www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo |
||||||
|
||||||
Reklama |
MČR-S 08 - Thermica Rally Lužické HoryNováčci z jihu míří na severJedenáctý ročník Thermica rally Lužické hory a zároveň letošní druhý podnik šampionátu sprintrallye bude společnou premiérou stále ještě soutěžáckých nováčků z Českokrumlovska. Dvojice Milan Jirka a Jaroslav Kaločai se představí s Renaultem Clio 2.0 Sport ve třídě N3. Jezdec Milan Jirka pochází z Větřní a má za sebou pouhých pět startů v rallye. Většinu svojí dosavadní sportovní kariéry totiž spojil s rallyecrossem. „Sezony 2005 a 2006 jsem závodil s Citroënem AX zařazeným do české trofeje v divizi H1A. První rok se mi podařilo dojet třetí celkově, v následující sezoně jsem si o jednu příčku polepšil i přes to, že do naší kategorie byly stále častěji zařazována v důsledku sloučení divizí mnohem silnější auta.“ V rallye si Milan odbyl debut před čtyřmi roky na Rallye Prachatice za volantem enkové Škody Felicia a vloni se pod Libín vrátil s mnohem silnější Hondou Civic. Tentýž rok se posadil ještě vedle Pavla Korčáka na sedadlo spolujezdce doma v Českém Krumlově a letos s ním odjel ještě Valašskou rally a opět domácí soutěž. „Velké“ rallye stále ještě vyvolávají v zubčickém mitfárovi Jaroslavu Kaločaiovi respekt. „Sice jsem už absolvoval několik závodů v amatérských šampionátech, sprint jsem si ale vyzkoušel teprve vloni v Prachaticích s Jiřím Sojkou v Suzuki Ignis. Pořád se tedy považuji za nováčka.“ Počínaje sprintem v Hrádku nad Nisou vstoupí Jirka s Kaločaiem do seriálu jednodenních rallye, ve kterém absolvují několik vybraných závodů s téměř novým soutěžním nářadím. „Od Jindřicha Šimla z Plzně jsme koupili dvoulitrový Renault Clio, s nímž odjel jeho původní majitel v roce 2004 pouhých šest sprintů. Od té doby stálo auto ve stodole,“ přiblížil původ vozu jezdec. „Kromě Lužických hor se chceme objevit také v Tišnově, Pelhřimově, Prachaticích a Pačejově. Všechno ale záleží na financích, jelikož závody musíme táhnout téměř z vlastního rozpočtu a jakákoliv neočekávaná porucha pro nás může znamenat značné komplikace. Nedisponujeme totiž žádnými náhradními díly...“ „A jaké jsou naše ambice? Po přechodu z hondy si budu muset především zvyknout na mnohem rychlejší techniku a postupně se snažit přidávat. Rozhodně nechceme být poslední. Úspěchem by pro nás bylo na konci roku umístění do pátého místa ve třídě,“ vidí realisticky šance nově složené posádky Milan Jirka. Pavel Kacerovský
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|