www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MS 08 - Corona Rally México (JWRC)Subaru WRT vyráží do prašného MexikaO nadcházejícím víkendu startuje třetí podnik letošního světového šampionátu v automobilových soutěžích, Corona Rally México, kam stejně jako další tovární týmy míří i Subaru WRT. Po asfaltovém Monte Carlu a sněho-bahnitém Švédsku posádky čeká další debut sezony v podobě šotolinového povrchu regionu Guanajuato. Podnik, kde si svůj debut v loňském roce odbyla Impreza WRC 2007, bude velkou výzvou i pro vrátivšího se dodavatele pneumatik pro světový šampionát – společnost Pirelli. Italský výrobce přiveze do Mexika novou pneumatiku Skorpion s jediným typem dezénu a směsi. Soutěž je také po dlouhé době první, která se pojede jako klasická třídenní. Subaru World Rally Team vstoupí do soutěže se dvěma Imprezami WRC specifikace 2007, s číslem pět se na start postaví Petter Solberg, šestku na oknech poveze Chris Atkinson. Modrým se v Mexiku daří, Solberg zde dokázal v posledních třech letech dvakrát dokončit na pódiu, nejlepším umístěním mladého Australana je páté místo z loňského ročníku. David Richards, šéf Subaru WRT: „Mexiko je zcela odlišná soutěž od těch, které jsme tento rok doposud absolvovali. Je to podnik, na kterém si Subaru dlouhodobě drží dobrou pověst. Petterovi i Chrisovi se zde v loňském roce dařilo, jedeme stejné auto, se kterým jsme zde debutovali, a tak pevně věřím v posun vzhůru výsledkovou listinou.“ Petter Solberg: „Jedeme do Mexika s tím, že jsme zde dokázali v minulosti zvítězit, ale přístup je stejný jako při Monte nebo Švédsku. Minulý týden jsme při testech zaznamenali určité zlepšení a přijíždíme tak s dobrým setupem. Pojedeme si vlastní soutěž, budeme na to tlačit co jen to půjde a uvidíme, co se stane. Doufejme, že zde budeme opět silní a schopni bojovat o nejvyšší příčky.“ Chris Atkinson: „Díky nadmořské výšce a specifickým podmínkám je to obtížný podnik, ale jdeme do toho se stejnou strategií, jakou jsme zvolili na začátku sezony. Minulý rok jsme dosáhli dobrého výsledku. Pokud si udržíme stejné tempo po celou soutěž, pak věřím v dobrý výsledek. Máme silný motor, který funguje dobře i ve velkých nadmořských výškách, což je myslím jeden z důvodů, proč se nám tady tak daří. Zdejší rally se mi zamlouvá díky měnícímu se tempu a podmínkám, je hodně různorodá. A o tom vlastně soutěže jsou.“ Po Švédské rally cestovaly obě imprezy přímo do Španělska, kde se uskutečnil čtyřdenní šotolinový test před Rally México (Solberg dva a půl dne, Atkinson den a půl). Tým se zaměřil na nastavení vozů pro zbývající šotolinové soutěže a test nových pneumatik Pirelli, pozornosti neunikly ani tlumiče a celé zavěšení. Pro současnou specifikaci imprezy to byla testovací derniéra, od nynějška se SWRT bude zabývat pouze zkouškami nové Imprezy WRC S14. -pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|