www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 09 - Barum Czech Rally Zlín

FLASH INFO č. 12

23. srpna 2009 • 18:00

RZ 12 Komárov – BARUM (8,47 km), neděle 23. srpna, 10:54 hodin

Vedoucí muž prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge v automobilových soutěžích Kris Meeke zvládl nejlépe nástrahy třetí nedělní rychlostní zkoušky v rámci 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín, která je zároveň součástí domácího šampionátu a mistrovství Evropy. Na měřeném testu Komárov za sebou nechal o osm desetin sekundy Itala Giandomenico Bassa, který v soutěži pokračuje podle hodnocení Super rally. Stejnou ztrátu vykázal na této erzetě i Fin Juho Hänninen. Jeho týmový kolega Jan Kopecký z mladoboleslavské stáje Škoda Motorsport dojel čtvrtý, přesto si nadále hlídá vedoucí příčku absolutní klasifikace. Pátým nejlepším časem se na Komárově prezentoval další domácí jezdec Pavel Valoušek.

Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 1)

„Ráno byla trať ještě mokrá, kluzká, ale bylo to zajímavé. Nám se tato pasáž líbila.”

Martin Prokop (Peugeot 207 S2000 startovní číslo 3)

„Dneska je vše v pohodě, jede se dost rychle, pozici máme dobrou a není třeba zbytečně riskovat. Auto je úplně perfektní, jsme s ním spokojení a je to opravdu krásné svezení.“

Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 12)

„Dnes se nám jede velmi dobře, převážně díky počasí.“

Pavel Valoušek (Škoda Fabia S2000, startovní číslo 15)

„Troják byl velmi náročný, připravili jsme se tam o dobrý čas, nechali jsme tam díky hodinám několik desítek sekund, ale celkově si myslím, že jedeme dobře a třeba ještě nějak pohneme i s celkovými výsledky.“

Grzegorz Grzyb (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 24)

„Dneska byly dvě zkoušky stále mokré, trať byla kluzká a byl dost problém se udržet na cestě. Neměli jsme na to vhodné pneumatiky a udělali jsme hodiny. Bláto naštěstí není vytahané, jen voda. Ale i tak celkově spokojenost s dnešním dnem.“

Jaroslav Orsák (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 27)

„Dnes jsme jednu odbočku přejeli a museli jsme couvat. Zvolili jsme i tvrdé pneumatiky, proto nemáme ideální adhezi k cestě. Ale celkově vše OK.“

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 22)

„Včera jsme měli problémy s elektronikou, zradil nás úplně obyčejný vypínač za pár korun. Bohužel najít závadu bylo dost obtížné a především zdlouhavé. Rozhodli jsme se ale v rámci superrally pokračovat dál. V předešlých ročnících jsme vždy vypadli na prvních vložkách, tak potřebujeme najet kilometry na trati, i kvůli autu.“

Andreas Mikkelsen (Opel Corsa OPC S2000, startovní číslo 5)

„Na poslední RZ dnešního dne jsem byl příliš rychlý a zadkem auta jsem do něčeho trefil, urazili jsme kus nárazníku.“

Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi, startovní číslo 34)

„Dopředu jsme obuli tvrdší gumy, dozadu zase měkké, což se nám vyplatilo na mokrém úseku. Dnes jsme se snažili hlavně držet za sebou ostatní soupeře s produkčními vozy, což se nám daří. Odstoupil i Honza Jelínek. Náš plán udržet si bodovou pozici v šampionátu MČR tak zatím vychází.

Daniel Běhálek (Subaru Impreza STi, startovní číslo 31):

„Na první vložce dne jsme měli defekt, to nás bohužel dost zdrželo, ale naštěstí bez větších problémů a zdržení. Sice nám už od včerejška teče olej z motoru, ale to není nic, co by stálo za větší zmínku.“

Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 32)

„Když zhodnotím Barum Rally, tak spokojenost. Je to pěkná soutěž, až na ten včerejší déšť, který to narušil. My jsme jeli na slikách, a kvůli tomu jsme ztratili asi 30 vteřin. Co se týká mě, já už jedu o něco opatrněji, jsem starší pán.“

Martin Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 50)

„Dnes žádný problém, snažíme se jet, jak se dá. Obuli jsme intermedia, ty nám dost pomohly tam, kde bylo mokro. Teď už je ale sucho a gumy jsou viditelně opotřebované. Barum Rally se nám celkově moc nepovedla, nepodařilo se nám včera dojet do cíle, nejprve jsme měli defekt, a pak jsme museli odstoupit. Teď už spíš dojíždíme“

Jiří Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 58)

„Dnes jsme dělali dost rošádu v gumách. Na Trojáku jsme měli hodiny, museli jsme se otáčet a ještě jsme přišli o třetí rychlostní stupeň. Budeme rádi, když nám převodovka vydrží a dojedeme do cíle.“

Antonín Tlusťák (Citroën C2 S1600, startovní číslo 38)

„Dneska bez větších problémů, vyvíjí se to pro nás dobře. Ráno ale bylo mokro, tak jsme s naším autem trochu ztratili. Teď už jen zbývá dojet do cíle a neudělat větší chybu.“

Franz Wittmann (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 25)

„Začínali jsme dnes bohužel nevhodných gumách, ale bylo to v pohodě. Na předchozí erzetě jsme měli defekt zadního kola, naštěstí bez větších potíží. Celkově zatím hodnotím Barum Rally kladně, soutěž je pěkná a naše časy byly uspokojivé.“

Michael TUPÝ, Robert ŠTACH
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist