www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 06 - Rallye Matador Tatry Púchov

Strhující závěr první etapy vyzněl pro Pecha - ohlasy

30. dubna 2006 • 07:00

Vítězem první etapy Rallye Matador Tatry se stala posádka Czech National Rallye Team Václav Pech, Petr Uhel na voze Mitsubishi Lancer EVO IX v barvách generálního reklamního partnera púchovské rallye.

Pech tvrdě zaútočil v závěrečném sobotním testu Zlatníky a na dosud vedoucího Jozefa Béreše juniora najel na necelých čtrnácti kilometrech téměř dvacet sekund! V celkovém součtu první etapy se dostal český jezdec do vedení o pouhých 1,1 sekundy!

Právě dramatický souboj Béreše s Pechem se stal ozdobou sobotní etapy, která se odehrávala v okolí Bánovců nad Bebravou. Slovenský jezdec na voze Suzuki Ignis S1600 získával převahu na rychlostních testech Uhrovec a Bojnice, zatímco pro Pecha svědčily obávané Zlatníky. V počtu vyhraných erzet je mezi oběma jezdci nerozhodný stav 5:5. Na třetím místě je Bulhar Krum Donchev (Subaru Impreza STi), jenž na nejlepší dva jezdce ztrácí téměř dvě minuty. V závěrečném sobotním testu odstoupil pro technickou poruchu český pilot Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO VII z výborné čtvrté příčky v absolutním pořadí.

Jozef Béreš jr. (Suzuki Ignis S1600, startovní číslo 2):

„V podstatě jsme spokojeni, i když na poslední RZ jsme měli problém se servem. Vypnula nám elektrika a auto bylo tím pádem nestabilní. K tomu ještě bez serva na náročné RZ, takže nás zítra čeká velmi těžká etapa a musíme dotahovat. Zítřejší RZ jsou pro nás náročné v tom, že jsou velmi kluzké a když bude pršet, tak zase budete ztrácet na něho. Kdyby bylo sucho, dalo by se přitvrdit, ale když bude pršet, bude to náročnější.“

Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):

„Jeli jsme dobře. Trochu jsme ztratili na předposlední zkoušce, protože Donchevovi se podařil úsek projet ještě za sucha a nám akorát začalo pršet. Ztratili jsme zbytečných osm sekund, ale to je prostě vyšší moc, která zavládla. Teď se nám vydařila poslední RZ na bahně. Bylo tam víc bahna, takže teď se už jela celá zkouška po bahně. Velmi to klouzalo a zpomalovalo. Ale jsem rád, že jsme to absolvovali rychle. Jestliže je 1,1 sekundy rozdíl, nezůstává mi nic jiné, než jet naplno.“

Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi, startovní číslo 5):

„Mně se to celkem líbilo. Jsem s dnešním výkonem spokojen. Čtvrté místo je perfektní. Samozřejmě zítra nám půjde hlavně o to, udržet se Mirka Jandíka. který je teď za námi zhruba čtyřicet sekund. Zítra musíme zabojovat, aby nás nedohnal. Budu rád, když bude sucho, abych mohl využít výhody nových velkých brzd na suchém asfaltu, neboť na mokrém povrchu je to v některých ohledech spíše nevýhoda.“

Krum Donchev (Subaru Impreza STi, startovní číslo 9):

„Doufám, že si udržíme svou pozici i pro zítřek jako dnes. První dvě auta jsou docela rychlá a navíc byl velmi zajímavý den. Hlavně kvůli obtížnému počasí a kvůli nejtěžší zkoušce kariéry. Ale všechno je zkušenost. Měli jsme malé problémy s autem, protože jsme narazili na RZ Zlatníky. Dostali jsme defekt zhruba čtyři kilometry před cílem. A navíc jsem zlomil ruční brzdu. Doufám, že zítra bude všechno v pořádku. Strategie na zítřek? Nevím. Jednoduše se spolujezdcem něco vymyslíme.“

Roman Odložilík (Renault Clio S1600, startovní číslo 27):

„V autě něco rachotí, ani se raději nedívám, co to je zač. Auto je hodně domlácený. Zítra už nebudeme moc tlačit na lepší pozici. Rozestupy jsou natolik velké, že se budeme snažit udržet dosavadní místo. Kdyby nepršelo, bylo by to samozřejmě lepší.“

Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car, startovní číslo 18):

„Zítra si budeme udržovat to, co máme. Ztratili jsme hodně na vodě během páteční erzety. Už je vše rozdané. Budeme si jen hlídat, aby nás zezadu někdo nepřeskočil.“

Michal Kościuszko (Suzuki Swift S1600, startovní číslo 12):

„Nejsem takový znalec počasí, které zde nyní panuje. Zítra bychom mohli jet rychleji. Doufám, že nebude pršet. Na mokré RZ nemám odpovídající nastavení. Doufám, že bude sucho. Nemám rád, když je trať příliš kluzká.“

Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, štartové číslo 19):

„Myslím, že sme trochu chceli pokombinovať s pneumatikami, ale nám to nevyšlo. RS 8 to bolo ešte ako tak, ale pri RS 9 začalo pršať. Museli sme absolútne zvolniť. Pred poslednou RS sme prezuli, išli sme svojím tempom a mám dojem, že sme dnes urobili dobrý čas. Sme spokojní.“

Augustín Podhájecký (Škoda Fabia TDi, štartové číslo 41):

„Traťe boli naročné, RS 10 bola vyjazdená. Inak to bolo dobré, sme radi že náročnú časť máme za sebou a tešíme sa na zajtra.“

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist