www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. září 2020, Svátek má Kryštof, zítra Zita

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 08 - Belgium Ypres Westhoek Rally (ME)

Ypres: Češi před startem

27. června 2008 • 18:40

Na startu letošní Ypres Westhoek Rally nechyběly ani dvě české posádky. S Peugeotem 207 S2000 se do soutěže vydali Jan Kopecký a Petr Starý, zatímco mezi dvoukolkami budou bojovat Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem na Citroënu C2 S1600. Přímo z Ieperu vám přinášíme jejich názory před startem soutěže.

Jan Kopecký: „Ze všeho nejdřív uvidíme, jaké bude vlastně počasí. Nemáme tu žádné špiony, navíc to samozřejmě není ani povolené. Doufejme, že bude pořád sucho. Soutěž je úplně specifická, něco jiného než u nás, i když některé úseky jsou samozřejmě podobné. Je tu šíleně moc nepřehledných odboček, na každé zkoušce minimálně desetkrát dvacetkrát odbočujeme a člověk tak trochu ztrácí orientaci. Potom jsou vždycky dlouhé roviny a nějaká vlásenka, kde se to buď dá nebo nedá řezat. V tomhle budou mít místní jezdci, kteří ty podmínky znají, velkou výhodu.“

„Včera na shakedownu jsem hned v prvním průjezdu ve druhé zatáčce udělal defekt, ale vůbec nevím o co. Kolej tam byla a jel jsem jako všichni ostatní. Ale ten defekt tam pak udělalo dalších asi 17 aut. Takže se prostě katuje víc a víc do té doby, než je tam nějaký kámen. Z tréninku se to ale nedá vše zapamatovat a popsat do rozpisu také ne. Snažili jsme se sice tohle všechno nějak zaznamenat do rozpisu, kde to jde zkrátit a kde ne, ale byl jsem sám překvapen už na shakedownu, jakým způsobem se tu katuje. Byla to úplně jiná, než ideální stopa, i trošku pomalejší, ale bohužel v tom člověk musí jet, protože na trati je jinak už moc štěrku. Pro nás to tedy bude vše hodně nové, budeme se hlavně snažit držet na cestě.“

Petr Starý: „Z pohledu spolujezdce je to tady stejně těžké jako pro jezdce. Rychlá trať se spoustou odboček do polí, takže to bude náročné na orientaci a na to včas nahlásit odbočení, aby jezdec zareagoval včas na brzdy a odbočil, jak má.“

„Místy jsou nějaké záchytné body, ale není to až tak moc jednoznačné. Je jich strašně málo, po této stránce je to hodně složité. Snažili jsme se na to při tréninku soustředit a zkusit najít to místo pro brzdy, ale už na shakedownu jsme si vyzkoušeli, že to může být všechno jinak, protože asfalty jsou tu poměrně zrádné. Kolikrát to ani tak nevypadá, ale strašně to klouže, navíc bude vytahaných spoustu nečistot, které při tréninku nebyly, mohou nás překvapit a určitě budou i tam, kde bychom je nečekali. Čeká nás tu po oba dva dny hodně překvapení, doufejme, že se s nimi vypořádáme.“

Antonín Tlusťák: „Těším se na zdejší premiérový start s C2, ale belgická rally je hodně těžká. Je nepřehledná, protože je tu strašně moc odbočení a žádné orientační body. V tomhle je to tedy hodně složité. Navíc se tu dost zavěšuje.“

„Ze začátku uvidíme, jak se bude chovat auto, ale samozřejmě budeme chtít využít také předchozích zkušeností. Zkusíme jet hned od začátku vyšší tempo než loni nebo předloni, kdy jsem tu sbíral zkušenosti. Uvidíme, jak na tom po dnešku budeme, ale odhadovat nějaké šance si tady netroufám. Místní jezdci jedou neskutečně rychle, uvidíme, jak pojedou ostatní se superšestnáctkami a jak na tom budeme v porovnání s nimi.“

„Druhá etapa s dlouhými erzetami bude dlouhá a náročná na fyzičku a hlavně na soustředěni. Odboček je strašně moc a v rozpisu slyším pořád doleva a doprava. Soustředit se na to a bedlivě poslouchat po celých čtyřicet kilometrů bude hodně náročné, abych náhodou někde neodbočil opačně.“

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ - Ieper
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.06.2008 20:47
John - moderátor
:-) pardon, tohle mi v tom fofru uteklo.
27.06.2008 20:45
luckyman
a co že to má Honza za auto
toplist