www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Pioneer Carrozzeria Rally Japan (PCWRC)

Taylor: Japonsko a Velká Británie jsou pro nás klíčové soutěže!

27. října 2008 • 03:00

S vidinou lepších zítřků vzhlíželi fanoušci továrního týmu Subaru na příchod nové specifikace Imprezy WRC2009. Při svém debutu při Akropolis rally sice dokázal Petter Solberg nový vůz pokřtít druhou příčkou v cíli, zázrak v podobě zmrtvýchvstání se však nekonal a Subaru i nadále pokračuje ve starých kolejích. O nové Impreze, ale nejen o ní, nám prozradil více v rozhovoru pro wrc.com boss týmu Richard Taylor …

Poslední šotolinovou soutěží byla pro novou specifikaci Imprezy srpnová Rally Nový Zéland. Jak od té doby postoupil vývoj auta?

„Docela ano. Záměrně jsme se nezaměřili na vývoj auta na asfaltu, jelikož Japonsko a Velká Británie jsou naše klíčové podniky. A jestliže se příští rok pojede deset z celkových dvanácti soutěží na šotolině, kladli jsme v průběhu minulého měsíce důraz na nezpevněný povrch.“

Jakým směrem byl zaměřen testovací program?

„Bylo to hlavně směrem k podvozku a tlumičům, kde jsme od okamžiku převzetí plné odpovědnosti za tuto oblast velmi zapracovali. Kvůli homologačnímu omezení FIA bude auto stejné jako na Novém Zélandu. Doufáme ale, že to bude celkově lepší.“

Veterán Pentti Airikkala nedávno kritizoval novou Imprezu, když se nechal slyšet, že má motor umístěný příliš vpředu a díky tomu je špatně ovladatelná. Souhlasíte?

„Ne. Současná pozice motoru je stejná jako v posledních patnácti nebo dvaceti letech. V podstatě je základní rozvržení stejné jako předešlé vozy.“

Řecká premiéra specifikace WRC2008 byla celkem povedená, nejste ale zklamaný z nevýrazných výsledků v posledních soutěžích?

„Určitě jsme mířili výš, ale tři podniky se jely na asfaltu, kterému jsme nepřikládali zase takovou váhu. Ve Španělsku a na Korsice nejeli Petter a Chris s autem, které máme nyní. Namísto toho jsme se zaměřili na šotolinu a teď věříme v další výsledkový skok.“

Jak moc jsou pro Subaru důležité poslední dvě soutěže sezony?

„Obě jsou velmi důležité a samozřejmě si dáváme minimální cíle umístění na stupních vítězů, ne-li vítězství.“

Je Subaru před Japonskem pod nějakým extra tlakem na dobrý výsledek?

„Jsme pod tlakem a nepotřebujeme žádný další, pod tlakem jsme totiž při každé soutěži. Samozřejmě je důležité pro Subaru, náš tým i piloty zanechat v Japonsku dobrý dojem, ale od Subaru máme nadále velkou podporu. Plány na finanční pokrytí sezony 2009 jsou na dobré cestě.“

V průběhu sezony přehodnotil váš tým spolupráci s dodavatelem tlumičů BOS a začali jste si skládat vlastní. Nyní tým spolupracuje se švédským Öhlinsem. Co máte v plánu?

„Od letošního Finska jsme po vzájemné dohodě změnili vztah s dodavatelem tlumičů BOS a převzali plnou odpovědnost za tlumiče sami. To znamenalo, že některé součásti dodává BOS, ale hodně dalších je výsledek našeho vývoje. Nyní jsme začali spolupracovat s Öhlins a cílem jsou zcela nové tlumiče pro nadcházející sezonu. Kvůli homologačním předpisům však po zbytek letošního roku budeme i nadále používat naše vlastní tlumiče.“

V jaké fázi se současné tlumiče Öhlins nachází? Budou připraveny na samotný začátek příští sezony, kterým bude Irská rally?

„Jsme ve fázi vývoje, ale doufáme, že by mohly první testy proběhnout již příští měsíc. Chtěli bychom homologovat k prvnímu lednu, ale nevíme, kdy je budeme moci použít. Určitě to ale bude někdy v první polovině sezony.“

Ohledně jezdecké sestavy proběhlo několik spekulací, pojedou Petter a Chris za Subaru i příští sezonu?

„Oba mají pro příští sezonu smlouvu. Chris má podepsaný dvouletý kontrakt a pro Pettera bude ta následující sezona třetím rokem jeho stávající smlouvy.“

Guy Wilks doufá, že se mu podaří pro následující rok zabezpečit místo v SWRT. Jak to vypadá?

„Zatím jsme ještě třetí auto nepotvrdili. Jednáme s několika jezdci. Doufejme, že se situace kolem třetího auta v několika následujících týdnech vyjasní.“

Brice Tirabassi usedl za volant třetího auta SWRT ve Španělsku a na Korsice, můžeme tedy očekávat, že ho v Subaru opět uvidíme?

„Když budu upřímný, tak nevím. Byla to jednorázová záležitost. Je ale jedním z těch, se kterými jednáme o příštím roce.“

Očekáváte ale, že v roce 2009 pojedete s více vozy než letos?

„Vždy jsme říkali, že bychom rádi viděli pět nebo šest vozů. Nyní to jsou navíc dva vozy v satelitním týmu Adepta. Neočekávám, že bychom sami provozovali více než tři nebo čtyři auta a pokud ano, tak jedině jako tým napojený na SWRT. Určitě bychom mohli jet se třetím autem, ale na to je ještě spousta času. Eventuelně by bylo možné provozovat i čtvrté, jsme dost flexibilní.“

-pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist