www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Rally Australia (PCWRC)

Austrálie zatím plná velkých bitev

5. září 2009 • 16:00

Repco Rally Australia se do kalendáře mistrovství světa vrátila poprvé od roku 2006. De facto jde ale o zcela odlišnou rally v nové lokalitě a tak ji lze považovat za premiérový podnik pro drtivou většinu zahraničních posádek. Pořadatelé nachystali neuvěřitelných pětatřicet rychlostních zkoušek, z nichž je v tuto chvíli odjeto dvacet pět.

První den se nesl zejména ve znamení souboje tovární dvojky Fordu Jari-Matti Latovaly s juniorem od Citroënu, Sébastienem Ogierem, který na nejmenším ze světových kontinentů prožívá zatím nejlepší víkend za volantem „wéercéčka“. Po obou vyhraných průjezdech úvodní diváckou speciálkou se usadil na průběžné druhé pozici, kterou během celé první etapy kontroloval díky výhodné startovní pozici. Na tu naopak žehraly jedničky od Citroënu i Fordu; Loeb i Hirvonen se trápili s čištěním trati a po prvních patnácti vložkách mohli být rádi za umístění v Top 5. Ta byla celý pátek neskutečně vyrovnaná, už dlouho tu nebyl závod, kdy by po prvním dni bylo pět nejrychlejších jezdců srovnání v rozmezí pětadvaceti vteřin.

Druhý den začal srdnatým bojem Latvaly s rolí zametače, který se nakonec podle očekávání ukázal jako nerovný a po dalších deseti vložkách druhého dne už Fin na vedoucí pozici - i za přispění defektu na RZ 23 - nefiguroval. To Sébastien Ogier se o průběžné stříbro připravil z velké části sám; hned na úvodní vložce ztratil kontakt s Latvalou, po další a mnohem větší chybě na RZ 22 dále klesnul až na bezprizorní páté místo, kde zcela ztratil kontakt se svými doaavadními soupeři. Za delší konec výsledkového lana pak v sobotu tahal zejména Loeb, jenž se rychle propracoval na vedoucí pozici, aby ji před závěrečnými speciálkami takticky přenechal svému největšímu rivalovi Hirvonenovi. Jednička od Fordu dnes jela mnohdy i za hranicí možností, Mikko zažil několik krizových momentů, při kterých neměl daleko od vyřazení ze soutěže.

Australský podnik rovněž hostí i předposlední díl letošního produkčního seriálu. V jeho australském vydání si jako ryba ve vodě libuje náš Martin Prokop, který zcela zastiňuje své konkurenty z PCWRC, ale zároveň jede velice vyrovnanou partii se všemi místními jezdci. Prst se do celkové desítky probojoval už během pátku, pak ale přišla drobná chyba a proražený intercooler způsobil propad pořadím. Dnes už ale jihlavský jezdec válel jako z partesu a jediným jezdcem s produkčním vozem, který stále odolává, je mladý Hayden Paddon z Nového Zélandu, jenž se ale nepočítá do klasifikace PCWRC. Největší rivalové Araújo a Brynildsen se v Austrálii trápí s technikou, druhý jmenovaný už dokonce musel odstoupit, u Prokopů tak stále žije naděje na druhý titul letošní sezony.

Závěrečná etapa má na programu ve srovnání s předchozími etapami nejmenší počet vložek - deset. Za to však skýtá největší ostrou etapovou kilometráž, i v závěru posledního letošního neevropského podniku MS tedy určitě bude co sledovat.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist