www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - ADAC Rallye Deutschland (JWRC)

Hirvonen nespouští oči z Loeba

16. srpna 2008 • 04:00

Na druhém místě průběžného pořadí Německé rally figuruje po první etapě posádka týmu BP Ford Abu Dhabi Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen. Perfektní stíhací jízdou na asfaltovém povrchu, který nepatří mezi jejich oblíbené, se přiblížili vedoucímu jezdci na rozdíl 19,9 sekundy. Na zrádných úzkých silničkách mezi moselskými vinicemi si vede dobře i nový Focus RS WRC specifikace 2008, který si v Německu odbývá svou premiéru. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila jsou se stejným vozem zatím pátí.

Německá rally je první asfaltovou soutěží od lednového Monte Carla. Desátý podnik patnáctidílného kalendáře WRC 2008 hostí starobylé městečko Trier. V jeho uličkách se včera večer odehrál slavnostní zahajovací ceremoniál, který ke startovní rampě přilákal četné zástupy fanoušků. První ostré kilometry čekaly soutěžící dnes brzy ráno. Předpověď počasí sice slibovala déšť, ale opak byl pravdou. Po celý den svítilo slunce a jezdci si mohli užívat suchých tratí. Jedinou nepříjemností na uskákaných a úzkých tratích byl všudypřítomný prach, díky němuž bylo těžké udržet smýkající se vozy v ideální stopě.

Na programu dne byly dvě shodné série tří rychlostních zkoušek o celkové délce 108,16 kilometrů. Měřených kilometrů však bylo nakonec méně, protože předposlední test by zrušen kvůli havárii po průjezdu dvanácti vozů. Stejná situace se opakovala i v závěrečném úseku, kdy se o zrušení rychlostní zkoušky postarali neukáznění diváci.

Mikko Hirvonen zvolil pro celý den pneumatiky s měkkou směsí. Od samého rána sváděl bitvu o druhé místo s uznávaným asfaltovým specialistou Danielem Sordem. Osmadvacetiletý Fin se dostal na druhé místo před Španěla na konci první sekce. Odpoledne se mu začal Sordo opět přibližovat, ale Hirvonen jeho útok odrazil na předposledním měřeném úseku, kdy zajel čas o pouhou desetinu sekundy pomalejší, než vedoucí jezdec Sebastien Loeb.

„Celý den jsem se cítil dobře. Hlavně odpoledne mě to hodně bavilo,“ říká Hirvonen. „Už ráno jsem byl dost rychlý, ale při druhých průjezdech to bylo ještě lepší. Nemám moc prostoru k dalšímu zrychlení, pokud nechci začít hodně riskovat. Pokusím se udržet Loeba pod tlakem i zítra. Na téhle rally jsem už dříve pár rychlých časů zajel, takže mě moje tempo nepřekvapuje. Chci se ale zaměřit pouze na svou jízdu a nemyslet na ostatní.“

„Hodně to klouzalo v úzkých pasážích a hlavně tam, kde se měnil povrch. Nejhorší to bylo na úvodní erzetě. Tak často ve smyku jsem na asfaltu snad ještě nebyl. Auto je na suchu skvělé a doufám, že stejný pocit budu mít i ve druhé etapě. Zítřejší erzety budou rychlé a na Baumholderu to nebude jednoduché,“ dodává.

Jari-Matti Latvala má rovněž raději šotolinu než asfalt. Po úvodní sekci byl sedmý i přesto, že se mu zdálo nastavení jeho Focusu RS příliš měkké. V poledním servisu mu mechanici vyměnili pružiny za tvrdší a třiadvacetiletý Fin byl hned spokojenější. Posunul se na páté místo a pokračuje ve sbírání zkušeností na zpevněném povrchu, které jsou pro něj stejně důležité jako celkové umístění.

„S tvrdšími pružinami jsem se cítil hned jistější,“ říká Latvala. „Pro dnešek jsem měl cíl umístit se do pátého místa. Chci si ho udržet i zítra, protože je mi jasné, že dohnat kluky před námi nebude jednoduché. Erzety na Baumholderu budou sice těžké, ale i tak je radost po nich jezdit. Doufám, že bude sucho, protože na mokru to tak příjemné není.“

Ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcolm Wilson je z výkonu Hirvonena nadšený. „Mikko podává svůj nejlepší výkon na asfaltu a nové auto jede opravdu dobře. Není to jenom novým autem, Mikko se na tomto povrchu opravdu hodně zlepšil. Jsem také potěšen přístupem Jari-Mattiho. Budoval si postupem dne sebedůvěru. Oba jezdci podali dobrý výkon,“ říká.

Druhá etapa Německé rally je kombinací rychlostních zkoušek, vedoucích po sárském venkově a strach nahánějících úseků v bývalém vojenském prostoru Baumholder. Posádky opustí Trier v 6:15 ráno a po zdolání 159,76 měřených kilometrů se na stejné místo vrátí v 19:58. Nejtěžší pasáží budou dva průjezdy 30,38 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušky Panzerplatte v areálu Baumholderu.

Martin Linhart
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist