www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Rajd Polski (JWRC)

Rajd Polski: Hirvonen ve vedení šampionátu

28. června 2009 • 16:45

Pro další maximální porci mistrovských bodů si dnes v Polsku společně mohly dojet obě posádky továrního týmu BP Ford Abu Dhabi, když se Mikko Hirvonen díky vítězství v soutěži posunul do průběžného vedení MS FIA v rally 2009. O druhé místo se po jinak bezchybném výkonu připravil fatální chybou na závěrečné superspeciálce Jari-Matti Latvala. Osm bodů tak pro sebe i tým vybojoval Dani Sordó na Citroenu, který si zasloužil absolutorium zejména za výkon ve druhé etapě.

Po pátečním výpadku týmového kolegy Sebastiena Loeba byl Sordó jediným jezdcem, který dokázal udržet pod tlakem oba piloty továrních Fordů, ale zároveň měl na sobě tíhu zodpovědnosti za zisk důležitých bodů pro značku Citroen. To byl také pravděpodobně důvod toho, že dnes přeci jen španělský pilot měl evidentně lehčí nohu na plynu.

Pro vynikající a zasloužené čtvrté (respektive po minele Latvaly třetí) místo si dnes jel Sebastien Ogier, ale francouzského mladíka zastavila předčasně porucha motoru, takže se pravděpodobně nemohl zúčastnit následných taktických hrátek Citroenu. Na závěrečnou třetí příčku si tak polepšil Henning Solberg, který v rodinném souboji pokořil svého mladšího bratra Pettera.

Páté místo nakonec získal Matthew Wilson na Focusu WRC týmu Stobart, když se dokázal úspěšně vyrovnat s eventuálním náporem polského matadora automobilových soutěží a miláčka domácích fanoušků Krzystofa Holowczyce na identickém voze. Populární 'Holek' však ukázal, že ještě závodit rozhodně nezapomněl.

Poté, co byl před cílem RZ 16 týmovou režií zpomalen Rus Jevgenij Novikov a jen o zkoušku dále se musel podřídit stejnému osud pilota druhého 'juniorského' Citroenu Conrad Rautenbach, posunul se na bodovanou příčku i úřadující světový šampion Sebastien Loeb. Došlo tak na slova Mikko Hirvonena, který ještě předtím prohlásil: „že si je jist, že Sebastien bude mít víc než jeden bod,“ čímž samozřejmě myslel bod do klasifikace značek.

Na otázku, co si myslím Malcolm Wilson o taktickém tahu svého největšího (a de facto jediného) soupeře v boji o mistrovský titul mezi značkami i jezdci odpověděl: „Pokud k tomu z pohledu týmu má možnost, proč by to Olivier neudělal.“ Měl tím samozřejmě na mysli šéfa týmu Citroen Oliviera Quesnela. Odpovědi na dotaz, jestli by takto jednal ve stejné situaci paralelně, se Wilson taktně vyhnul.

Poslední bod tak nakonec vybyl na Conrada Rautenbacha před devátým Novikovem a otázkou zůstává, jakým způsobem bude jejich loajalita k francouzské značce následně oceněna. Do elitní desítky se nakonec ještě vtěsnali bratři Bebenkové na nejrychlejším produkčním voze, kterým byl jejich Lancer Evo 9.

Dramatické vyvrcholení měl souboj o prvenství v juniorské kategorii. Fantastický a možná i překvapivý souboj mezi Kevinem Abbringem a domácím Michalem Kosciuszkem skončil na RZ 16 havárií krakovského pilota. Kosciuszko se sice ještě snažil v soutěži pokračovat, ale nakonec skončil bez vody v chladiči pár kilometrů před cílem testu.

Za vítězným Abbringem na Cliu R3 se tak nakonec z osmi bodů mohl radovat Martin Prokop. Český jezdec byl tentokrát pouze 'přihlížejícím' na souboj mezi Kosciuszkem a Abbringem a bohužel do této bitvy nijak aktivně nezasáhnul. Díky výpadku mladého Poláka však pro něj zůstává stále reálná naděje na zisk mistrovského titulu.

Seriál MS FIA v automobilových soutěžích bude pokračovat na sklonku července další šotolinovou soutěží, konkrétně klasickou Neste Oil Rally Finland. Uvidíme, zda se na rychlých finských tratích opět lépe povede domácím Finům na Fordech, nebo dokáže Citroen přijít s odvetou v podobě rychlejších časů.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist