www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 08 - Wales Rally GB (PCWRC)

Loeb: Je třeba se podívat na pravidla!

10. prosince 2008 • 09:00

Jednička týmu Citroën Sport a již pětinásobný mistr světa v automobilových soutěžích kritizoval po skončení poslední soutěže sezony, Britské rally, nová pravidla týkající se pneumatik. Přidal se tak k zástupu dalších, kterým se změna k současnému stavu také nejeví jako ideální a především odporuje prohlašování Mezinárodní automobilové federace o přikládání velkého důrazu na bezpečnost.

„Je potřeba se podívat na pravidla. Na většině podniků funguje mít tvrdou pneumatiku, ale na soutěži jako byla tato, když nemáte možnost prořezávání, volby pneumatik a nemáte ani špiony s informacemi o podmínkách na vložkách ... to je pro mě osobně nebezpečnější,“ upozorňoval po skončení letos obzvláště zrádné Britské rally Loeb.

Francouz vidí jako hlavní důvod problémů nemožnost jednoduše v případě nevyzpytatelných podmínek pneumatiku dodatečně prořezat a zákaz šotolinových špionů, kteří by jako tomu bylo dříve informovali posádku o změnách a aktuálním stavu na vložkách. „Chápu, že to je otázka snižování nákladů, ale když se podíváte na havárii Chrise Atkinsona, jsem přesvědčen, že kdyby měl špiona a možnost prořezávání, nestalo by se to. Dostal aquaplaning na bahně. Myslím, že by bylo levnější mít šotolinové špiony než totálně zrušit auto. Pořád se mluví o bezpečnosti a tohle je cesta špatným směrem. Doufám, že v příští sezoně, zvláště v Irsku, bude povoleno dodatečně prořezávat, pokud bude například silně pršet. Stejně jako tady, kde to bylo všechno špatně,“ končí.

-pet- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.12.2008 10:57
dufs
Podle mě se nic nezmění a MS za chvíli padne, nejhorší je aby se nezačalo vrtat do IRC.
10.12.2008 16:36
Romcek
Mirek na hrad:-) Nebo alespon do cela FIA:-)
10.12.2008 15:25
Mirekfric
Nejen toto, ale i samotný koncept aut. Šetříme na pneumatikách, dobře. Ale proč teda používáme maličký restriktor a absurdní plnící tlaky? Proč radši nedáme motor bez restriktoru a plombované turbo s např. polovičním plnícím tlakem, které bude stát mnohem méně? Proč radši nezakážeme karbonové díly karoserie či karbonová světla? Podle mě je hrozně moc oblastí, dke se dá ušetřit mnohem víc než tím, že nařídíme jednotné pneumatiky a ještě, aby to bylo úplně absurdní, tak je zakážeme prořezávat.

Nedávno jsem slyšel, že u N4 se mají uvolnit předpisy pro homologaci turba, čímž má být dosaženo vyššího výkonu. Zase nejdražší možná cesta k cíli místo zvětšení restriktoru třeba o milimetr, které by stálo pár korun...
10.12.2008 10:59
-xp-
No je pravdou, že je to ze strany všech federací takové volné bruslení mezi divnými mantinely... Na jednu stranu se vymýšlejí drahé věci jako strýček Hans apod. pro zvýšení bezpečnosti v případě havárie, na druhou stranu se riziko takové havárie zase zvyšuje, když se pod rouškou omezení nákladů nařizují jednotné pneumatiky apod...
toplist