www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rallye Monte Carlo

Milanu Liškovi se Rallye Monte Carlo více než líbila

27. ledna 2008 • 21:20

Na rozdíl od prvních dvou dní se oba dva následující z pohledu české posádky Milan Liška - Jaroslav Jugas vydařily. Po nepříjemné ztrátě, získané v prvních dvou dnech, se nakonec tato dvojice dostala až do cíle nejstarší světové rally a byla klasifikována na 31. místě absolutně.

Na úvod dne čekala na všechny posádky rychlostní zkouška, na kterou se český jezdec hodně těšil. „Col de Turini se odstartovalo za krásného slunečného počasí, což bylo fajn, ale na trati bylo naházeno dost sněhu od diváků, navíc v hodně nepříjemných místech. Ale věděli jsme o tom a podřídili jsme vše dojetí do cíle bez rizika a zbytečného ničení techniky,“ popsal v rozhovoru pro server AutoSport.CZ Milan Liška úvod posledního dne klání v horách nad Monakem.

Závěrečný den legendární rally byl opravdovou zkouškou vytrvalosti pro posádky i techniku. Jely se totiž čtyři rychlostní testy v horách, bez servisní pauzy. Ta byla zařazena až před poslední superspeciálku v Monte Carlu. „Čtyři RZ po sobě byly silnou kombinací, vypadlo taky hodně aut. Loda byla podle mě ale náročnější než legendární Turini. To se jede prakticky celé po kvalitním asfaltu, ale Lodu bych přirovnal k Pindule, byla hodně těžká a uskákaná, s rozbitým povrchem,“ hodnotil Liška soutěžáckou klasiku.

„Poslední rychlostní zkoušku už jsme nakonec kvůli havárii Rautenbacha nejeli, ale vše vynahradilo velice zajímavé vyhlášení výsledků pod knížecím palácem. Nejdříve přes rampu projely první tři nejrychlejší posádky, pak všichni amatéři a teprve nakonec ostatní profesionální jezdci,“ popisoval úplný závěr soutěže.

Plzeňský jezdec zároveň srovnal svou novou zkušenost s předchozími starty na mistrovství světa. „V porovnání s Anglií, Německem a Norskem se mi Monte Carlo líbilo nejvíc. Pořád se tu něco měnilo - tratě, jejich charakter a povrch. Organizačně to byla velká akce se dvěma centry dění, ale vše bylo zvládnuto moc hezky.“

„Jsem moc rád, že jsme se nakonec dostali až do cíle a poděkování patří celému týmu. Jedničku si zaslouží Jarda Jugas, který vše zvládl naprosto na jedničku, jak navigování, tak další úkoly,“ neopomenul Milan Liška vyzdvihnout také úlohu těch, kteří bývají občas mediálně poněkud opomíjeni.

V samotném závěru našeho rozhovoru nezbylo než se zeptat, jaké má Milan Liška další plány pro letošní sezónu. „Teď nás čeká domácí mistrovství a pravděpodobně Rallye Deutschland, ale to ještě není stoprocentní. Možná ji vyměníme za jinou soutěž ve světě, třeba Korsiku nebo Anglii. Ale určitě se už začneme připravovat na příští Monte Carlo,“ vyjádřil svou náklonnost k legendární soutěži český pilot.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
28.01.2008 10:39
-xp-
Pindula je oproti Turini apod. hlavně asi ve dvakrát větším tempu, a tím je pekelně nepříjemná. A jak už se párkrát ukázalo, hluboké srázy a skály v Alpách jsou tam bohatě nahrazeny valašskými stromy...
28.01.2008 08:21
Hrazda
Takže Pindula je těžší než slavná Col de Turini? A co teprve kdyby se jela v kombinaci se sněhem?
toplist