www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav |
||||||
|
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
OS 07 - XIII. Pražský RallysprintPražský rallysprint se stal kořistí Karla TrněnéhoKdyž se dva perou, třetí se směje. Tak by se dal charakterizovat průběh letošního třináctého ročníku Pražského rallysprintu. Od počátku bojovali o vítězství Václav Pech a Emil Triner, smolná předposlední rychlostní zkouška však oba připravila o šance na vítězství. To si tak nakonec připsal Karel Trněný, vedle něhož tentokrát usedl europoslanec Jan Březina. Trněného stájová Škoda Fabia WRC startovala ve stejném termínu v Polsku, meclovský jezdec tak využil speciál, se kterým letos jezdíval v Itálii Felice Re. Trněný poztrácel hodně času na průjezdech uklouzanou zkouškou u Řeporyjí, naopak na okruhu kolem Strahova se mu dařilo. Hlavní souboj o prvenství ze začátku sváděli Václav Pech, který opět startoval s českým premiérem Mirkem Topolánkem, a Emil Triner, vedle kterého seděl Tomáš Krčmář. Před pátou rychlostní zkouškou byl mezi oběma pětivteřinový rozdíl ve prospěch Trinera, oba tedy vyjeli na trať s velkou vervou. Na známém diváckém místě na parkovišti u Strahovského stadionu ale Václav Pech trefil obrubník pravým předním kolem své Corolly WRC opět zapůjčené z Maďarska. Zvládl ještě obkroužit půl okruhu, ale s polámaným kolem se pokračovat nedalo. Mnohá česká média pak udělala z této epizody bulvární senzaci, při které šlo málem o život... O mnoho lépe nedopadl ani Emil Triner. Také jeho Octavie WRC měla problémy s předním kolem, na rozdíl od Pecha se však jednalo pouze o defekt. V tu chvíli bylo jasné, že šance na vítězství jsou ztraceny. Emil Triner místo výměny pneumatiky a následného bavení diváků raději obkroužil zbývající kola na defektu, čímž nejen že ztratil více než dvě minuty, ale také poškodil poloosu tak významně, že nebyl schopen v soutěži pokračovat. Za vítězným Trněným se sváděl další napínavý souboj o nejrychlejšího jezdce ve skupině N. Od začátku o toto prvenství bojovali překvapivě Jan Štěpánek a rallycrossař Pavel Koutný, jenž usedl do Pechova mistrovského lanceru. Nakonec byl i díky Koutného penalizaci za pozdní příjezd do ČK 4C rychlejší kroměřížský Štěpánek a po delší době tak na českých tratích odešlo Mitsubishi poraženo. Hned za nimi se seřadily dva speciály S2000. Josef Peták poprvé představil v akci svůj nový speciál Peugeot 207 S2000 a od začátku bylo patrné, že si jízdu s tímto vozem užívá. Přestože nakonec skončil 'až' pátý, svou jízdou bavil diváky a dal jasně najevo, že by v nadcházející sezóně mohl patřit k černým koňům českého šampionátu. Čtvrté místo obsadil Tomáš Kostka. Tento okruhový pilot již několikrát naznačil, že je schopen konkurovat české špičce, na Pražském rallysprintu se poprvé objevil ve voze specifikace S2000. Za volantem Fiatu Grande Punto S2000, se kterým Michal Kościuszko absolvoval minulý týden Wales Rally GB a v nadcházející sezóně by jej měl po českých tratích prohánět Jaromír Tarabus, dokázal zajíždět špičkové časy, za což si po zásluze odnesl poháry za čtvrté místo. Třetí vůz specifikace S2000 představil Roman Odložilík, od počátku se však potýkal s technickými problémy a na čtvrtém testu raději odstoupil, aby předešel zbytečným škodám na agregátu jeho punta. Hlavním smyslem celé akce však nebyly výsledky, ale pobavení početných diváků, svezení osobností z různých odvětví případně sponzorů a setkání s přáteli. V tomto duchu se nesl celý závod s na Prahu nezvykle vysokým počtem odstoupených. Naštěstí jedinou havárii zaznamenal hned na úvodním testu Michal Fiala, ostatní odstoupení byla způsobena technickými závadami, kontakty se strahovskými obrubníky nebo špatným počítáním kol na okruhové zkoušce. Veškeré informace k Pražskému rallysprintu najdete ZDE. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|