www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Rallye de France-Tour de Corse (JWRC)

Druhý den na Korzice: defekty a "Prstův" comeback

11. října 2008 • 20:45

Druhý den korsického podniku mistrovství světa by šel charakterizovat jako etapa postupně rozmělňující celé startovní pole. Ze včerejších těsných soubojů již zbylo jen torzo a o většinu změn ve výsledkových listinách se postaraly defekty či technické problémy. Pro české barvy je potěšitelné, že se na čelo klasifikace JWRC po suverénním výkonu opět vrátil Martin Prokop.

I dnes kategorii WRC jasně ovládl Sébastien Loeb. Ten je i nadále jediným reprezentantem továrního týmu Citroën ve startovním poli; Dani Sordo, jenž havaroval včera na třetím testu, se už do soutěže nevrátil, neboť techničtí komisaři na jeho voze našli poškození bezpečnostního rámu. Několikanásobnému mistru světa tak nezbývalo nic jiného než nasadit stabilní nepříliš zábavnou „údržbu“ před již poměrně vzdálenými posádkami továrních fordů. Právě mezi Hirvonenem a Duvalem se celý den odehrával velice těsný souboj, jehož úvodní výboj se dostavil už na první sobotní vložce – místy ještě vlhkou trasu RZ 7 projel Belgičan rychleji a dostal se tak s těsným náskokem před kolegu z Finska. Už na dalším testu se ale karta obrátila, když Duval šetřil pneumatiky a opět klesl na třetí místo.

Po celkem bezproblémovém pátku se začala stahovat mračna nad týmem Suzuki; Gardemeister i Andersson si stěžovali na nevhodné nastavení, které nebylo pro tratě s velkým množstvím vytahané šotoliny a kamení ideální. Na tyto překážky doplatil i Andreas Mikkelsen, jenž se po zisku pátečního osmého místa po defektu na RZ 7 propadl až na šestnáctou pozici. Podobný problém potkal i Chrise Atkinsona, jenž sice neopustil průběžné šesté místo, definitivně tím ale vypadl z boje o celkovou „bramboru“. V něm zůstali jeho stájový kolega Petter Solberg a „Structo-Stobart“ Jari-Matti Latvala. Mladý Fin během dnešní etapy nebývale nabral na jistotě a postupně se svému přímému soku z Norska vteřinu po vteřině vzdaloval. Proražené kolo poslalo do poloviny druhé desítky i Rautenbacha, jenž se do té doby stabilně držel na konci Top 10.

Druhý průjezd sobotními vložkami se již setkal s většími sympatiemi většiny jezdců, když se v původně vytahané šotolině konečně objevila čistá projetá stopa. I Loeb si pochvaloval, že se konečně může jistěji opřít do pneumatik. Zatímco první vložka druhé sekce nepřinesla jedinou změnu v pořadí na prvních dvaceti příčkách celkového pořadí, následující test se postaral o dosud největší průvan v klasifikaci letošní Korsiky. Zaprvé se jednalo o pohromu pro „továrníky“ od Suzuki – Gardemeister se potýkal s nedostatečným tlakem oleje a musel na dlouhé tři minuty zastavit v polovině vložky. Už na prvním kilometr skončila cesta P.G. Anderssona, který druhou týmovou SX4 WRC poslal mimo trať. Andreas Mikkelsen chyboval a poškodil předek svého focusu, aby následně ještě prorazil pneumatiku. Prázdné kolo zdrželo i Henninga Solberga. Poslední vložka už byla spíše jízdou na jistotu; nejmarkantnější to bylo u Loeba, jenž výrazně zvolnil a umožnil poprvé v této soutěži někomu ze svých konkurentů vyhrát rychlostní zkoušku – byl to Duval. Technické problémy se začaly kupit u jediné jedoucí SX 4 WRC v poli, tentokrát „Gardemu“ odešlo servo.

V juniorském mistrovství světa se opět vytáhl náš Martin Prokop, který jde tvrdě za druhým vítězstvím v JWRC v řadě, byť mu ovšem v první dopolední sekci dělal problémy skvěle jedoucí Pierre Campana na Renaultu Clio R3. „Prst“ se na druhé místo propadl včera po defektu na poslední RZ, ale až na třetí sobotní vložce se mu místního Francouze podařilo odsunout zpět za kufr své červenobílé C2 S1600. V průběhu dne se na hranici nejrychlejší pětky odehrával německý souboj mezi Aaronem Burkartem a Florianem Niegelem, který byl ale způsoben spíše nestabilními výkyvy ve výkonnosti jezdce na Suzuki. Hned zrána se se soutěží rozloučil Arnaud Augoyard, jenž se svým „erkem“ od Renaultu havaroval. Po včerejším odstoupení se v rámci SupeRally vrátil Jaan Mölder, který další působení v soutěži pojal hlavně jako sbírání zkušeností.

Po včerejší jezdecké chybě se pěknými časy opět prezentoval Pierre Marche jedoucí se swiftem vypůjčeným přímo od Suzuki Sport Europe. Více se naopak trápil Alesandro Bettega, jemuž dnešní testy příliš nesedly. Ke konci dne se ke svému obvyklému projevu vrátil i nadále takticky jedoucí Sébastien Ogier, když zajel jedno druhé a jedno první místo. I díky tomu se nakonec posunul na průběžný juniorský bronz. S dalším Citroënem C2 S1600 ve startovním poli se dnes opět ukázal Antonín Tlusťák; po včerejších technických problémech dneska přišla pro změnu jezdecká chyba na RZ 8 a s ní spojená několikaminutová ztráta způsobená dlouhým vracením vozu na trať.

Závěrečná část Tour de Corse má na programu již jen čtyři testy, mezi kterými ale nechybí dva průjezdy vůbec nejdelší zkouškou celé soutěže, jednatřicetikilometrovou RZ Pietra Rossa – Verghia. Do prvního nedělního testu odstartuje jako první Sébastien Loeb přesně v 8:43 ráno.

Další informace k Rallye de France - Tour de Corse ZDE

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist