www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MS 08 - Rallye Monte CarloTovární Citroëny v noci deklasovaly veškerou konkurenciZdá se, že po odchodu Marcuse Grönholma z kolotoče automobilových soutěží to bude mít mistrovství světa obtížné. Čtvrteční sekce měla na programu pouhé dva testy o délce pětačtyřiceti kilometrů, během nichž se oběma pilotům továrních Citroënů podařilo deklasovat veškerou konkurenci rozdílem vteřiny na kilometr! Prvním testem prolétl s průměrem 119 km/h nejrychleji Daniel Sordó, druhý Sébastien Loeb na něj ztratil jen necelé čtyři vteřiny. Zbytek startovního pole však na tom byl mnohem hůře. Třetí Hirvonen ztrácel již dvacet vteřin, čtvrtý Atkinson jedenatřicet. Zklamáním byly více než čtyřicetivteřinové ztráty černých koňů soutěže - Francoise Duvala a Gigi Galliho. Petter Solberg svým výkonem potvrdil, že mu asfaltové soutěže příliš nesedí. Naopak příjemným překvapením bylo osmé místo Gardemeistera s hodně syrovou Suzuki SX4 WRC, když se se svou ztrátou vešel pod minutu. Také deváté místo Cuoqa s privátním Peugeotem a desáté mecenáše Fordu Khalida Al-Qassimiho lze označit za poměrně nečekané. Naopak, loňské osazenstvo Stobartu se výrazně trápí. Henning Solberg zajel až třináctý čas, když na svého nevýrazného bratra ztrail více než minutu! Ještě o pět vteřin pomalejší byl syn šéfa továrního týmu Ford Matthew Wilson. Obě posádky pak dokonce porazil místní pilot Romeyer s letitým Peugeotem 206 WRC. Nejhůře však dopadl Jari-Matti Latvala, který hned v úvodu zkoušky poškodil o kámen kolo svého Focusu WRC a musel ho měnit. I díky nefunkční baterii od utahováku se tato výměna protáhla na dlouhé čtyři minuty. Příliš si soutěže neužil ani Conrad Rautenbach, jehož Xsaru ještě před startem úvodní zkoušky zazlobila hydraulika. Na samotném testu pak Rautenbach pokračoval ve svém trendu na světových soutěžích a vypochodoval mimo trať. Střet se sněhovou závějí pak zastavil i jediného českého účastníka Milana Lišku, poškozený intercooler by však neměl bránit pokračování v rámci superally. Obdobná situace nastala i na druhém testu. Jen s tím rozdílem, že Sordó se více přiblížil svým časem skupince pronásledovatelů, dnes nedostižný Loeb si tak vypracoval velký náskok před soupeři. Třetí místo si bezpečně drží Mikko Hirvonen, další pořadí v první devítce zůstalo stejné jako po prvním testu. Opět se nedařilo 'boháčům' od Fordu, jejich trojlístek Al-Qassimi, Solberg a Wilson byl opět poražen Romeyerem. Solberga porazil dokonce i P-G Andersson se druhou tovární suzukou, který již od půlky prvního testu jel s poškozenou hnací hřídelí a pouze s pohonem přední nápravy. Letošní Rallye Monte Carlo je také ve znamení premiéry Subaru Impreza STI N14 v rukou švýcarského multišampiona Oliviera Burriho. Po dvou rychlostních zkouškách suverénně kraluje produkčním vozům a ve výsledcích se drží na dostřel Wilsona a Henninga Solberga. Veškeré informace k Rallye Monte Carlo naleznete ZDE. Aktuální informace, fotografie a diskuzi k soutěži nalezneteZDE. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|