www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Rally Australia (PCWRC)

Klokaním skokem do neznáma

2. září 2009 • 10:00

Desáté pokračování mistrovství světa v rally zavádí tým Citroën Total WRT na opačnou polokouli. Letošní Rally Austrálie, dlouhodobě pevná součást kalendáře šampionátu, je letos velkým skokem do neznáma. Poprvé se totiž koná na zcela novém místě a pro tým a jeho soupeře představuje doslova panenské území.

Stěhování z Perthu

Nicméně pro Sébastiena Loeba a Daniela Elenu i toto neznámé prostředí znamená jediné - pokusit se o návrat na vítěznou cestu a udržet si šanci na zisk v pořadí již šestého titulu mistrů světa. Dani Sordo a Marc Martí jsou z posledních podniků náležitě motivováni a chtějí dokázat, že se mohou rovnocenně měřit s kýmkoli z absolutní špičky.

Rally Austrálie se od roku 1989 až do loňska jezdila na západním pobřeží kontinentu v okolí přístavu Perth. Letošní australské pokračování je ale označováno za revoluční, neboť se přesouvá do Nového Jižního Walesu o dobrých 3600 km dále na východ. Novým hostitelským centrem je tentokrát malé městečko Kongscliff na pobřeží Tasmánského moře. Tato skutečnost je samozřejmě nová nejen pro posádky vozů Citroën C4 WRC, ale i jejich soupeře.

Sordo: Objevování neznámého

Zejména Dani Sordo je přímo dychtivý po startu: „Vždycky se těším na objevování nových míst. Austrálie je pro mnohé snem, protože už neexistuje mnoho cílů, které by byly z Evropy ještě dál. Už se nemohu dočkat, až usednu za volant mého vozu. I když jsem C4 WRC řídil naposledy na Rally Finsko, toho pocitu se snad nikdy nenabažím. V Austrálii jsem zatím startoval pouze jednou a k tomu ještě nemám dobré vzpomínky. Moje auto nevydrželo, resp. jeho převodovka a skončil jsem hned na první rychlostní zkoušce. Nyní ale opravdu nevím, co si myslet a co očekávat. Určitě to nebudou rychlostní zkoušky s kobercem drobných kamínků, jak tomu bývalo v Perthu na rally tolik obtížné...

Po stupních vítězů, na které dojel v Portugalsku, Argentině a Polsku, si mladý španělský pilot troufá vyzvat i ty nejlepší piloty ze startovního pole. „Pokusím se jet co nejrychleji, jak to dělám pokaždé. Citroën je v Poháru konstruktérů ve vedení o 14 bodů a mým úkolem bude pokusit se bodovat a udržet tento náskok do posledních dvou podniků mistrovství světa. A samozřejmě pokud to situace dovolí, budu se snažit pomoci Sébovi, aby vyhrál titul mezi piloty...“

Loeb: Šampionát mám v rukou

Sébastien Loeb vyhrál v Austrálii v roce 2004 a stejný výsledek by samozřejmě bral i letos. „Náš cíl je vyhrát, anebo přinejmenším skončit před Mikko Hirvonenem. Podle současné situace je zřejmé, že to, jak mistrovství světa dopadne, mám plně ve svých rukou. Pokud vyhraju závěrečné tři rally, budu mistrem světa já. Kdyby mě Mikko jednou porazil, bylo by to pro mě komplikovanější.

Tento víkend slibuje velké drama, protože Mikko je vždycky vynikající na šotolině, a v neznámém terénu obzvlášť. Seznamovací jízdy jsou proto velice důležité nejen pro kontrolu našich poznámek, ale zejména s ohledem na zadání, které dáme technikům pro nastavení vozu na úvod soutěže. Poslední čtyři týdny jsem odpočíval a trochu si zvykl na uvolněnější rytmus. Bývá obvykle náročnější si zase po měsíci zvykat na návrat k závodění.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist