www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 09 - Mogul Šumava Rallye Klatovy

Šumava z pohledu Pavla Dreslera a příprava na Lužičky

1. května 2009 • 07:00

Po nepovedené Valašské Rally byl na pořadu další díl MMČR, kterým byla Rally Šumava. Je to rally, které jsem se zúčastnil nejvícekrát. Poprvé v roce 2006 vedle Honzy Šlehofera, tento rok to byl můj čtvrtý start. Soutěž byla rozplánována celkem slušně, takže seznamovací jízdy se daly zvládnout bez problému.

Myslím, že by to klidně šlo natrénovat všechno za jeden den. Soutěž se jela společně s Historic rally, což slibovalo pro diváky jistou zábavu. Auta to bylo opravdu krásná, ale později se ukázalo to, čeho jsem se obával. Historici s auty stříleli jak za mlada, takže docházelo ke zdržením na startech rz, a také k situacím, kdy do čk, kde byl jeden časoměřič, najížděla současně soudobá i historická auta.

Každopádně tratě se mi letos celkem líbily. Harmonogram mi vyhovoval. Snad jen se mi nelíbilo, že po Čínovském okruhu nebyl žádný servis. Tento byl až druhý den ráno po 60km přejezdu ve Vimpreku a trval pouze 10min. Na toto doplatil Mirek Jakeš, který na svém mitsubishi nestihl po poruše na Čínově vyměnit turbo.

Pro nás Čínov dopadl slušně. S vidinou pouze 10min servisu druhý den ráno jsme jeli bez rizika a jízdu si užívali. Musím Ponďu pochválit, že tentokrát žádné extempore s ruční brzdou nebylo a vše se povedlo krásně :-) Druhá sekce první etapy byla vrcholem celé soutěže. Startovalo se na vložkách v okolí Vimperka. Jely se 3 sekce po 3 RZ. Místy bylo hodně rozbité a rychlejší, ale tentokrát byly retardéry umístěné velice dobře a nemůžu si na ně stěžovat (snad jen, že některé nedodržovaly rozměry uvedené v propozicích na rok 2009).

Celou etapu jsme jeli bez výraznějších problémů a naprosto bez velkých chyb. Auto fungovalo parádně. Maxová verze naší C2 R2 je opravdu slušný krok kupředu. Přestože některé RZ byly zrušeny, parádně jsme si zazávodili. Po skončení etapy jsme nocovali na druhém místě v A6. Snad jediným škraloupem této etapy bylo necitlivé a nesportovní přidělování náhradních časů na zrušených RZ, které dost posádek poškodilo.

Druhá etapa se pro nás nesla v duchu udržet druhé místo. Bohužel hned na první sobotní RZ se ukázalo, že to nebude nic snadného. Nezvolili jsme zrovna nejvhodnější gumy a navíc tato RZ byla hodně do kopce, takže náš citroën ztrácel výkonem. Skoupil nám naložil celkem oblož a bylo jasné, že druhé místo asi neudržíme. RZ v Plzni byla obsypaná diváky, kteří tentokrát stáli na bezpečných místech. Ale stále prostě nevím, zda kvůli 5 km RZ je dobré hnát posádky 60 km tam a zpátky do Klatov. Ale asi je to nutné zlo…

Do druhé sekce jsme šli s tím, že třetí místo bude asi maximum, a tak jsme ji projeli bez většího rizika, když jsme se na obou vložkách zlepšili. Takže nakonec jsme zopakovali stejný výsledek jako loni s kitem. 3. místo A6 a 4. místo A. Díky všem kdo fandili. A taky díky divákům, že stáli na bezpečných místech. Opravdu bylo vidět zlepšení. Snad to nebude krátkodobý jev. Na šumavě taky začala „nálepková“ podpora serveru www.rally-bezpecne.cz, kdy nálepkou serveru vyjádřili podporu Roman Kresta, Vašek Pech, Emil Triner, Jirka Vlček, Mirek Jakeš, Honza Šlehofer… a mnoho dalších. Děkuji jim tímto za podporu našeho projektu „ za bezpečnější rally“.

Následujícím závodem bude Rally Lužické hory s centrem soutěže v Hrádku Nad Nisou. Soutěže se zúčastním společně s Lumírem Firlou na voze Mitsubishi Lancer Evo VII. V úterý proběhl menší test v Orlové, kde jsme vyzkoušeli funkčnost auta. Já jsem si nastavil pásy a předal klukům informace k závodu. Soutěž začíná v pátek seznamovacími jízdami. Držte palce!

Pavel Dresler ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist