www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 08 - Rally 1000 Miglia

Paolo Andreucci opanoval Rally 1000 Miglia

21. dubna 2008 • 19:15

Třiačtyřicetiletý rodák z Castelnuovo di Garfagnana, Paolo Andreucci, opanoval se svou sympatickou spolujezdkyní Annou Andreussi třetí díl italského šampionátu, Rally 1000 Miglia. Závod byl zařazený také do mistrovství Evropy, v jeho rámci se stal vítězem Luca Rossetti.

Více než stovka posádek se vydala do Lombardie na severu Itálie rozdat si to na náročných tratích vinoucích se horskými cestičkami na západ i východ od největšího italského jezera Lago di Garda. Centrem soutěže se opět stal areál výstaviště Centro Fiera del Garda ve dvacetitisícovém městě Montichiari ležícím nedaleko Brescie.

Že bude hrát významnou roli, ukázalo počasí již v průběhu seznamovacích jízd, když na nejvýše položenou rychlostní zkoušku San Zeno šplhající až do výšek kolem 1800 m.n.m. napadl sníh, čímž se pro většinu posádek využívajících letních pneumatiky stala nesjízdnou.

Počasí si zahrálo i s jezdci na čtvrteční večerní superspeciálce. Před startem prvního auta (jelo se v obráceném pořadí) hustě pršelo, posléze začala trať hodně rychle osychat a posledním dvaceti autům zase zapršelo. Díky tomu se ze svého prvního vítězství na rychlostní zkoušce mohl radovat mladík Tobia Cavallini s velezkušeným spolujezdcem Flaviem Zanellou na Peugeotu 207 S2000 následovaný Lucou Cantamessou s Mitsubishi a nejrychlejší dvoukolkou v rukou Andrea Torlasca.

Bylo však jasné, že rozhodovat se bude až na klasických rychlostních zkouškách. A i tam hrálo velkou roli počasí. Střídající se slunečné počasí s deštěm občas doplněné o mlhu značně komplikovalo situaci a téměř nikdo z jezdců neměl v porovnání se soupeři shodné podmínky. Jak se ukázalo později, rozhodující pro vývoj celé soutěže byla hned úvodní páteční zkouška, na které velezkušený Paolo Andreucci nadělil svým soupeřům půlminutu. Od té doby si svou pozici již jen udržoval a bez nejmenších problémů zvítězil.

Důležitým faktorem však nebylo jen počasí, ale i pneumatiky. Drtivá většina jezdců využívajících pláště BF Goodrich se trápila. Přestože to nikdo neříkal příliš naplno a raději se laborovalo s nastavením vozů. Naopak jezdci na gumách od Pirelli, pokud neměli technické problémy nebo se nekochali místními příkopami, v soutěži kralovali. To je příklad třeba Andrea Perica, který v místech, kde neměl problémy s posilovačem řízení, defektem nebo jezdeckou chybou, zajížděl časy v top 3.

Jediný 'pirellkář' Andreucci však jel bezchybně a tak se za ním seřadili jezdci na BG Goodrich. Obdobně suverénně si na druhé pozici počínal Luca Rossetti s Peugeotem 207 S2000. Třetí místo si dlouhou dobu držel Giandomenico Basso startující tentokrát s privátním Fiatem Grande Punto S2000 italské stáje Trico. I on se trápil s nevhodným nastavením a pneumatikami, jeho vystoupení nakonec zhatila porucha převodovky na RZ 13.

Bronzovou příčku tak vybojoval Renato Travaglia. I on se trápil s nastavením fiatu, navíc se mu nedařila ani volba správných pneumatik. Přesto si dokázal udržet náskok před čtvrtým Pierem Longhim, který premiérově představil nový model Subaru Impreza STI 2008. Společně s druhým jezdcem Andreou Aghinim učili toto nářadí jezdit na asfaltových tratích a přestože je vůz teprve na začátku vývoje, dokázali zajíždět velice slušné časy.

Pátou příčku vybojoval druhý tovární jezdec Abarthu Andrea Navarra, který tak ani na severu Itálie nevystoupil ze šedi průměrných výsledků posledních měsíců. Šestý skončil vítěz superspeciálky Tobia Cavallini, který se v letošní sezóně učí za volantem Peugeotu 207 S2000. Tento ambiciózní mladík plánuje v příští sezóně kromě domácího šampionátu také starty v Intercontinental Rally Challenge.

O příčku níže skončil Corrado Fontana, který dokázal na poslední zkoušce překonat legendárního italského jezdce Andreu Dallavillu při jeho epizodním startu s Peugeotem 207 S2000 stáje Munaretto. První desítku pak uzavřeli s technickými problémy se trápící Alessandro Perico a po odstoupení famózního Mattea Gamby nejrychlejší dvoukolkář Andrea Torlasco.

V rámci evropského šampionátu tradičně nikdo na italské jezdce neměl. Suverénně tak vyhrál Luca Rossetti před Renatem Travagliou a Pierem Longhim. Zatímco třetího zmíněného jsme s největší pravděpodobností viděli v rámci ME naposledy, Rossetti a Travaglia by se měli představit na dalších soutěžích, které se jedou zároveň se seriálem IRC. Také zbývající dvě příčky v první pětce patřily Italům - Corradu Fontanovi a Andrea Aghinimu.

Teprve o další příčky se prali nejlepší neitalští jezdci. Hodně dlouho byl nejrychlejším z nich Michal Solowow, na RZ 13 však poškodil na svém Peugeotu 207 S2000 kolo a musel odstoupit. Samotná RZ 13 byla pro Evropany smolná, kromě Bassa a Solowowa na ní kilometr před cílem odstoupil také Volkan Isik kvůli technickým problémům. To již v soutěži kvůli poruše motoru nepokračovali ani Tomasz Czopik a Cyril Vosa'hlo, Giovanni Manfrinato stihl svůj Lancer Evo IX rozbít již na shakedownu.

Šestá příčka tak zbyla na bulharského jezdce Kruma Doncheva, který se učil s novou Imprezou STI sžít na náročných asfaltových cestách. Během soutěže měl několik defektů a dokonce jednou obrátil auto na dveře, nakonec však dojel až do cíle. Noční můrou byla tato soutěž pro sedmého Lucu Bettiho. Od počátku měl problémy s elektronikou svého Lanceru Evo IX a problémy se nepodařilo po celou soutěž odstranit. Do toho přišel ještě defekt na smolné třináctce, při které se mu navíc zaseklo kolo a výměna tak trvala děsivých pět minut. Proto asi nepřekvapí Bettiho rozladěnost v cíli soutěže a úvahy nad změnou vozu i týmu pro nadcházející soutěže. Jeden bod nakonec dokázal vybojovat i jediný český účastník Antonín Tlusťák s Citroënem C2 S1600.

Rally 1000 Miglia
1.Paolo Andreucci-Anna AndreussiIMitsubishi Lancer Evo IXN43:20:35.7
2.Luca Rossetti-Matteo ChiarcossiIPeugeot 207 S2000N4+51.1
3.Renato Travaglia-Lorenzo GranaiIFiat Grande Punto S2000N4+3:31.2
4.Piero Longhi-Maurizio ImeritoISubaru Impreza STI N14N4+4:18.8
5.Andrea Navarra-Guido D'AmoreIFiat Grande Punto S2000N4+4:50.3
6.Tobia Cavallini-Flavio ZanellaIPeugeot 207 S2000N4+7:33.4
7.Corrado Fontana-Renzo CasazzaIFiat Grande Punto S2000N4+8:13.7
8.Andrea Dallavilla-Tommaso RoccoIPeugeot 207 S2000N4+8:58.4
9.Alessandro Perico-Fabrizio CarraraIPeugeot 207 S2000N4+9:21.1
10.Andrea Torlasco-Michele BregaIRenault Clio S1600A6+9:33.7
13.Krum Donchev-Stoiko ValchevBGSubaru Impreza STI N14N4+13:05.4
23.Luca Betti-Maurizio BaroneIMitsubishi Lancer Evo IXN4+20:38.5
25.Antonín Tlusťák-Vlastimil DědicCZCitroën C2 S1600A6+21:48.5

Kompletní výsledky

Průběžné pořadí ME

Fotogalerie Rally 1000 Miglia

Ohlasy jezdců z Rally 1000 Miglia

Veškeré informace k Rally 1000 Miglia

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist