www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo |
||||||
|
||||||
Reklama |
MČR-S 08 - Thermica Rally Lužické HoryPeták: "Startovat na sprintu s penalizací nemělo smysl!"V Hroch Rally Teamu zavládlo po odstoupení před startem Rally Lužické Hory veliké zklamání, jelikož posádka Josef Peták - Libor Joska nedokázala se svým Peugeotem 207 Super 2000 dojet ani na startovní rampu. I když technické závady jsou u tohoto týmu velice vzácné, tentokráte jedna kuriózní tuto posádku postihla. A co se vlastně událo? „Vůz jsme měli standardně připravený, jako na každou jinou rally. Normálně jsme vyjeli ze servisu a jelikož rychlostní zkouška číslo 1 startovala těsně poté, co se sjelo ze startovní rampy, tak jsme se snažili si na voze udržet rozehřáté pneumatiky a také brzdy,“ řekl na úvod Peták. „Měli jsme v plánu, že ihned po odjetí ze servisu ohřejeme brzdy, srovnáme v zahřátých gumách tlaky a vyrazíme na rampu. Nicméně během zahřívání se nečekaně stal z našeho Peugeotu žigulík se zadním náhonem. Věděli jsme, že musíme rychle zpět do servisu.“ „Tam jsme také po chvíli dorazili a naši mechanici okamžitě začali pracovat na odhalení a následném odstranění závady. Na vině byl prasklý zajišťovací šroub poloosy v levém předním kole, čímž se tato uvolnila a povysunula.“ „Mechanici odvedli velmi dobrou práci a po chvíli vytáhli také zalomený šroubek, nicméně časová ztráta byla již značná, což by znamenalo 70 vteřin penalizace - možná i více. S takovým handicapem nemělo smysl do sprintu startovat, a tak jsme v podstatě museli odstoupit ze soutěže, do které jsme ani neodstartovali,“ pokračoval příbramský jezdec. „Hrozně nás to mrzí, ale je pravdou, že taková závada se prostě předvídat nedá. Z rally nás tak ale vyřadila součástka, která se dá koupit za nějaké dvě nebo tři koruny,“ dodal na samotný závěr Pepík Peták. Richard Vlček
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|