www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 08 - Eurostroj Rally Tišnov

Defekt odsoudil Kopáčka s Pickou na chvost třídy N2

13. června 2008 • 02:00

Přestože žlutý ignis posádky Václav Kopáček junior – Petr Picka měl startovní číslo 77, divákům a fotografům nezůstaly jeho dravé průjezdy utajeny. Po zásluze. Vašek opět prokázal svůj talent a smysl pro show a podobně jako v minulosti v soutěžích Volného poháru se zařadili v seriálu sprinrally k největším bavičům.

Do Tišnova se oba členové posádky vydali poprvé v kariéře. „Už při trénincích nám bylo jasné, že na rychlých tratích dostaneme od soupeřů ve třídě strašnou oblož. Uklidňovali jsme se tím, že jsme nepřijeli pro poháry, ale především dojet do cíle a nasbírat další cenné zkušenosti. Měl jsem z Tišnova obrovský respekt,“ přiznává dvacetiletý blovický pilot.

Po úvodní, Synalovské rychlostní zkoušce, zaujali Vašek s Petrem čtvrté místo ve třídě, když prvních sedm posádek se vešlo do pouhých deseti vteřin. „Úvodní test jsme pojali s rezervami. Bylo mi však jasné, že pokud budeme chtít konkurovat a zajíždět solidní časy, bude nutno hodně tlačit na pilu a to smrdí průšvihem. Chybu jsem vyrobil hned na druhé vložce. Najel jsem na obávaný nájezd na hlavní silnici v Žernovníku až příliš rychle. Doskok se sice podařil na asfalt, nicméně obrubníku jsme se nevyhnuli. Přejeli jsme ho a lyžinou zavadili o jeho hranu, která nám způsobila lehkou deformaci dolní chladičové stěny. Zpočátku jsme se obávali o celé zavěšení kola. Auto se však nechalo nějak ovládat a nakonec z toho byl jen defekt. Po dvou stech metrech jízdy jsme se rozhodli měnit. Tím jsme ztratili velké množství času a naději na solidní výsledek. Alespoň už jsme neměli důvod jet na hraně a koledovat si o ještě větší průšvih :-),“ přiznává Venda Kopáček.

Přes svá vlastní slova se Vašek nedokázal udržet zcela na uzdě, předváděl další atraktivní průjezdy a zajel i několik velmi kvalitních časů, zejména na Říkonínské erzetě. Sám pilot k tomu na vysvětlenou dodává: „Dívali jsme se na časy našich soupeřů a viděli, že se s tím kluci vůbec nemazlí. Až jsem se za ty obdržené obklady styděl a to především na všech průjezdech Černohorské zkoušky. Musím se ještě moc a moc učit. Na cestě k cíli Péťovi ještě jednou zatrnulo. Při druhém průjezdu obcí Žernovník jsme za retardérem najeli na mez a chviličku se ocitli na dvou kolech. Péťa říkal, že už to bral jako hotovou věc a viděl nás na boudě. Mě to ale tak dramatické nepřišlo. Daleko více jsem se kotrmelce obával v poslední levé zatáčce závěrečné erzety. Suzuka se opět ocitla na dvou kolech a to právě v momentě protínání fotobuňky. Říkal jsem si, že převrátit to v cíli poslední vložky, byl bych za dobrého blbečka :-).“

Mladý soutěžák si vedle jízdy stačil všímat i svých soupeřů: „Velice pěkné bylo sledovat Kubu Brázdu a pana Henzla, jak před časovou kontrolou na osmé erzetě přezouvali své hondy na mokro. Kdosi jim nahlásil, že trať je pod vodou. Kluci kola vyměnili a odjeli celou erzetu na suchu s mokrým obutím. Tím se tři posádky v boji o druhou příčku srovnaly do minimálních rozestupů. Pan Kaválek třídě jednoznačně vévodil. O dalších věncích tak rozhodla až závěrečná rychlostka. Adepty byli Henzl, Vlček a Brázda. Nejlépe zvládl závěr Vlček a těsně udolal Henzla. Jakub Brázda zřejmě v přemíře snahy pocuchal červenou hondu o zábradlí. Přesto obsadil pěkné čtvrté místo.“

Vašek s Petrem skončili ve třídě jako sedmí. „Ono by to tak zřejmě dopadlo i nebýt defektu. Moje jízda na ostatní zkrátka nestačila. Přesto jsme se pěkně svezli a autíčku příliš neublížili, i když pár pochroumaných věcí je. Omlouvám se za to mému tatímu i panu Pertlíčkovi a všem moc děkuji za obrovskou podporu a důvěru do mě vkládanou. Opět také děkuji bezchybnému servisu pana Pertlíčka. Tentokrát jsem klukům přidělal více práce než v lužičkách. Díky patří také celé rodině, firmám Auta 24 a MasoWest Klatovy a všem skvělým fanouškům. Klukům s transparentem se moc omlouvám, že jsme pro ně žádný bok nepředvedli. V neposlední řadě bych chtěl moc poděkovat mému suprovému spolujezdci Péťovi Pickovi, bez něhož by to vůbec nešlo. Díky ! Kopnou podle momentální finanční situace nepojedeme. Korunky nejsou a ještě se musíme postarat o Zuzanku, aby byla opět fit. Děkuji všem.“

Vlastimil Resl
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist