www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Acropolis Rally of Greece (PCWRC)

Lambros Athanassoulas o Acropolis exkluzivně pro AutoSport.CZ

15. června 2009 • 18:30

Největším překvapením letošní Acropolis Rally of Greece byl bezesportu řecký pilot Lambros Athanassoulas, který dokázal přivézt Škodu Fabii S2000 do cíle na výborném osmém místě absolutně a prvním v hodnocení PCWRC. Proto jsme oslovili Lambrose k rozhovoru po jeho životní soutěži.

Můžes našim čtenářům ve stručnosti prozradit něco o sobě?

Narodil jsem se v listopadu 1976. Závodit jsem začal v roce 2001, když jsem vyhrál v soutěži 'Staň se šampionem', kterou pořádali řecký magazín 4TROXOI a Toyota Hellas. Pro následující sezónu jsem dostal k dispozici 'tovární' Toyotu Yaris ve třídě A5, se kterým jsem dokázal zajet několik výborných výsledků. V roce 2003 jsem vyhrál řecký šampionát s Fordem Puma Kit Car, o rok později už jsem byl jezdcem řeckého Fordu, kde jsem startoval s Fordem Puma S1600 a posléze Fiestou S1600. V roce 2006 jsem se účastnil Fiesta Sporting Trophy s Fordem Fiesta ST ve třídě N3, která se jela při soutěžích mistrovství světa. Po ukončení spolupráce s Fordem jsem se stáhl do ústraní a věnoval se podnikání a startoval na vybraných soutěžích se Subaru Impreza STI.

Proč jsi se rozhodl startovat na Rally Acropolis s vozem S2000 a proč zrovna se Škodou?

Už v minulých dvou letech jsem se snažil zařídit vůz S2000, protože si myslím, že jsou to velice dobrá auta na řízení i dívání. Pro škodovku jsem se rozhodl proto, že už na minulých soutěžích dokázala, jak dokáže být hodně rychlá, ale navíc i hodně vydrží, což je pro Acropolis Rally důležité.

Jak moc bylo obtížné zorganizovat start s tímto vozem na Acropolis?

Musím říct, že to bylo hodně náročné. Škoda Motorsport totiž staví auta hodně pomalu, takže prakticky žádná nejsou k dispozici na pronájem. Nakonec se nám to ale za přispění několika lidí podařilo, za což bych jim chtěl hodně poděkovat.

V minulosti už jsi měl možnost startovat s vozem S1600 i klasickým N4. Mohl bys je porovnat se S2000?

S2000 je ideální kombinace obou kategorií. Fantastický zvuk, převodovka, brzdy, podvozek a výkon ve vysokých otáčkách. Je to asi nejlepší závodní auto, které jsem ve svém životě řídil.

Jak probíhaly testy před soutěží?

V pondělí před závodem jsme ujeli jen 30 kilometrů. Po prvním vyzkoušení mi auto přišlo hodně měkké a přetáčivé. Udělali jsme na něm tedy pár drobných změn a do páteční etapy jsme odstartovali s vědomím, že nastavení není úplně ideální.

Jaká očekávání jsi měl před soutěží?

Po předvedeném výkonu v loňském roce jsem očekával, že bychom mohli zajíždět časy v první pětce, ale při prvním startu s vozem S2000, obzvlášť na takto těžké soutěži, jsem si rychlostí nebyl moc jistý.

Jak probíhala samotná soutěž?

První den pro nás byl velkým překvapením, protože jsme byli schopni jet na špici hned od první rychlostní zkoušky. Navíc jsme věděli, že pokud se nám podaří vyladit nastavení, můžeme být ještě mnohem rychlejší. V servisu jsme pak vyměnili pružiny, takže se auto druhý den chovalo mnohem líp. To je také důvod, proč jsme vyhráli všechny tři zkoušky první sekce druhé etapy a vybojovali náskok 49 vteřin. Pak začal trošku stávkovat motor a my jsme klesli na druhé místo o 8.8 vteřiny za Nassera Al-Attiyaha. Poté, co se nám podařilo závadu opravit, jsme se rozhodli jet na maximum a zaútočit zpět na první příčku. Na Aghii Theodori se nám to podařilo a na následujících dvou zkouškách jsme svůj náskok ještě navýšili.

Podařilo se najít příčinu problémů v závěru druhé etapy?

Byl to nějaký elektrický problém s motorem. Naši mechanici to v servisu vyřešili tak, že vyměnili všechny díly, které mohly tuto závadu způsobovat.

Jak bys dokázal být rychlý na soutěžích mimo Řecko?

Myslím si, že kdybychom měli dostatek času na bližší seznámení se s autem a týmem, můžeme být konkurenceschopní. Je potřeba si ale uvědomit, že naposledy jsem jel plnou sezónu v roce 2006, od té doby startuji vždy každý rok jen na Rally Acropolis bez jakéhokoliv tréninku mezi tím.

Plánuješ ještě nějaké starty se Škodou Fabia S2000?

Chtěl bych, ale nemám na to sponzory. Možná se mi podaří někoho sehnat po tomto vynikajícím výsledku, uvidíme. Byl by to krásný sen, kdybych mohl v příštím roce startovat v PCWRC se Škodou. Je to VYNIKAJÍCÍ AUTO!

Chtěl bys něco vzkázat fanouškům do České republiky?

Doufám, že jsou čeští fanoušci hrdí na dosažené výsledky stejně, jako ti řečtí. Škoda udělala s Fabií S2000 perfektní práci, můžete na ni být hrdí.

Video z dojezdu Lambrose do cíle poslední rychlostní zkoušky

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist