty.

„Tato soutěž je jedinečná a jednoznačně nejlepší v Rakousku. Byl to ideální test před Irskem, kde to bude také hodně klouzat. Strašně moc jsem tu chtěl vyhrát a jsem velice rád, že se mi to podařilo,“ řekl v cíli soutěže Stohl. To však ještě netušil, že se situace vyvine jinak. Na závěrečné technické přejímce se totiž zjistilo, že setrvačník jeho Lanceru Evo IX je lehčí, než předepisuje homologace a Stohl byl tedy vyloučen. Proti tomuto rozhodnutí se odvolal, takže výsledky soutěže zůstávají neoficiální.

Vítězství tak spadlo do klína Štěpánu Vojtěchovi, který zde společně s Michalem Ernstem dokázal využít dosažené zkušenosti ze soutěží mistrovství světa. Je pravdou, že mu k tomu dopomohly i problémy Hermanna Gassnera s turbodmychadlem a hlavně Beppo Harracha s poloosou a výlety mimo trať.

Na stříbrný post tak vedle Vojtěcha vystoupal dvaadvacetiletý Michal Kościuszko, který si odbyl premiéru za volantem Fiatu Punto S2000. „Před soutěží jsem se s autem moc nesvezl, ale jsem nadmíru spokojený. Tuto soutěž jsme pojali jako test před Wales Rally GB a určitě jsme svůj cíl splnili. Rád bych se s tímto vozem v nadcházející sezóně objevil v rámci IRC nebo v MS, ale vše je teprve otázkou jednání,“ prozradil Kościuszko.

Na bronzový stupínek pak vystoupal zklamaný Beppo Harrach. Jeho vůz byl podobně jako Stohlův bez restriktoru a s pohonem na zemní plyn, jednalo se však o vůz šesté evoluce. „Hodně dlouho jsme se drželi na druhém místě a věřím, že bychom ho uhájili. Byli jsme párkrát mimo trať, ale časová ztráta nebyla tak hrozná. Bohužel, poškozená pravá přední poloosa znamenala obrovskou ztrátu. Přesto jsme prokázali, že auta na zemní plyn dokážou být konkurenceschopné,“ řekl Harrach.

Čtvrtou příčku vybojoval Andreas Waldherr, který se podruhé představil s VW Polo S2000. „Před touto soutěží jsem neměl moc příležitostí se s vozem svézt, přivezli ho až na poslední chvíli. Navíc to byla moje úplně první šotolinová soutěž, takže jsme se od začátku hlavně učili. Chtěl jsem se srovnávat s Kościuszkem, ale za náročných podmínek, jaké během soutěže panovaly, jsem se pak soustředil hlavně na sebe. S výsledkem jsem příjemně překvapený, auto fungovalo bezchybně. Před nadcházející sezónou potřebujeme hlavně potestovat a osahat si auto,“ prozradil v cíli Waldherr.

Na toho se dlouhou dobu tlačil bývalý okruhový závodník Toto Wolff s áčkovým Lancerem, nakonec však svůj boj o bramborovou příčku na poslední superspeciálce prohrál. „To ale nevadí, jsem hlavně rád, že jsem se zase mohl svézt a dokázal jsem jet ve špičce. Pokud se v příštím roce zúčastním národního šampionátu, určitě to bude s vozem S2000,“ okomentoval své vystoupení Wolff.

Zbvýající místa v první desítce obsadili piloti produkčních Mitsubishi v pořadí Stengg, Gavlák, Gassner, Haider a Gerwald Grössing. Za zmínku stojí hlavně comeback Seppa Haidera, který po mnohaleté pauze usedl do závodního Mitsubishi Lancer Evo VI. Přestože se jednalo o ojedinělý start, stihl fanouškům předvést, že ze svého umění nic nezapomněl.

Ne všechny posádky byly schopny zvládnout náročnou trať. Nejvíce početné fanoušky kolem trati zamrzelo odstoupení slovinského šampiona Andreje Jereba, který již na druhém testu odstoupil kvůli banální závadě na motoru jeho půjčeného Peugeotu 207 S2000. Ještě hůře dopadlo jediné WRC ve startovním poli řízené Erikem Kordou. Ten totiž hned na prvním testu havaroval a přiřadil se ke skupině jezdců, kteří zablokovali svými poškozenými auty trať takovým způsobem, že druhý průjezd musel být zrušen. Nakonec ani ten první test neprojely všechny vozy, zkouška byla po třicítce aut zrušena kvůli nutnosti výjezdu sanitního vozu k epileptickému záchvatu jednoho z pořadatelů.

Soutěže se zúčastnila také řada českých posádek. Kromě Vojtěcha a Slováka Gavláka patřil k nejrychlejším Čechům účastník Mitropa Cupu Jiří Tošovský, ten však po třináctém testu odstoupil ze čtrnáctého místa. Druhým nejrychlejším Čechem tak měl být čtrnáctý Radek Mifka, ten však v závěrečném servisu odstoupil (nechtělo se mu čekat na vydání auta z UP?), druhým nejúspěšnějším z bývalého Československa byl Igor Vlasatý, který opět startoval se Zdeňkem Hrůzou.

Z dalších umístění je potřeba vyzvednout vítězství Josefa Sedláčka ve třídě A5. Řada českých posádek však soutěž nedokončila. Kromě již zmíněných Tošovského a Mifky cíl nespatřili například Milan Liška (palivové čerpadlo), Slovák Michal Riečica (převodovka), Tomáš Pletka (havárie), Jiří Trojan, Jakub Denk či Lukáš Pondělíček.

Letošní Walviertel Rallye se také rozloučila s dlouholetým sponzorem, společností OMV, která stahuje své aktivity z motoristického sportu. „Rozhodnutí OMV odejít z motoristického sportu není pro nás pořadatele příliš dobrá zpráva, ale nedá se s tím nic dělat. Rádi bychom společnosti OMV poděkovali za dlouholetou spolupráci. Jestli se pojede Waldviertel Rallye i příští rok záleži na různých faktorech, hlavně pak na ekonomických kalkulacích. V hlavě už mám koncept příštího ročníku, ale teprve příští měsíce ukážou, jak moc je uskutečnitelná,“ prozradil šéf organizačního výboru Helmut Schöpg.

OMV Waldviertel Rallye
1.Štěpán Vojtěch-Michal ErnstCZMitsubishi Lancer Evo IXN41:50:03.3
2.Michal Kościuszko-Maciej SzczepaniakPLFiat Grande Punto S2000A8+1:04.3
3.Beppo Harrach-Andreas SchindelbacherAMitsubishi Lancer Evo VI CNG12+1:49.4
4.Andreas Waldherr-Richard JeitlerAVolkswagen Polo S2000A8+3:07.3
5.Toto Wolff-Gerald PöschlAMitsubishi Lancer Evo VIIIA8+3:30.3
6.Willi Stengg-Jürgen KlingerAMitsubishi Lancer Evo IXN4+3:41.5
7.Peter Gavlák-Miloš HůlkaSK/CZMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:02.5
8.Hermann Gassner-Karin ThannhäuserDMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:24.1
9.Sepp Haider-Manfred HiemerA/DMitsubishi Lancer Evo VIN4+4:51.5
10.Gerwald Grössing-Fred WinklhoferA/DMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:54.2

Další informace k OMV Waldviertel Rallye naleznete ZDE.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.11.2007 23:28
Pluto - moderátor
Mě by spíš zajímalo výkonové srovnání benzinového Lanceru s restriktorem a plynového Lanceru bez restriktoru.
11.11.2007 19:13
Acom
To ajaj: Neni Acom jako Acom
11.11.2007 18:41
ajaj
Acom: Způsob tvého myšlení je pro mne vždy překvapením.
11.11.2007 13:33
Acom
Tak trochu to nechápu, Rakušáci vyloučí Rakušáka...., to už je jak u nás.

Ale hlavně že vyhrálo OMV, nakonec.

toplist