www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
MS 08 - Uddeholm Swedish Rally (PCWRC)Martin Prokop po 1. dnu: Seveřanům je těžké konkurovatPosádka týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek figuruje po první etapě Švédské rally na šestém místě klasifikace produkčního šampionátu. V absolutní klasifikaci patří české dvojici sedmnáctá příčka. Martin Prokop vstoupil do soutěže při čtvrteční divácké superspeciálce v areálu dostihového závodiště výtečně. V přímém duelu deklasoval úřadujícího šampióna Araie, nakonec v rámci produkčních vozů podlehl pouze Němci Nittelovi. Na klasických vložkách ale převzali otěže závodu do svých rukou Seveřané. Martin Prokop jim sice na RZ2 sekundoval třetím časem, ale v dalším průběhu s nimi zcela nedokázal držet krok. To znamenalo propad na šesté místo produkční klasifikace. Příjemnou psychickou podporu do dalších kilometrů znamenal druhý průjezd diváckého testu v Karlstadu, jenž pro Martina znamenal čtvrtý čas a skalp úřadujícího finského šampióna Ketomaa. „Špička jede neuvěřitelně rychle a Seveřanům je obtížné konkurovat. Na tak rychlé soutěži, jakou letošní Švédská rally vzhledem k podmínkám na trati je, jde hodně o zkušenosti. Auto jede neustále na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň a v těchto situacích je jednoduché udělat chybu. Toho se chci stoprocentně vyvarovat,“ popsal své pocity Martin Prokop a dodal: „Navíc podmínky na trati se hlavně v druhých průjezdech výrazně zhoršily. Vyjely se hluboké koleje, na řadě míst byla mlha. Často jsem si spíše připadal jako v nevlídném Walesu, ale při rychlostech známých z Finska. Podobné podmínky jsem ve Švédsku nikdy nezažil.“ „Mitsubishi Lancer Evo IX fungovalo po celý den výtečně. Podařilo se nám najít optimální nastavení, což je také klíčem k rychlým časům. Za daných podmínek však musím smeknout před pneumatikami Pirelli. Během zkoušek zaznamenaly minimální úbytek hrotů, což se v minulosti v konkurenčních pneumatikách většinou říci nedalo,“ uzavřel hodnocení prvního dne Martin Prokop. Druhá etapa zavede posádky na známé vložky v okolí Hagforsu. Jezdce prověří šest rychlostních zkoušek o celkové délce 120,88 km. -pr-
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|