www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally of Argentina (PCWRC+JWRC)

Grönholm nejrychlejší v druhé etapě Argentinské rally

30. dubna 2006 • 10:20

Posádka týmu BP-Ford Marcus Grönholm a Timo Rautiainen byla nejrychlejší během druhé etapy Argentinské rally. Finové se zbavili včerejších problémů s transmisemi svého Focusu RS WRC, vyhráli čtyři z osmi rychlostních zkoušek dnešního dne a posunuli se na desáté místo průběžného pořadí, zajišťující Fordu body do hodnocení značek.

Grönholm odstartoval do druhé etapy jako osmnáctý. Během prvního dne doplatil na zablokovaný centrální diferenciál, kvůli kterému musel odstoupit z vedoucí pozice šestého podniku letošního kalendáře WRC. Mechanikům se podařilo vyměnit celý systém transmisí a Gronholm se mohl vrátit do bojů v rámci pravidla SupeRally. Ze neabsolvování tří rychlostních zkoušek však obdržel penalizaci 15 minut.

Týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen museli z první etapy odstoupit kvůli poruše motoru. Jejich vůz se nepodařilo opravit a do druhé etapy neodstartovali. „Vnitřní části motoru byly příliš poškozené na to, aby mohl Mikko dnes ráno znovu odstartovat,“ vysvětluje ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson. „Budeme muset motor rozebrat a analyzovat, ale podle první obhlídky to vypadá na problémy s ventilem.“

Druhou etapu tvořily dvě rozdílné části. Čtyři dopolední rychlostní zkoušky vedly údolím Punilla na sever od Cordoby, které byly součástí i první etapy. Jejich povrch byl po včerejších průjezdech velmi rozbitý a po nočním dešti také blátivý. Další nástrahy připravila hustá mlha. Odpoledne se vydaly posádky na jih do údolí Calamuchita, kde byly připraveny mnohem rychlejší tratě. Osm rychlostních zkoušek druhého dne měřilo celkem 150,41 kilometrů.

Grönholm zvolil pro dopolední sekci měkkou směs pneumatik BFGoodrich, jejichž prořezaný vzorek se lépe čistil od bláta. Vzhledem k tomu, že na trať vyrážel jako druhý, byla to dobrá volba. Vyhrál první dva měřené úseky a další dvě druhá místa ho posunula na dvanácté místo průběžně. Další dvě rychlostní zkoušky vyhrál odpoledne a v cíli druhé etapy mu patří desáté místo.

„Pokoušel jsem se jet co nejrychleji, ale nebyla to ´bojovná´ rychlost,“ říká Gronholm. „Také jsem měl za úkol nějaké testy, takže jsem musel jet rychle, abychom měli odpovídající data. Brzy ráno bylo všude vlhko a mlhavo. První erzeta byla po nočním dešti hodně zablácená, na té další bylo místy sucho, ale pořád byla kluzká. Na třetím úseku nás potkala velká mlha. Na blátě jsem měl dobrou přilnavost, i když se povrch hodně měnil. BFGoodrich jsou velmi stálé a z pneumatik jsem měl dobrý pocit.“

„Zítřejší erzety mi velkou radost nedělají. Jsou hodně uskákané, úzké a kamenité a moc dobře se po nich nejede. Ohromující je pouze ta scenérie vysoko v horách,“ dodává.

Závěrečná etapa Argentinské rally měří pouze 41,3 kilometrů, ale zahrnuje dvě nejnáročnější rychlostní zkoušky. Giulio Cesare a El Condor vedou pohořím Traslasierra na jihovýchod od Cordoby a druhá z nich vystoupá až do nadmořské výšky 2195 metrů. Doslova měsíční krajina se spoustou kamenů není k vidění na žádném jiném podniku WRC. Závěr soutěže obstarají opět dva průjezdy diváckou rychlostní zkouškou na fotbalovém stadionu v Cordobě, kde ve čtvrtek večer celá akce začala. Očekává se návštěva více než 40.000 diváků a paralelní souboje budou vysílány v přímém přenosu napříč celým světem. První vůz projede cílovou rampou v 13:28 místního času.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist