www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rallye Monte Carlo

Hirvonen se v Monte Carlu posunul na druhé místo

27. ledna 2008 • 08:00

Na druhé pozici průběžného pořadí figuruje po třetím dni Rallye Monte Carlo posádka týmu BP Ford Abu Dhabi, Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen. Jejich vyrovnaný výkon ve francouzských horách jim dopomohl k téměř minutovému náskoku před ostatními soupeři. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila s druhým Focusem RS WRC tolik štěstí neměli. I přes problémy s hydraulikou se dopoledne drželi na bodovaném devátém místě. Jejich cestu třetí etapou však ukončil kámen, o který poškodili zavěšení kola a museli odstoupit.

I třetí den úvodního podniku sezony WRC 2008 se odehrával v pohoří Archéde, nedaleko základny soutěže ve Valence. Šest rychlostních zkoušek, rozdělených do dvou sekcí, měřilo celkem 132,78 kilometrů. S ledem musely posádky počítat zejména v úvodním měřeném úseku, který se jel ještě za šera. Teplota pak ale začala pomalu stoupat a četné davy diváků se mohly po celý den vyhřívat pod paprsky zimního slunce.

Mikko Hirvonen se snažil během dopoledne držet Daniho Sorda na druhém místě pod tlakem. Španěl odstoupil s poruchou motoru a sedmadvacetiletý Fin se posunul na jeho místo. Před třetím Chrisem Atkinsonem má náskok 52 sekund.

„Když jsem ráno vstával, říkal jsem si, že bych se mohl na druhé místo dostat. Nemyslel jsem si ale, že se to stane tímto způsobem,“ říká Hirvonen. „Daniho odstoupení mi určitě pomohlo a svou pozici si chci určitě udržet. Dva body navíc za druhé místo se budou hodit. Doufal jsem, že budu blíže Loebovi, ale tady to nejde. S pneumatikami Pirelli jsem byl spokojený. Na suchu a v chladném počasí fungovaly dobře.“

„Máme před sebou stále ještě čtyři rychlostní zkoušky. Budu se snažit udržet auto na trati a neriskovat, protože před Atkinsonem mám slušný náskok. Zítřejší tratě moc neznám a na Col de Turini mohu čekat cokoliv. Je tam obvykle sníh, led a mlha, takže to bude hodně zrádné,“ dodává.

Focus RS WRC týmových kolegů Latvaly a Anttily potkaly na úvodním měřeném úseku problémy s hydraulickým systémem. Latvala musel řadit manuálně a ani diferenciály nefungovaly spolehlivě. Přestože ztratil asi 50 sekund, stále se držel na deváté pozici průběžně. První odpolední rychlostní zkouška ale přinesla závažnější problém. Dvaadvacetiletý Fin najel na kámen, poškodil levé rameno řízení a odstoupil.

„V poledním servisu jsem nechal udělat menší změny v nastavení diferenciálů a odstartoval jsem dobře,“ líčí Latvala. „Autu jsem věřil a zajížděli jsme dobré mezičasy. Asi v polovině erzety jsme se blížili do levotočivé zatáčky. Snažil jsem se držet stop, které tu nechala auta přede mnou. Musel jsem ale zatáčku asi o něco více utáhnout, protože jsem zachytil o betonový blok a poškodil jsem zavěšení kola. Ujel jsem ještě další 500 metrů, než se mi podařilo najít dostatečně široké místo na odstavení auta.“

Posádka Abu Dhabi, Khalid Al Qassimi a Michael Orr, odstartovala do třetí etapy z 26. pozice podle pravidla o Superally. Přestože se na poslední rychlostní zkoušce první série jejich Focus RS WRC roztočil, posunula se na 24. místo.

„Snažil jsem se po včerejšku pracovat na své sebedůvěře, ale bylo to těžké, protože první erzeta se jela za mlhy a na ledu,“ říká Al Qassimi. „Odpoledne se objevily problémy s brzdami. Museli jsme je na každé přejezdové sekci odvzdušňovat.. Jedeme ale dál a já sbírám další zkušenosti.“

Ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson velmi chválil Mikku Hirvonena „Jel výtečně a držel Sorda pod tlakem. Vyhnuly se mu problémy a posunul se na druhé místo. Jari-Matti neudržel bodovanou pozici pro tým a to mě mrzí. Snad ale bude moci zítra opět bojovat. Čekají nás některé klasické erzety a nebude to jednoduchý den,“ říká Wilson.

Po skončení třetí etapy čekal ještě večer celý konvoj volný přesun do Monaka. Závěrečný den se totiž odehraje v horách nad knížectvím. Připraveny jsou čtyři rychlostní zkoušky, včetně dvou průjezdů legendárního úseku Col de Turini. Závěr soutěže obstará divácká superspeciálka, využívající přístavní část trati okruhu Grand Prix Formule 1.

Martin Linhart
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist