www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 08 - Thermica Rally Lužické Hory

Poháry z Lužických hor a úspěšná maturita

26. května 2008 • 02:00

Velmi napilno měl v posledních dnech mladý blovický pilot Václav Kopáček junior. V sobotu se spolu se zkušeným spolujezdcem Petrem Pickou prezentoval velmi pěkným výkonem v severních Čechách, aby hned v pondělí úspěšně absolvoval maturitní zkoušky. O to směleji může hledět k soutěžáckým zítřkům.

Na zajištění startu Václava Kopáčka jun. se velkou měrou podílela liberecká společnost Auta 24, pro níž je soutěž v Lužických horách domácím podnikem. A letošní ročník znamenal pro tuto firmu opravdu velký úspěch, vždyť její loga zdobila i vítězný vůz posádky Sýkora – Škardová. Václav Kopáček junior a Petr Picka pak dále umocnili dobrý dojem svým výkonem i umístěním na pódiu třídy N2.

Jak hodnotíš svoji sprinterskou premiéru ?

Venda: „Povinností bylo především dojet do cíle. Díky Bohu se to povedlo a výsledek je určitě nejen pro mne velkým překvapením. Jeli jsme s velkou rezervou a tak se divím, že jsme tak vysoko. Mám pocit, že na podnicích volného poháru jedeme s daleko větším nasazením. Pokud se nám poštěstí zajistit účast na některém dalším rallysprintu, zkusíme se ještě trošku polepšit a postupně zrychlovat.“

Co říkáš na tratě a organizaci soutěže ?

Venda: „Rychlostní zkoušky byly podle mého názoru opravdu velice dobře zvolené. Hodně jsem se obával šotolinových úseků, protože jsem na tomto povrchu ještě nikdy nejel. O to větší radost mám z nejrychlejšího času ve třídě N2 na druhé vložce.“

Petr: „Musím organizátory pochválit za špičkově připravenou soutěž a především za nádherné rychlostní zkoušky. Opravdu nádhera !!!“

Jak na Tebe zapůsobila konkurence ve třídě N2 ?

Venda: „Konkurence v N2 je podle mě obrovská. A to ještě odstoupili Brázdové, Toník Podvalský a nejel Míša Křemen. Po úvodní erzetě, v níž jsme si asi sedmkrát zastavili motor tím, že při řazení prvního rychlostního stupně jsme vypnuli odpojovač, nám volal pan Pertlíček. Říkal, že takovéto tempo stačí a že tak máme jet dál. Ovšem ztratili jsme asi dvacet vteřin a čtvrtý čas byl pro mě za těchto okolností naprosto nepochopitelný. Absolutně jsem to nečekal! Ještě před soutěží jsem byl smířený s posledním místem ve třídě!“

Petr: „Snažil jsem se konkurenci příliš nevnímat a ani ji Vendovi nepřipomínat. Našim společným cílem bylo spatřit cílovou rampu.“

Mohl bys porovnat wartburg a suzuku ?

Venda: „Wartburg je poměrně těžký a dlouhý koráb. Dají se s ním dělat blbiny a v jakékoliv rychlosti umí jet bokem. Suzuki je úplný opak. Malé, lehké, krátké autíčko, poměrně přetáčivé, ale také celkem hravé. Na jízdu po dveřích to asi až tak není. Každopádně disponuje vyšším výkonem než wartburg a hlavně je přeci jen zašpérované, i když převodovka je bohužel trošku handicap. Jinak musím velice poděkovat a zároveň pochválit snahu, ochotu a pomoc pana Ing. Jiřího Pertlíčka a jeho syna, zastupující firmu Mazda Aspekta s.r.o. Plzeň, kteří nám umožnili krásné svezení a hlavně pomohli dát auto před závodem do pořádku tak, aby bez problémů dojelo a taktéž servis v průběhu rallye byl bezchybný. Ještě jednou díky moc!“

Petr: „Suzuki je lehce ovladatelné auto. Myslím, že poslouchá na slovo. Wartburga nemohu hodnotit, jelikož jsem neměl čest se v něm svézt. Snad mě s ním za dobré chování Venda někdy sveze a budu se moci o dojmy z warťase podělit.“

Registroval jsi Tvůj početný fan club u trati erzet ?

Venda: „Vnímal jsem mnoho fanoušků a podle slov mitfáry Péti jsem asi ještě neviděl všechny, protože fandění před zatáčkou se moc nevnímá. Všimnu si spíše po rovině nebo za vracákem, kde je poměrně klid. Všem fandům patří veliké poděkování a slibuji, že příště zkusím udělat pro diváky ještě něco víc.“

Petr: „Tak početný fan club jsem rozhodně nečekal. Snad v každé zatáčce nás někdo hnal vpřed. Ani jsem netušil, že usedám na horké sedadlo vedle tak populárního jezdce.“

Jaké jsou tvé další plány pro sezónu 2008 ? Uvidíme Tě v Tišnově či dalších sprintech ?

Venda: „Vše se bude odvíjet od financí. Na další sprint se zatím nechystáme, protože chybí dostatek peněz. Přesto doufám, že snad nějaké penízky ušetříme a třeba se zase někde svezeme. Jinak bych chtěl poděkovat mému spolujezdci Péťovi Pickovi, který se na našem výkonu podílel bezpochyby minimálně padesáti procenty. Omlouvám se mu za ty veliké stromy na první erzetě na uskákaném šotolinovém úseku! On už bude vědět… Péťa je opravdu třída a moc mi pomohl a ještě určitě pomůže. Díky Péťo! Dále bych rád za obrovskou podporu poděkoval panu Jardovi Houbovi z Auta 24, firmě MasoWest Klatovy, bezesporu také celé rodině v čele s mým tatím, Tomíkovi a Zdendovi Holubářů a všem našim super fanouškům. !!! DÍKY MOC !!!!!

O vyjádření k výkonu posádky Václav Kopáček junior – Petr Picka jsme požádali také spolumajitele firmy Auta 24 Jaroslava Houbu.

Jarda: „Malý Véna mě moc mile překvapil. Viděl jsem ho loni dvakrát startovat ve volném poháru s wartburgem. Jeho atraktivní jezdecký styl je famózní a plný perfektních průjezdů. Je to obrovský talent a až se nechce věřit, co při svém mládí už předvádí. Jsem rád, že jsem mu mohl pomoci a další spolupráce není vyloučená. V podstatě se na ní těším. V Lužičkách odvedli Venda a Petr kus obrovské práce. Díky chlapi.“

Vlastimil Resl
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist