www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 14. května 2024, Svátek má Bonifác, zítra Žofie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 09 - Barum Czech Rally Zlín

Novikov na barumce nezklamal

28. srpna 2009 • 11:00

Když Jevgenij Novikov přijel do Zlína, měl spoustu důvodů k nejistotě. Jak s vozem, tak i s asfaltovým povrchem měl minimum zkušeností a premiérově se po jeho boku objevil velezkušený Stéphane Prévot. První kilometry této zbrusu nové sestavy navíc proběhly až na shakedownu.

„Shakedown byl z našeho pohledu OK, zvykli jsme si na sebe navzájem velice rychle, na auto i na trať. Udělal jsem jedny hodiny, díky kterým jsem poznal limit auta. Zvenku to nejspíš vypadalo dramaticky, vyletěli jsme v rychlé zatáčce a dostali se až daleko do pole, ale naštěstí jsme neublížili vozu. Jsem velmi spokojený s autem. Když srovnám Fabii s loňským Peugeotem, který jsem řídil na loňské Rally Bílé noci, má Fabia lepší motor a skvěle se ovládá,“ shrnul Novikov.

Samotná rally odstartovala až v pátek večer téměř desetikilometrovou speciálkou v ulicích Zlína, Jevgenij na ní dosáhl na 13. čas. Pořádná porce kilometrů na tuto posádku čekala až v sobotu, přičemž taktika byla jednoduchá – první sekci věnovat učení se s autem a při dalších již postupně zrychlovat. Během sedmi sobotních RZ tuto taktiku posádka opravdu dodržela, až poslední zkouška dne zastavila tendenci zrychlování – na Zádveřicích začalo pršet.

„Vyjma RZ 9 proběhl úvodní den v pořádku. V první sekci jsem si zvykal na auto, ve druhé jsem začal zrychlovat, ale nechtěl jsem jet příliš riskantně. Je pro nás důležité získat zkušenosti. Na závěrečné zkoušce začalo pršet a my jeli na mokré trati s obutými slicky, které byly bohužel neprořezané a navíc s měkkou směsí. V takových podmínkách jsme ztratili spoustu času, ale bylo pro nás důležité dojet do cíle.“ Jevgenij se tedy po první etapě pohyboval na sedmé pozici, za jezdci s továrními auty a místním Romanem Krestou.

Pro nedělní etapu byla taktika stejná, jako v sobotu. Bohužel, Jevgenij se dopustil několika chyb, které ho obíraly o drahocenné vteřiny. „Na trati prvních dvou rychlostních zkoušek bylo příliš vlhko a bylo velice obtížné udržet auto na trati. I proto jsme udělali pár chyb. Na RZ 10 jsme vyrobili hodiny a zůstali v příkopu. Diváci nás sice dostali brzo ven, ale ztratili jsme okolo 40 sekund. Na další RZ jsem byl příliš rychlý v zatáčce před skokem a vyletěli jsme na trávu, což náš stálo přibližně deset sekund. Po dojezdu do cíle RZ nám od ohnutého výfuku vzplanul zadní nárazník, proto jsem ho raději sundal.“

Tyto problémy však posádku nijak nepoznamenaly, čehož důkazem je 6. čas na následující RZ. Vypadalo to, že se jezdci podařilo najít klíč ke specifickým tratím. Bohužel však již nepřišla příležitost to dokázat. „Po servisní pauze jsem na přejezdu k RZ zastavil zkontrolovat tlak v pneumatikách. Bohužel, po nasednutí zpět do auta už se nám nepodařilo nastartovat. Nejspíše se jednalo o problém s relé, ale o co přesně šlo, tým zatím nezjistil.“

I přes smolné odstoupení až v samém závěru soutěže nevypadal Jevgenij zklamaně. „Tato rally pro nás byla velmi důležitá – zvykal jsem si na nového spolujezdce, je zde zajímavá trať, zažili jsme i náhlé změny počasí. Byla to pro nás výborná zkušenost do budoucna.“

-W- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist