www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rallye Monte Carlo

Tovární Citroëny v noci deklasovaly veškerou konkurenci

24. ledna 2008 • 23:00

Zdá se, že po odchodu Marcuse Grönholma z kolotoče automobilových soutěží to bude mít mistrovství světa obtížné. Čtvrteční sekce měla na programu pouhé dva testy o délce pětačtyřiceti kilometrů, během nichž se oběma pilotům továrních Citroënů podařilo deklasovat veškerou konkurenci rozdílem vteřiny na kilometr!

Prvním testem prolétl s průměrem 119 km/h nejrychleji Daniel Sordó, druhý Sébastien Loeb na něj ztratil jen necelé čtyři vteřiny. Zbytek startovního pole však na tom byl mnohem hůře. Třetí Hirvonen ztrácel již dvacet vteřin, čtvrtý Atkinson jedenatřicet. Zklamáním byly více než čtyřicetivteřinové ztráty černých koňů soutěže - Francoise Duvala a Gigi Galliho.

Petter Solberg svým výkonem potvrdil, že mu asfaltové soutěže příliš nesedí. Naopak příjemným překvapením bylo osmé místo Gardemeistera s hodně syrovou Suzuki SX4 WRC, když se se svou ztrátou vešel pod minutu. Také deváté místo Cuoqa s privátním Peugeotem a desáté mecenáše Fordu Khalida Al-Qassimiho lze označit za poměrně nečekané.

Naopak, loňské osazenstvo Stobartu se výrazně trápí. Henning Solberg zajel až třináctý čas, když na svého nevýrazného bratra ztrail více než minutu! Ještě o pět vteřin pomalejší byl syn šéfa továrního týmu Ford Matthew Wilson. Obě posádky pak dokonce porazil místní pilot Romeyer s letitým Peugeotem 206 WRC.

Nejhůře však dopadl Jari-Matti Latvala, který hned v úvodu zkoušky poškodil o kámen kolo svého Focusu WRC a musel ho měnit. I díky nefunkční baterii od utahováku se tato výměna protáhla na dlouhé čtyři minuty. Příliš si soutěže neužil ani Conrad Rautenbach, jehož Xsaru ještě před startem úvodní zkoušky zazlobila hydraulika. Na samotném testu pak Rautenbach pokračoval ve svém trendu na světových soutěžích a vypochodoval mimo trať. Střet se sněhovou závějí pak zastavil i jediného českého účastníka Milana Lišku, poškozený intercooler by však neměl bránit pokračování v rámci superally.

Obdobná situace nastala i na druhém testu. Jen s tím rozdílem, že Sordó se více přiblížil svým časem skupince pronásledovatelů, dnes nedostižný Loeb si tak vypracoval velký náskok před soupeři. Třetí místo si bezpečně drží Mikko Hirvonen, další pořadí v první devítce zůstalo stejné jako po prvním testu.

Opět se nedařilo 'boháčům' od Fordu, jejich trojlístek Al-Qassimi, Solberg a Wilson byl opět poražen Romeyerem. Solberga porazil dokonce i P-G Andersson se druhou tovární suzukou, který již od půlky prvního testu jel s poškozenou hnací hřídelí a pouze s pohonem přední nápravy.

Letošní Rallye Monte Carlo je také ve znamení premiéry Subaru Impreza STI N14 v rukou švýcarského multišampiona Oliviera Burriho. Po dvou rychlostních zkouškách suverénně kraluje produkčním vozům a ve výsledcích se drží na dostřel Wilsona a Henninga Solberga.

Veškeré informace k Rallye Monte Carlo naleznete ZDE.

Aktuální informace, fotografie a diskuzi k soutěži nalezneteZDE.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.01.2008 08:45
Ricardo - moderátor
To ano, já taky příspěvek vztáhl na celou sezónu, ne na jednu rally. A navíc Loeb byl na defekty vždycky machr - jen málokdy proti konkurenci nějaký měl. Na šotolce bude Hurvínek dobrý, ale já říkám, že Loeb má titul jistý v letošním roce a to bez větších problémů. Klidně na to vsadím i peníze... Ostatní musí hodně přidat...

Realisticky na něj měl prostě jen Grönholm a to také pouze v některých případech... A když jej porazil, tak s jen velmi malým náskokem. Nejsem zastáncem Loeba, naopak fandil jsem vždy Petteru Solbergovi, ale tam také reálně vidím to, ža ani nová Impra mu už k dobrým výsledkům nepomůže. A to je Realita!!! Stejně tak je realita, že na Loeba v dnešní době nikdo nemá!!!
25.01.2008 08:17
Karbonyl - moderátor
Já bych si s dovolením počkal až na nějakou šotolinku, tam se bude rozhodovat:-) Mikko to letos bude mít hodně těžké, ale jeho devízou je určitě šotola. A jak píše Hrazda, stačí maličkost a kolo je v trapu, viz včéra Jari-Matti Patlala.
25.01.2008 08:11
Hrazda
Jezdecky je úpně někde jinde než zbytek pole, ale stačí jeden defekt na začátku RZ a hned se propadá. Myslím, že letos budou rozhodovat právě defekty. No uvidíme
25.01.2008 07:36
Ricardo - moderátor
Tak, a začala nám sezóna "ONE MAN SHOW"!!! Nikdo mu stačit nebude a pokud dojede, má titul v kapse... A on rozhodně dojíždět bude. Přesně dle předpovědí... Tak možná za rok mu bude stačit jiný, letos na něj nikdo mít nebude, myšleno neustále. Možná na sněhu jej potrápí Hurvínek, ale jinak nic. Na asfaltu jej potrápí Sordó (spíš ne!), ale týmová strategie mu nic moc nedovolí...
toplist