www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 08 - Valašská Rally

Sparrow Racing Team o plánech v sezóně 2008

28. března 2008 • 09:00

Zlínská stáj Sparrow Racing Team patří k nejpočetnějším v České republice. Současný vozový park čítá jeden speciál Suzuki Ignis S1600, 2x Mitsubishi Lancer Evo IX, Hondu Civic Type R a také pět exemplářů Hondy Civic VTi, která tuto stáj proslavila. O plánech pro nadcházející sezónu se s námi podělí jeden ze šéfů stáje - Tomáš Hrabec.

Základním kamenem týmu byly pronájmy vozů Honda Civic VTi ve třídě N2. V současnosti vlasatníte pětici zmíněných exemplářů. Je možné nastínit jejich starty v letošní sezóně?

Tyto vozy se budou pravidelně účastnit MMČR v rally i MČR ve spintrally. Velké mistrovství pojedou pravidelně 4 vozy, Barumku a Valašku dokonce pět. Za volanty by se měl pravidelně objevovat Vašek Dunovský, Jan Jakubec, Patrik Hlach a na čtvrtém voze se budou naši klienti střídat. S dvěma vozy se náš tým objeví také v mistrovství Slovenska.

Nejšpičkovějším strojem v celém vozovém parku je Suzuki Ignis S1600. Jaké jsou plány na obsazení tohoto vozu.

Tehle typ vozu je samozřejmě výkonnější a tím pádem i dražší na provoz. Co se týká startů v České republice, Ignis by se měl objevit ve sprintech, o startech ve velkém mistrovství se zatím stále intenzivně jedná. Ignis S1600 bude navíc startovat v kompletním seriálu rumunského mistrovství a jednáme taky o startu na soutěžích mistrovsví světa. Zákazníci mají zájem o start s tímto vozem na šotolinových tratích.

Kromě pronájmu soutěžních aut se staráte také o Civic Type R Egona Smékala a Lancer Evo IX Petra Trnovce. Už jsou jasné jejich programy pro rok 2008?

Ano, program Petra Trnovce se nebude moc lišit oproti loňskému roku. Bude startovat ve všech závodech, které jsou poblíž Zlína, bude to takový koktejl složený s velkého a malého mistrovství, v plánu jsou ale i starty na Slovensku. Egon Smékal se bude účastnit kompletního seriálu MMČR v rally a plánuje i start na domácí Kopné.

Který ze servisovaných vozů je nejnáročnější na údržbu?

Co se týká náročnosti práce, tak je to určitě EVO IX. Co se týká finanční stránky, pak Suzuki Ignis S1600. Máme ale zkušené mechniky, kteří dokážou připravit závodní vozy na 100%, i když jsou některé rally týden po sobě a není díky tomu příliš mnoho času.

Neuvažujete o rozšíření vozového parku?

V součané době o rozšíření vozového parku neuvažujeme. Na naší dílně stojí nyní devět závodních speciálů (máme ještě i starou EVO IX po Petru Trnovcovi, která by se taky měla objevit na tratích formou pronájmu) a už i tento počet je na přípravu a kompletní zajištění příliš náročný.

Už máte představu, čím nahradíte oblíbené Civicy VTi po skončení jejich homologace?

Představu máme, o náhradě těchto vozů vedeme již přes rok jednání. Prozradit můžu, že to určitě nebude Honda. Vybírá se vhodná varianta asi ze tří značek.

V minulosti v ČR rostly týmy pujčující auta jako houby po dešti. Je i v současné době tak velký zájem o pronájem nebo spíše jezdci preferují vlastní techniku?

Zájem o soutěžní vozy stále je. Jak o velké, tak i ty menší. Myslím si, že mnoho jezdců si za poslední roky dovedlo dobře spočítat, zda se jim samotným vyplácí si vůz pujčit nebo koupit. Nejedná se ani tak o finance, ale spíš o čas.

Vždy jste se nejvíce angažovali v nižších objemových třídách. Mají tyto třídy v současné době ještě perspektivu?

Každý si o tomto musí udělat svůj názor. Když se podíváš tena startovní listinu třídy N2 ve Vsetíně, tak uvidíte pouze naše Hondy. Zase naopak je velký zájem o tyto menší vozy pro sprintový šampionát. V jednu dobu bylo dokonce asi 9 zájemců, kteří chtěli náš vůz prohánět po těchto tratích. Malé enka jsou žádanější pro tyto menší závody, ale jak říkají jezdci, kteří absolvují závody jako Barumka či Bohemka - velký závod je velký závod.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist