www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Rally of Argentina (PCWRC+JWRC)

Grönholm udržel rekordní bilanci Fordu

1. května 2006 • 08:35

Rekordní bilanci 66 umístění na bodovaných pozicích v řadě nepřerušil tým BP-Ford ani po Argentinské rally. Marcus Grönholm s Timem Rautiainenem po dva dny stahovali časovou ztrátu z první etapy, kterou zapříčinila porucha transmisí jejich Focusu RS WRC. Finové dokončili šestý podnik kalendáře WRC 2006 na desátém místě a jejich bod do hodnocení značek zaručil pokračování série, jejíž počátek se datuje do roku 2002 a která nemá v historii rally obdoby. Všech těchto úspěchů bylo dosaženo s Focusem WRC.

Argentinská rally měla základnu ve městě Cordoba, asi 700 kilometrů severně od Buenos Aires. Po tři dny zápolily posádky na více než 350 kilometrech nesmírně náročných šotolinových tratích, vedoucích rozsáhlými územími místní pampy. Včerejší mlhy a deště představovaly pro všechny zúčastněné další komplikace navíc.

Závěrečnou etapu otevřely dvě nejproslulejší rychlostní zkoušky celého šampionátu. Kamenité tratě na úsecích Giulio Cesare a El Condor nemají ve světě obdobu. Úzké cesty se vinou nádhernou „měsíční krajinou“ pohoří Traslasierra a stoupají až do nadmořské výšky 2195 metrů.

Grönholm odstartoval do dnešního dne jako desátý, bez reálné naděje na vylepšení své pozice. Ani na jedné ze dvou rychlostních zkoušek neriskoval a dokončil Giulio Cesare na třetím a El Condor na druhém místě. Předposlední měřený úsek osmatřicetiletý Fin vyhrál a připsal si sedmé vítězství na tomto podniku - nejvíce ze všech jezdců.

„Páteční časová ztráta byla smůla a po ní jsme se za výsledkem už jenom pachtili,“ říká. „Desáté místo znamená bod pro tým, ale samozřejmě to není to, o co jsem usiloval. Jsem zklamaný a doufal jsem ve víc. Alespoň jsem se mohl do soutěže vrátit a zajet během druhého a třetího dne pár dobrých časů. Znovu jsme ukázali, že auto umí být velmi rychlé. I přes dlouhé úseky bez možnosti výměny pneumatik, nebyla pro ně rally zvláště náročná. Naši inženýři ve spolupráci s BFGoodrich vybrali vždy vhodné. Divácká rychlostní zkouška na stadionu byla velká show. Pro jezdce je skvělé, když může jet před tolika lidmi, v tak nádherné atmosféře.“

Týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen ze soutěže odstoupili ze třetího místa již po první etapě. Poškození motoru jejich Focusu RS bylo natolik vážné, že jim neumožnilo návrat podle pravidla SupeRally.

Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson soutěž hodnotí: „Jsem spokojený, že se nám podařilo nepřerušit naší rekordní sérii, ale zároveň zklamaný, protože je to to jediné, čeho jsme o tomto víkendu dosáhli. Mrzí mě to zvláště proto, že jsme byli schopni soupeřit s Loebem. Pozitivním momentem je znovu výkon Focusu RS a také to, že jsme vyřešili Marcusův problém a on mohl spolehlivě pokračovat další dva dny. Je škoda, že Mikko nemohl po pátečním odstoupení sbírat zkušenosti během celé soutěže.“

Ředitele Ford TeamRS Josta Capita povzbudilo sedm vítězných rychlostních zkoušek Marcuse Gronholma. „Je ale zklamáním, že jsme první v počtu vyhraných erzet, ale na našem celkovém výsledku se to neprojevilo. Musíme pokračovat v tvrdé práci, abychom tyto dětské nemoci nového vozu překonali.“

Šampionát se nyní vrací do Evropy, kde bude pokračovat druhou ze série tří šotolinových rally. Středomořský ostrov Sardinie a jeho město Olbia budou ve dnech 18.-21. května hostit Italskou rally.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist