www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Uddeholm Swedish Rally (PCWRC)

Latvala udržuje vedení, pět Fordů mezi šesti nejlepšími

10. února 2008 • 06:00

I po druhém dni druhého podniku sezony FIA MS v rally 2008 si tým BP Ford Abu Dhabi udržuje svou dominanci v tabulce průběžného pořadí. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila jsou stále ve vedení Švédské rally, 49,8 sekundy před svými týmovými kolegy a krajany Mikkou Hirvonenem a Jarmem Lehtinenem. Focusy RS WRC jsou na pěti z prvních šesti pozic.

Včerejší den zůstal daleko za očekáváním pokud jde o počasí a příděl sněhu na tratích vyhlášené skandinávské soutěže. Kdo si myslel, že situace již nemůže být horší, dnešek ho přesvědčil o opaku. Teploty v regionu Varmland v centrálním Švédsku vystoupaly až na pět stupňů nad nulou a šotolinové rychlostní zkoušky v okolí města Hagfors byly bez typické pokrývky sněhu a ledu.

Hned ráno se posádky vydaly na sever od centra soutěže v Karlstadu, kde na ně čekaly dvě série po třech rychlostních zkouškách o celkové délce 120,88 kilometrů. Odpoledne už byly podmínky tak špatné, že museli organizátoři zrušit druhý průjezd úvodního úseku dne. Hroty pneumatik soutěžních vozů šotolinový povrch během prvního průjezdu totálně zdevastovaly.

Latvala se při teprve druhém startu za tovární tým Fordu pokouší o své historicky první vítězství v soutěži mistrovství světa. Páteční náskok 48,2 sekundy před druhým Hirvonenem rozšířil po prvních dvou rychlostních zkouškách na minutu a 2,1 sekundy. V polovině dne pak dělilo oba jezdce 53,9 sekundy. Hirvonen byl nejrychlejší na závěrečném měřeném úseku a rozestup se upravil na téměř shodnou hodnotu, s jakou ráno oba Finové odstartovali.

„První startovní pozice na první erzetě nebyla jednoduchá, protože sníh hodně tál a úvodní tři kilometry jsme se klouzali od bariéry k bariéře,“ říká Latvala. „Pak už jsme jeli jenom po šotolině. Přilnavost byla sice skvělá, ale pneumatiky s hroty hodně trpěly. Malcolm Wilson mi ráno řekl, abych jel s citem. Když jsem mířil na start první erzety, srdce mi hodně bušilo. Po dalším dni už jsem se ale zase vrátil do pohody.“

„Jel jsem naplno, nicméně v obtížných úsecích jsem zpomaloval. Sledoval jsem Mikkovy mezičasy a podle nich jsem upravoval svou rychlost. Podmínky byly neuvěřitelné. Na tratích byla spousta kaluží a rozbředlého sněhu. Na takovémto povrchu jsem na zimních pneumatikách s hroty ještě nejel. Je to parádní vzrušení, ale více se už hecovat nechci. Pokusím se zůstat v klidu a udržet si koncentraci i zítra. Podmínky asi budou zase stejné a to chce chladnou hlavu,“ říká dvaadvacetiletý Fin.

Hirvonen měl nejprve v úmyslu se přibližovat vedoucímu Latvalovi. Postupem času si ale sedmadvacetiletý jezdec uvědomoval, že má na dosah osm bodů do hodnocení jednotlivců za druhé místo. Díky odstoupení vedoucího jezdce šampionátu Sebastiena Loeba jsou pro něj i ty velmi cenné. Rozhodl se proto neriskovat a hlídal si 46,1s náskok před třetím Gigi Gallim.

„Původně jsem si plánoval ve Švédsku vítězství, ale Jari-Matti je opravdu rychlý a vedení si zaslouží,“ říká. „Chtěl jsem ho dohnat, ale při prvních dvou erzetách jsem neměl zrovna dobrý pocit. Teprve během dne jsem se začal dostávat do tempa. Jasně, že jsem trochu zklamaný, že nejsem první, ale se druhým místem jsem také spokojený. Přede mnou i za mnou je velká díra, takže zítra pojedu na jistotu a budu šetřit pneumatiky,“ dodává.

„Byl to den z kategorie snů,“ říká ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson. „Oba jezdci jeli přesně tak, jak potřebovali a vyhnuly se jim i problémy. Pět Focusů mezi šesti nejlepšími je něco neuvěřitelného. Doufám, že i zítřek bude stejně úspěšný.“

Závěrečný den Švédské rally se pojede opět v okolí Hagforsu. Z Karlstadu odjedou vozy v 6:20 ráno a znovu na ně bude čekat šest rychlostních zkoušek na trati tří úseků s celkovou délkou 97,22 kilometrů. K závěrečnému ceremoniálu přijedou do Karlstadu v 15:08 hodin odpoledne.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist