www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 08 - Agrotec New Holland Rally Hustopeče

Hustopeče: Pechova vítězná vlna pokračuje

1. června 2008 • 03:50

Jen dva týdny po triumfu ve slovinské Lublani si Václav Pech odnesl vítězství i z další soutěže Evropského poháru FIA – Central, když po dvoudenním zápolení mezi jihomoravskými vinicemi vyhrál Agrotec New Holland Rally Hustopeče. Tato soutěž byla letos poprvé zařazena do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a pro plzeňského jezdce to logicky znamenalo i zisk velké porce bodů do průběžné klasifikace domácí série. Druhé letošní domácí vítězství se však nerodilo lehce, o čemž hovoří i rozdíl pouhých 3.2 sekund mezi Pechem a druhým v pořadí Romanem Krestou.

Rally se pyšnila několika nej. V porovnání s ostatními soutěžemi MMČR byla nejmladší, nabídla letos zatím nejchudší, ale patrně i nejatraktivnější startovní pole. Do Hustopečí totiž v rámci přípravy na další podnik IRC v Belgii zavítal Jan Kopecký, jenž zde poprvé vyzkoušel svůj Peugeot 207 S2000 na asfaltu, zpestřením byl i start Slováka Jožky Béreše, který ve Fiatu Grande Punto S2000 zastoupil i nadále absentujícího Jaromíra Tarabuse.

Po několika letech tak došlo na očekávanou bitvu Kresta-Kopecký. Shodou okolností byli tito dva těmi, kdo hned po startu celé rally vyrobili drobné jezdecké chyby a první dílčí úspěch si tak mohl připsat Pech. Už na dalším testu ale nedal Kopecký nikomu šanci a zahájil tak vítěznou sérii, která došla do svého závěru až s koncem první etapy. Ta tentokrát startovala nezvykle pozdě, první vložka začínala krátce před devátou večerní, a mnohé posádky tak před sebou měly pořádný oříšek, když musely vyrazit do tmy na neznámé tratě. Kopecký si však vedl suverénně a po noční části disponoval téměř půlminutovým náskokem na Pecha. Třetí Kresta ztrácel dalších devět sekund a po třech suverénně absolvovaných podnicích MMČR se tentokrát dostal do role pronásledovatele. Dosavadní lídr průběžného pořadí se sice nechal slyšet, že podstatnější než boj o celkové prvenství s Kopeckým jsou pro něj body do seriálu, nicméně cestu za nimi dokázal notně komplikovat i Pech.

Potemnělé zkoušky „okořeněné“ velkým množstvím zvířeného prachu s sebou přinesly i řadu krizových momentů. Výlet do pole ve vysoké rychlosti si udělal hned na první vložce Pavel Valoušek; po tomto incidentu se otrokovický jezdec již nebyl schopný zkoncentrovat a první den zakončil až na pozici v druhé desítce. Výlet do vinice si udělal na RZ 4 do té doby slušně jedoucí Jaroslav Orsák, ztráta světelné rampy ale byla v tuto denní dobu citelným handicapem. Do cíle vůbec nedorazil Jiří Skoupil, jenž notně poničil své Punto S1600. Sytě žluté subaru řádně obouchal i Dan Běhálek. Po instalaci karosářských dílů z modrého tréninkového vozu sice impreza přibrala na barevné pestrosti, nicméně byla opět plně funkční.

Druhý den ráno začalo postupné odumírání vozů S2000 v poli. Jako první šel z kola ven kvůli zdravotním potížím Josef Peták, zanedlouho jej ale následoval i Roman Odložilík s dalším peugeotem. Na bleděmodrém speciálu vyvrcholily technické potíže, které se s tímto vozem táhly již z předešlé noční etapy. Třetí francouzský vůz vedený Janem Kopeckým se zdál bez problémů až do RZ 12, před kterou posádka zjistila nadměrný únik oleje z motoru a kvůli obavě z poškození motoru svůj vůz raději odstavila; v té době měl náš reprezentant v IRC náskok více než 50 sekund na druhého Pecha. Na stejné vložce se odporoučel i motor Bérešova punta a tím byla završena nelichotivá bilance „dvoutisícovek“.

Po odstoupení Kopeckého se tak v samém závěru rally znova naplno rozhořela bitva o celkové prvenství. Před poslední dvojící vložek dělilo Pecha a Krestu necelých osm vteřin a ve vzduchu visela otázka, zda moravský jezdec dokáže vedoucího muže v jeho pozici ohrozit. Kresta to zkusil, nakonec mu ale do vítězství chybělo 3.2 sekundy. Pro historický úspěch v rámci „velkého mistráku“ si díky třetímu místu si dojel Jan Jelínek. Cíl nakonec spatřilo pouhopouhých 25 posádek, mezi těmi odstoupenými se postupně objevili například Pavel Valoušek (diferenicál), Vojtěch Štajf nebo Jiří Volf (havárie).

Ve skupině A si ze začátku vedl nejlépe podobně jako na předchozích podnicích Jan Šlehofer na Puntu S1600, velice zdatným sekundantem mu ale byl Petr Zedník s Fiestou S1600. Když se ale oranžový fiat zastavil v průběhu druhého dne s porouchaným motorem, dostal se kroměřížský jezdec do vedení a bylo otázkou, zda občas trucovitý ford dovolí tuto pozici udržet až do cíle. Nakonec se to podařilo a Petr Zedník tak díky prvenství ve skupině mohl mít po několika letech ladění tohoto speciálu pocit zadostiučinění. Stříbrnou pozici mezi „áčky“ obsadil při svém druhém startu s Citroënem C2 R2 Lukáš Pondělíček, bronz patří Jiřímu Vlčkovi, který se za volant Peugeot 206 S1600 vrátil poprvé od Pražského rallysprintu.

Mezinárodní mistrovství České republiky nyní čeká pouze dvoutýdenní přestávka, která je navíc vyplněná sprintem v Tišnově. Po něm se chystá tradiční soutěž v oblasti Českomoravské vrchoviny, Horácká Rally s centrem v Třebíči.

4. Agrotec New Holland Rally Hustopeče
1.Václav Pech-Petr UhelCZMitsubishi Lancer Evo IXN41:51:32.0
2.Roman Kresta-Petr GrossCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+3.2
3.Jan Jelínek-Miroslav KotěnaCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+3:21.7
4.Václav Arazim-Julius GálCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:00.5
5.Karel Trojan-Petr ŘihákCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+4:24.5
6.Emil Triner-Kateřina AchsováCZSubaru Impreza WRX STIN4+5:38.4
7.Vladimír Barvík-Petra MynářováCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+6:09.8
8.Daniel Běhálek-Petr ČernohorskýCZSubaru Impreza WRX STIN4+6:43.0
9.Jan Votava-František SynáčCZMitsubishi Lancer Evo IXN4+7:46.8
10.Milan Pantálek-Jaroslav NovákCZMitsubishi Lancer Evo VIIIN4+7:54.5

Další informace k Rally Hustopeče naleznete ZDE.

Průběžné pořadí MMČR.

-hof- ; AutoSport.CZ. Foto: Dalibor Benych
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist