www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
MS 06 - Tour de Corse (JWRC)Grönholm stále druhý a Hirvonen čtvrtýTým BP-Ford si i po druhé etapě Korsické rally drží druhou a čtvrtou pozici průběžného pořadí. Marcus Grönholm a Timo Rautiainen jsou po bezproblémovém dni ve sluncem zalitých horách středomořského ostrova s Focusem WRC druzí. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se během dne propracovali na třetí pozici. Po strhující bitvě však v závěrečné rychlostní zkoušce dne klesli zpět na čtvrté místo. Také druhou etapu tvořily dvě série po dvou rychlostních zkouškách se servisní přestávkou uprostřed. Narozdíl od včerejška však jejich tratě vedly na sever od města Ajaccio. První měřený úsek každého kola byl se svými 34,66 kilometry nejdelším z celé soutěže. Celkem dnes posádky ujely 121,72 měřených kilometrů. Grönholm se dopoledne rozhodl pro pneumatiky BFGoodrich se střední tvrdostí směsi a na prvních dvou rychlostních zkouškách byl třetí a čtvrtý. Osmatřicetiletý Fin si nechal na svém Focusu RS WRC nastavit měkčí podvozek, ale po úvodním úseku nebyl s chováním vozu spokojený. Před startem druhého se tak vrátil k tvrdšímu nastavení z předchozího dne. Odpoledne zajel stejné výsledky a do Ajaccia se vrátil se ztrátou 39,7 sekundy na vedoucího Loeba a s více než minutovým náskokem před třetím Sordem. „Loeb byl opravdu rychlý a já jsem nebyl se svou jízdou spokojený,“ říká Grönholm. „Dopoledne jsem se v autě necítil na sto procent. Nejel jsem dost rychle a tratě byly náročné. Pokrývala je šotolina, klouzaly a byly samá zatáčka. Ovládání auta na první erzetě nebylo dost ostré. Protože jedinou změnou oproti včerejšku bylo nastavení tlumičů, vrátil jsem je zpět na původní hodnoty.“ „Ostatní jezdci zvolili pro odpoledne tvrdší pneumatiky než já a možná proto jsem ztratil na Loeba nějaký čas. Ale abych byl upřímný, tak opravdu nevím, jestli je to tím. Zítra už nebudu dále útočit. Druhé místo je dobré a nemám důvod, abych riskoval jeho ztrátu v honbě za nemožným,“ dodává. Hirvonenovo páté místo v úvodní rychlostní zkoušce dne pro něj znamenalo posun před dosud třetího Alexe Bengueho. Pětadvacetiletý Fin byl na následujícím úseku nejrychlejší před Danim Sordem, který se stal jeho novým soupeřem v boji o bronzovou příčku. Do servisní zóny v Ajacciu přijel v poledne s náskokem 8,8 sekundy před Španělem. Odpoledne těsný souboj pokračoval a přestože byl Hirvonen čtvrtý a třetí nejrychlejší, Sordo ho o třetí příčku připravil rozdílem pouhých 5,7 sekundy. „Dnes šlo všechno lépe a nedělal jsem chyby. Dani byl ale o trochu rychlejší než já,“ říká Hirvonen. „Užíval jsem si ten souboj a přesně takhle by měla rally vypadat. Nemohl jsem už zrychlit, ale zítra se pokusím Daniho dostihnout - ještě to neskončilo. V úzkých sekcích jsem na něj nemohl nic vymyslet, ale na širších cestách jsem získával. Asfalt není mým povrchem číslo jedna a myslím, že se na něm stále ještě potřebuji zlepšovat.“ „Včera večer jsme udělali nějaké změny v nastavení centrálního diferenciálu, aby byl Focus RS trochu hbitější. Dopoledne se mi ale nedařilo správně zahřát pneumatiky a necítil jsem se v autě tak dobře, jak bych chtěl. Odpoledne jsem si vybral tvrdší směs pneumatik a s touto volbou jsem byl spokojenější,“ dodává. Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson dosavadní průběh hodnotí takto: „Máme na paměti především zisk bodů do hodnocení značek a je pro nás důležité je udržet v soutěži, která je Loebovou záležitostí. Pro Mikku jsou stejně důležité body do šampionátu jezdců, které mu pomohou vylepšit startovní pozici před nadcházejícími šotolinovými soutěžemi.“ Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, jedoucí s Focusem RS WRC specifikace 2005 za tým Stobart VK M-Sport, odstoupili ze sedmého místa po havárii na druhé dnešní rychlostní zkoušce. Matthew Wilson a Michael Orr opustili soutěž ze stejného důvodu hned na prvním úseku. Závěrečná etapa Korsické rally bude nejkratší a vede pouze na jih od Ajaccia. Po startu v 7:00 hodin čekají na posádky další dvě identická kola po dvou měřených úsecích. Celkem měří 112,10 kilometrů a dovedou jezdce na cílovou rampu, kterou projede první vůz ve 13:50 odpoledne. Ford
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|