www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MMČR 09 - Barum Czech Rally ZlínBryan Bouffier: Chtěl bych být co nejrychlejšíNováčkem na trati letošní Barum Czech Rally Zlín rozhodně nebude francouzská dvojice Bryan Bouffier - Xavier Panseri, která při svých předešlých vystoupeních hájila barvy své domácí značky Peugeot. Sympatický jezdec, který se navíc pyšní titulem polského soutěžáckého mistra, tentokrát bude na valašských rychlostních zkouškách a premiérově v České republice pilotovat bílý Proton Satria Super 2000 se startovním číslem 14. Bryane, po dvou předchozích úspěšných startech ve Zlíně, včetně loňského třetího místa, bychom mohli očekávat útok na další výborný výsledek, ale tentokrát jste tady s prakticky zcela novým autem. Jaké jsou tedy vaše očekávání? „Je to tak napůl. Samozřejmě bych chtěl být co nejrychlejší, ale nevíme, co se může stát s novým autem. Ještě jsem s ním ani moc nenatestoval. Je to sice perfektní vůz, velice líbivý, ale sami víte, že na soutěži jako je Barum Rally je to hodně těžké. Povrch trati je opravdu hodně hrbatý a specifický. I proto jsme absolvovali malý test, i když povrch trati nebyl stejný jako na některých vyhlášených zkouškách, jako je Pindula. Ale snažíme se najít správné nastavení a uvidíme.“ Vzhledem k tomu, že už máte zkušenosti s místními tratěmi, dá se říci, že je situace při hledání optimálního nastavení jednodušší a můžeš pomoci i svému týmovému kolegovi? „Určitě ano. Pomáháme si navzájem a konzultujeme nastavení auta nejen před, ale i během závodu. Myslím si, že tady pojedeme stejné nastavení, i když máme odlišné styly jízdy. Dá se říci, že to vidíme oba dva stejně.“ Jsme určitě všichni rádi, že vás budeme moci znovu vidět tady ve Zlíně, navíc za volantem Protonu. Jaké jsou zatím tvoje dojmy z tohoto nového auta? „Z auta nemám vůbec špatný pocit. Základ je rozhodně dobrý, je to hezké auto, koncepčně správné, se solidním motorem. O převodovce se nedá diskutovat, ta je hodně kvalitní. Nejvíc práce bude ještě potřeba udělat na podvozku, respektive tlumičích. Nalezení správného nastavení je samozřejmě záležitost delšího času. Tým se samozřejmě snaží, ale nemůžeme se v tomto srovnávat s továrními týmy jako je třeba Škoda či Peugeot, které absolvují tisíce kilometrů testů. To není případ Protonu. Nemáme sice velký rozpočet, ale snažíme se, jak to jen jde.“ Dá se tedy, s ohledem na výše uvedené, říci, že bys byl spokojen s umístěním mezi pátým a desátým místem? „Byl bych velice spokojený (smích).“ Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|