www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 09 - Rally 1000 Miglia

Mille Miglia v režii domácích posádek

18. dubna 2009 • 19:30

V okolí italské Brescie se tento víkend uskutečnil zahajovací podnik mistrovství Evropy, Rally Mille Miglia. Tradičně spíše chudé pole kontinentálního seriálu hrálo do karet domácím posádkám, které celkem suverénně Miglii ovládly. Do bojů se zapojili i dva čeští účastníci, Antonín Tlusťák a Jan Černý se ale po dvou dnech zápolení umístili až na konci výsledkové listiny ME.

Na start se postavilo celkem 79 dvojic, z registrovaných účastníků ME chyběl pouze Francouz Cyril Vosahlo. Deštěm zmáčená soutěž začala už ve čtvrtek večer na motokárovém okruhu v Montichiari; přes tři kilometry dlouhou speciálku vyhrál tovární jezdec Fiatu Giandomenico Basso, který kvůli protestu oficiálních týmů proti velkému počtu soutěží v italském mistrovství startoval se soukromým vozem stáje D’Ambra.

Problémy s motory postihly hned zkraje dvě posádky na peugeotech; Davide Medici ze stáje Twister Corse přišel o pohonnou jednotku už na shakedownu. Novou mu sice nabídl konkurenční tým Racing Lions, jenže když byla vedením soutěže výměna podmíněna dvouminutovou penalizací, Medici nakonec ze startu rezignoval. Porucha motoru postihla i vůz Kruma Doncheva, který musel auto odstavit těsně před startem speciálky. Tomu byla neúčast na úvodní RZ prominuta za cenu tří minut penalizace, Bulhar přesto do dalších bojů nastoupil.

První páteční sekce se překvapivě stala kořistí Tobii Cavalliniho na peugeotu obutém do pneumatik Pirelli. Vyhrál všechny tři vložky a po právu se dostal do celkového vedení. To hned z rána ztratil Basso, když prorazil pneumatiku, a následně byl pokořen i Renato Travaglia odbývající si debut s Peugeotem 207 S2000. Dimitar Iliev si stěžoval na motor svého lanceru. Kromě technických problémů ale řada jezdců bojovala s nevyzpytatelným počasím a náročnou volbou pneumatik. Špatně si vybral například Corrado Fontana, po defektu musel na vůz obou mokré gumy i Basso, čímž se rapidně zhoršilo ovládání fiatu. Na vodě chybovali Andrea Dallavilla, který urval kolo, a Davide di Benetto, jenž musel přímo na zkoušce řešit defekt.

Druhá sekce se nesla v duchu souboje Bassa a Travaglii. Doposud vedoucí Cavallini na úvodní vložce opakované trojice testů ztratil téměř deset sekund, jeho náskok se zcela rozplynul. Basso vyhrál po RZ 5 i závěrečnou RZ 7, ale i tak se musel spokojit s průběžným druhým místem, když jej kvůli problémům se zadním stabilizátorem na předchozí vložce přeskočil Travaglia. Další sestup potkal Cavalliniho, který prorazil gumu a ztratil 40 sekund. Ze stejného důvodu ztratil téměř minutu na testu Tremosine 2 celkově osmý Polák Solowow. Porouchaný zadní diferenciál zbrzdil o téměř minutu a půl Lucu Bettiho.

Rally Mille Miglia - 1. etapa
1.Renato Travaglia-Lorenzo GranaiIPeugeot 207 S20001:03:57.9
2.Giandomenico Basso-Mitia DottaIFiat Punto Abarth S2000+1.8
3.Marco Signor-Maurizio BaroneIFiat Punto Abarth S2000+35.9
4.Rudy Michelini-Michele PernaIPeugeot 207 S2000+40.3
5.Tobia Cavallini-Sauro FarnocchiaIPeugeot 207 S2000+44.8
6.Alessandro Perico-Fabrizio CarraraIPeugeot 207 S2000+48.2
7.Gianpietro Antonelli-Stefano BotticiniIPeugeot 207 S2000+1:22.4
8.Corrado Fontana-Carlo CassinaIPeugeot 207 S2000+1:55.9
9.Michal Solowow-Maciej BaranPLPeugeot 207 S2000+2:09.3
10.Cristiano Manzini-Michele LucchiIPeugeot 207 S2000+2:17.5

Giandomenico Basso nejlépe vstoupil i do druhého dne italského podniku a ihned se posunul na vedoucí pozici. Jeho největší rival Travaglia na zkoušku, jejíž první polovina bulá suchá a druhá vlhká, nasadil intermédia a prohrál o téměř 12 sekund. Michal Solowow zde ztratil na nejrychlejšího 41 sekund a propadl se na desáté místo, i nadále ale držel čtvrtou pozici v rámci ME. Na dalším testu opět vydělal na svých pneumatikách Tobia Cavallini. Jeho suché pirellky mu umožnily zisk čtvrtého dílčího vítězství na Miglii, když nejrychleji ze všech projel nejdelší zkoušku celé rally, pětadvacetikilometrový test Petriche. Naopak vůbec se zde nedařilo Travagliovi, který zde definitivně ztratil kontakt s Bassem.

Řadu jezdců opět sužovaly jejich vlastní chyby a technické problémy – Iliev poškodil záď svého mitsubishi, Bettiho trápily brzdy a Jan Černý musel po poškození poloosy jet pouze s pohonem zadní nápravy. I na dalším testu byl nejrychlejší Cavallini, takže se dostal na průběžnou druhou příčku před Travagliu trápícího se s poškozenou převodovkou, přeskočil i doposud třetího Alesandra Perica. Pěkným časem se blýskl i Solowow, který si celkově polepšil o dvě příčky a navíc se dostal na pomyslnou „evropskou“ bednu.

Na další sekci vtrhl s největší vervou Travaglia, který Bassovi vrátil půlminutový políček z dopoledne, avšak celkovou ztrátu se jezdci na peugeotu podařilo zredukovat jen na 28 sekund; alespoň se ale probil zpět na druhé místo před Cavalliniho. Hlavním důvodem Bassovy ztráty byly potíže s palivovým čerpadlem. To se ale povedlo opravit a Giandomenico to dokázal nejrychlejším časem na předposlední vložce. Mokrá vložka dala pořádně zabrat Cavallinimu a Michelinimu, kteří na ni shodně vyrazili na slickách. Několika chyb se nevyvaroval ani Travaglia.

Naše barvy na italském podniku hájily dvě posádky. Antonín Tlusťák je již zkušeným „evropským“ harcovníkem, přesto svým výkonem i vinou špatných pneumatik či problémů s ramenem přední nápravy příliš nepřesvědčil. Ve skupině A svými časy nijak nezářil, z druhé desítky jej na konečné osmé místo mezi „hraboši“ katapultoval velký odpad soupeřů. Jedinou radostí mohou být body za druhé místo v rámci ERC 2WD Cupu. Jan Černý si odbýval svou „evropskou“ premiéru a při svém teprve třetím startu s produkčním vozem pravidelně ukazoval Tlusťákovi záda. Zvrat přišel až v druhé etapě, kdy modré subaru postihly technické potíže a mladý talent se propadl za slušovického jezdce. Obě české posádky uzavírají klasifikaci ERC a nezbývá než doufat, že se jim příště povede lépe.

Lídrem letošního mistrovství Evropy se tak stává nyní již trojnásobný vítěz Mille Miglia Giandomenico Basso, který se tak po dlouhé době opět postaral o mezinárodní triumf pro značku Abarth. Druhý Renato Travaglia se díky výsledku s Brescie nadále drží v průběžném vedení mistrovství Itálie, do kterého by už na příštím podniku měly zasáhnout oficiální týmy včetně italského importéra Škody reprezentovaného Pierem Longhim.

Rally Mille Miglia
1.Giandomenico Basso-Mitia DottaIFiat Punto Abarth S20002:32:39.6
2.Renato Travaglia-Lorenzo GranaiIPeugeot 207 S2000+33.0
3.Tobia Cavallini-Sauro FarnocchiaIPeugeot 207 S2000+56.5
4.Alessandro Perico-Fabrizio CarraraIPeugeot 207 S2000+1:12.9
5.Rudy Michelini-Michele PernaIPeugeot 207 S2000+2:07.7
6.Marco Signor-Maurizio BaroneIFiat Punto Abarth S2000+2:16.8
7.Gianpietro Antonelli-Stefano BotticiniIPeugeot 207 S2000+3:04.1
8.Michal Solowow-Maciej BaranPLPeugeot 207 S2000+4:57.5
9.Luca Betti-Giovanni BernacchiniIPeugeot 207 S2000+5:25.5
10.Corrado Fontana-Carlo CassinaIPeugeot 207 S2000+6:07.9

Bodování ME
1.Basso15
2.Travaglia13
3.Solowow6
=Betti6
5.Fontana5
6.Donchev3
7.Iliev2
8.Di Benedetto1

Další informace k Rally Mille Miglia

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
21.04.2009 17:13
Karbonyl - moderátor
Co se ti furt nelíbí? Já jsem to napsal jasně a nepotřebuju to tady dokola opakovat. Psal jsem svůj názor v diskuzi a plyne i ze článku. Takže kolikrát mám tady ještě zopakovat, že výkonnost Tonyho podle mě bídná, abych tě dostatečně uspokojil?
21.04.2009 14:50
styxi
to Karbonyl: tak ty příspěvky vymaž všechny, protože ta diskuze postrádá smysl, buď si za svým názorem stojíš, i když nebyl k Tonymu vstřícný, nebo to nepiš - tohle se mi nelíbí ! ( s jedním vykřičníkem ) :-)))
20.04.2009 10:01
styxi
pro oba K + M : ... ááále pivo dělá divy , 5 - 6 kousků a změníte názory :-)))),
klidně Vás pozvu na pokec oba dva
19.04.2009 23:04
Karbonyl - moderátor
Já jsem přesvědčen, že ani u toho pivka se neshodnem :-)
19.04.2009 22:22
styxi
To Mirekfric : pokud se podívám na předchozí moje příspěvky,tak v nich nevidím žádné emoce, jednou zdůraznění výsledku, který pro mne je výsledkem a podruhé skutečnosti ( Clio )se kterou Karbonyl nemá určitě zkušenost a dále třeba to,že určitě on ani ty nevíš jestli byly , nebo nebyly nějaké problémy s autem , že Tony dostával ,,mlatu,, - chci tím říci , že z vlastní zkušenosti vím, že každý závod končí až přejetím cílové rampy, můžeš jet celý závod jako první a při přejezdu na rampu tě sestřelí civilní auto a závod si nedojel, 95 % lidí na tvoji jízdu po celý závod za 14 dní zapomene a co je ve výsledcích, to platí ! Kdybychom šli spolu opravdu na to pivko a pokecali, tak určitě změníš názor na to, jak se jezdí závody, že to není pouze jenom o ,,plném plynu,,
19.04.2009 21:37
Mirekfric
Nesmím reagovat ani na to, co jsi sám napsal? Na ty hromady zbytečných vykřičníků a stejně zbytečnou invektivu vůči Karbonylovi? Musím mít odježděno, aby mi mohly vadit trojité vykřičníky v útoku na něco, co nebylo ani napsáno a u čeho stačilo pozorněji číst?

Zcela chápu, že jsi osobně zainteresovaný. Ale snad právě proto, by to chtělo trochu potlačit emoce, nebo ne?

Omlouvám se Ti, že jsem se Tě dotkl z pozice nýmanda, ale na tom, že mi vadí Tebou nasazený tón to nezmění nic, promiň.
19.04.2009 21:10
styxi
to Mirekfric : je mi úplně jedno co oslavuješ , ale buď tak laskav a dej mi vědět jakého úspěchu jsi někdy dosáhl v rally Ty, předpokládám že žádného, protože podle Tvého příspěvku usuzuji, že jsi nikdy nic nejel a taky nepojedeš, jsi jeden z těch expertů co rozumějí závodům pouze u PC a vůbec si nedovedeš představit co to takový závod je a jak to probíhá, pokud jsi někdy něco jel a zajel výsledek, pochlub se, jsem ochoten Ti na sebe dát telefon, nebo mail ,můžeš být i o krok napřed a kontaktovat mně první, abychom o svých zkušenostech ze závodů a o výsledcích třeba u dobrého pivka pokecali, klidně Tě i pozvu. - IŠ
19.04.2009 14:15
Mirekfric
Styxi: Po RZ9, než odstoupil pro technické problémy, dával Chentre s více než třikrát levnější a mnohem slabší C2R2 Tonymu přesně 2,5 minuty. Jestli na tom je podle Tebe něco k oslavování, tak podle mě fakt ne...
18.04.2009 22:03
styxi
... tak je po 22.00 jdu na pivko a jedno si dám za Tebe Karbonyle za to že jsi přiznal chybku :-)))) čus
18.04.2009 21:35
Karbonyl - moderátor
První poznámku netřeba komentovat, s druhou máš pravdu, popletl jsem erzety a díval se na hodnocení 2WD Cupu po první etapě, kde jel ještě i Chentre.
toplist