www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 09 - Rallye Principe de Asturias (ME)

První den na Asturias pod vládou Bassa a škodovek

11. září 2009 • 23:00

Rally Principe de Asturias zahájila poslední třetinu letošního IRC, kromě toho ale premiérově hostí i seriál ME. V obou klasifikacích po prvním vede italský tovární jezdec Giandomencio Basso, který tak úspěšně nakročil k dalšímu jižanskému triumfu letošní sezony. Českým fanouškům také dělají radost dvě posádky na Fabiích S2000 – domácí Alberto Hevia se dlouho držel ve vedení, před následující etapou je celkově druhý před Janem Kopeckým.

Právě Hevia měl nejsilnější začátek, hned zrána ještě za tmy zaskočil všechny soupeře vysoko nasazeným tempem a usadil se na čele. V nejbližším kontaktu s ním byli ještě Ginadomenico Basso, Nicolas Vouilloz, Jan Kopecký, Kris Meeke a Miguel Fuster, kterého jednorázově angažovala italská tovární stáj. Právě on byl ale příčinou zrušené RZ 2 – Španěl totiž vysoké tempo neudržel, havaroval, a kvůli zablokované trati další závodění pokračovalo až o zkoušku dál.

RZ 3 se stala kořistí Jana Kopeckého, jeho největšího soka v celkové klasifikaci IRC Krise Meeka se mu ale nepodařilo obrat o víc než několik desetin. Lépe to ale vypadalo u Bassa, jenž intenzivně bojoval s Vouillozem o druhé místo. Předposlední vložka úvodní sekce se nesla v duchu začátku smolné série defektů u Kronosu – jako první přišel na řadu Meeke, jenž se kvůli výměně kola přímo na RZ propadl až na 16. místo. Po následující RZ už ale Brit figuroval na hranici nejrychlejší desítky, za pozornost rovněž stál posun Guye Wilkse s Protonem na průběžné šesté místo.

Po servisní pauze se posádky vydaly vstříc dalším čtyřem vložkám. RZ 6 by se dala nazvat klidem před výsledkovou bouří, která přišla s prvním průjezdem druhou nejdelší vložkou soutěže – Alberto Hevia již oproti ranním průjezdům nedokázal zrychlit tak, jako jeho konkurenti, a v celkovém pořadí klesl za famózně jedoucího Bassa. „Kronos-defekt“ tady postihl Loixe, jenž ztratil více než dvě minuty a výrazně prohloubil ztrátu nabranou už při trápení se na úvodních vložkách.

RZ 8 musela být z bezpečnostních důvodů zrušena a tak se posádky de facto pouze vrátily na start uplynulého testu. Ve stejném místě jako v prvním kole Loixe postihl defekt i jeho stájového kolegu Vouilloze, ten tak ani na Asturias neprotrhne smůlu táhnoucí se celou sezonou jak červená nit. Proražené kolo a problémy s převodovkou zbrzdily i Wilkse, který s malajským vozem reálně pokukoval po velice pěkném pátém místě; nocovat ale nakonec odchází až jako desátý.

Španělská soutěž rovněž nabídla pěkné souboje v áčkových dvoukolkách. V rámci přípravy na světovou Rally Catalunya do Ovieda přijel junior Aaron Burkart. Ten se dlouho držel na celkovém jedenáctém místě za řadou vozů S2000 a produkčním lancerem Franze Wittmanna. Na RZ 9 ale i jeho postihl defekt, propad činil pět příček níže mezi smečku pilotů s Renaulty Clio R3, kterým vévodí temperamentní Andořan Joan Vinyes. Pěknými časy se prezentoval také bulharský účastník ME Todor Slavov, kterého už příští týden čeká účast v Pirelli Shootoutu. To český reprezentant Antonín Tlusťák se na výsledkovou tabulku dívá ze zcela opačné strany, na Slavova coby jediného konkurenta v evropském poháru dvoukolek ztratil bezmála pět minut.

Rally Principe de Asturias - 1. etapa
1.Giandomenico Basso-Mitia DottaIFiat Grande Punto S20001:40:15.9
2.Alberto Hevia-Alberto IglesiasEŠkoda Fabia S2000+8.2
3.Jan Kopecký-Petr StarýCZŠkoda Fabia S2000+10.4
4.Corrado Fontana-Carlo CassinaIPeugeot 207 S2000+2:15.3
5.Nicolas Vouilloz-Nicolas KlingerFPeugeot 207 S2000+2:27.3
6.Freddy Loix-Frederic MiclotteBPeugeot 207 S2000+2:50.0
7.Kris Meeke-Paul NagleGBPeugeot 207 S2000+3:02.9
8.Michal Solowow-Maciek BaranPLPeugeot 207 S2000+4:09.3
9.Franz Wittmann-Bernhard EttelAMitsubishi Lancer Evo IX+6:02.1
10.Guy Wilks-Phil PughGBProton Satria Neo S2000+6:10.2

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist