www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MS 08 - Rallye Monte CarloCitroën chce zopakovat loňské doubleJe to přesně rok, co si Citroën odbyl premiéru soutěžního vozu C4 WRC slavným double za první a druhé místo v roce 2007. Teď stojí na prahu startu nejdelší soutěže kalendáře WRC s cílem zopakovat v Monte Carlu tento kousek. Pro první kolo mistrovství světa 2008 Citroën Sport nasazuje dva vozy C4 WRC na čele s posádkou čtyřnásobných mistrů světa Sébastien Loeb – Daniel Elena a s jejich stájovými kolegy, španělskou dvojicí Dani Sordo – Marc Martí. Další návrat klasiky Během dlouhé historie se Rallye Monte Carlo vypracovala v nejslavnější soutěž na světě. Loňský ročník byl svědkem návratu legendárních rychlostních zkoušek jako jsou Saint Jean en Royans, Burzet, Saint Bonnet le Froid, aby se v letošním ročníku vrátila i další legenda klasiky - Col du Turini. Navíc se očekává sněžení, tedy ideální rozpoložení. „Samozřejmě sním o bílém Monte Carlu se skutečně zimními podmínkami,“ nechal se slyšet úřadující světový šampión Sébastien Loeb. „Trasa vede do tří různých oblastí, a tak rychlostní testy budou hodně odlišné. Pro čtvrteční večerní test jsou široké, rychlé a hladké. Ty v Ardéche jsou zase více technické, užší a často i hrbolaté. Loni byly podmínky mimořádně suché, letos by to měla být větší zábava, když dostaneme porci sněhu. Je to radost vidět, jak se Col du Turini a další klasické testy v jižním cípu Francie vracejí do programu. Obvykle se rozhoduje v závěrečných zkouškách, které se jedou na stejných pneumatikách.“ Podmínky při Monte Carlu obvykle bývají hlavní příčinou obtíží. Asfaltové testy probíhají na horských horizontech s četnými vysokohorskými přejezdy, obvyklá jsou i střídání partií ve stínu s pasážemi na ostrém slunci. Tudíž posádky často narážejí na místa s naprosto holým a suchým asfaltem, aby vzápětí najely na led a sníh. Že pneumatiky hrají velice často rozhodující roli, je nasnadě. Zvyknout si na nové pneumatiky „Máme na výběr ze tří druhů pneumatik,“ vysvětluje technický ředitel Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Pokud jsou podmínky suché, budeme volit měkčí směsi suchých pneumatik. Bude-li sníh, mohou naše posádky vybírat mezi sněhovými pneumatika s nebo bez hřebů. To bude samozřejmě záležet na teplotách a množství sněhu, na který narazíme. Monte Carlo slibuje být velice tvrdou soutěží. Zatím nemáme, stejně jako ostatní týmy, větší zkušenosti s novými pneumatikami Pirelli. Co se vývoje vozu C4 WRC týče, podílíme se na vývoji nového motoru EW, stejně jako na dalším vývoji aerodynamiky.“ Chceme oba tituly Nový sportovní ředitel Citroën Sport Olivier Quesnel: „Změna typu pneumatik bude v první fázi mistrovství tou nejzásadnější. Jako vždy v podobných případech budeme potřebovat čas si na ně zvyknout. Udělali jsme tolik práce, kolik bylo možné, a nashromáždili takové množství dat, jak jen bylo potřebné k výběru pneumatik. Ale současně si uvědomuje, jak velmi mnoho se ještě musíme učit. Monte Carlo je vždy velikou výzvou, nejen pro své rychlostní zkoušky, ale i proto, že se jedná o start do nové sezony. Obzvlášť obtížné to může být právě letos vzhledem k výběru pneumatik. S tím se ale budeme muset vyrovnat sami. Soutěž slibuje být divokou, ale mám bezmeznou důvěru k našemu technickému štábu, který velmi tvrdě pracoval na konkurenceschopnosti našich vozů. Rovněž věřím, že Sébastien Loeb a Daniel Elena spolu s Dani Sordem a Marcem Martí vytvoří velice vyrovnaný tandem a že se pokusí zopakovat loňský úspěch. Náš cíl pro sezonu 2008 je vyhrát oba tituly – jak Pohár konstruktérů, tak i titul v pořadí pilotů. Takový top výsledek by byl prvotřídní.“ Páté vítězství v sázce „Jak už na začátku sezony bývá zvykem,“ říká Séběstien Loeb, „existuje mnoho neznámých faktorů. Budeme potřebovat najít rovnováhu mezi pneumatikami a podmínkami na trati, ale náš cíl je pokusit se vyhrát a odstartovat tak dobře celou sezonu.“ Séb a Daniel by vítězstvím mohli vytvořit rekord pěti vítězství na Monte Carlu a stali by se tím nejúspěšnější posádkou moderní zimní historie. „Velice se těším na začátek sezony startující v Monte Carlu. Budeme potřebovat nějaký čas na to, zvyknout si na nové pneumatiky,“ přidává se Dani Sordó. „Připravili jsme se na tento podnik velmi odpovědně, na tom se nedá nic změnit. Rychlostní zkoušky na Monte jsou fantastické, musíme se soustředit od startu až do cíle, pokud chceme splnit náš cíl – dojet mezi prvními třemi a vybojovat pro Citroën co nejvíc bodů.“ Citroën Sport
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|