www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rally New Zealand (PCWRC)

Patrik Sandell o letních soutěžích exkluzivně pro AutoSport.CZ

3. října 2008 • 07:00

Po dlouhé letní pauze pokračoval světový šampionát letními závody ve Finsku, Německu a na Novém Zélandu. Dvou z těchto závodů se zúčastnil i švédský jezdec Patrik Sandell, který se o své zážitky podělil i se čtenáří AutoSportu.CZ.

„První soutěží po dlouhé přestávce byla Neste Oil Rally Finland. Bylo to poprvé, kdy se během jediné soutěže jelo jak JWRC, tak PCWRC. My jsme však žádné dilema při výběru šampionátu neměli, náš start v JWRC byl totiž dlouhodoběji plánován a program nalinkován, takže nebylo co řešit.

Finskou soutěž na rychlé šotolině mám velice rád. To také potvrzoval náš nádherný souboj s Martinem Prokopem a Michalem Kościuszkem. Jenom škoda dvanácté zkoušky. Michal Kościuszko tam vylétl z tratě a vrátil se zpět těsně před námi. Jízda v prachu za ním byla obrovským utrpením což vyústilo v naši havárii. Je to velká škoda, ztratili jsme tím hodně času. Chtěl jsem bojovat o vítězství, tímto se nám to hodně zkomplikovalo. Ale to je rally, prostě jsem měl v závěrečné etapě víc přitlačit na plyn :o) I přesto nás porazil Guy Wilks s tovární Hondou Civic Type R3. Myslím si, že tomuto vozu finské rychlé tratě hodně sedí v a kombinaci se skutečně špičkovým pilotem bylo možné zajet takovýto výsledek.

Další soutěží byla asfaltová Rallye Deutschland. Ta nebyla zařazena do našeho programu, bylo to rozhodnutí týmu. Byla to škoda, mohli jsme to pojmout jako test před Španělskem a Korsikou, ale co už.

Další soutěží tak byla Repco Rally New Zealand. Po zkušenostech s návratem vozu z Argentiny (viz předchozí report) jsme se rozhodli tentokráte nic neriskovat a vůz si na Novém Zélandu půjčit. Bohužel tam žádného Peugeota neměli, takže jsme si půjčili Mitsubishi Lancer Evo IX od místního týmu Reece Jones Motorsport.

Samozřejmě, není možné porovnávat Mitsubishi s Peugeotem, obě jsou úplně jinak koncepčně udělané. Každopádně obě jsou pekelně rychlé. Přestože jsem jel poprvé s klasickým produkčním vozem, jsem z výsledku absolutně nadšený. Začali jsme hodně opatrně, ale posléze jsme celý závod jen zrychlovali a zrychlovali a zrychlovali... Díky druhému místu jsme se vrátili do boje o titul, což je vynikající zpráva.

Novozélandské tratě byly hodně podobné těm finským, jízda na nich je skvělá zábava. Přesto musím říct, že i rozbité tratě na Sardínii mám rád. Do konce seriálu zbývají poslední dva šotolinové závody, na vedoucího Aignera mi chybí osm bodů. S jakou taktikou do nich vstoupím? Startovat budu už jen ve Walesu, kam si pojedu pro deset bodů za vítězství. Uvidíme, k jakému pořadí v celém šampionátu to bude stačit. Startovat bych měl s Peugeotem.

Následuje návrat do JWRC, v krátkém sledu mě během října čekají asfaltové Španělsko a Korsika. Naposledy jsem na asfaltu startoval před rokem právě ve Španělsku, s tímto povrchem navíc nemám příliš zkušeností. Uvidíme, jak se nám bude dařit. Mým prvořadým cílem bude dostat se až do cíle. Místo Miloše Komljenoviče se v druhém týmovém autě představí Kris Meeke. Myslím si, že na této soutěži bude pekelně rychlý.“

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist