www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 09 - Rally of Great Britain (PCWRC)

Eyvind Brynildsen vyloučen z Britské rally!

25. října 2009 • 21:40

Eyvind Brynildsen na letošní sezonu nebude vzpomínat v dobrém. Na většině závodů se trápil s protestujícím Mitsubishi Lancer Evo IX z Nového Zélandu, vše se mělo změnit s přechodem na Fabii S2000 belgické stáje René Georges Rally Sport. Karta se opravdu obrátila – ve Španělsku vyhrál třídu, na Cumbrian Rally, testovacím podniku před Britskou rally, bojoval o třetí místo absolutně. Také na závěrečném podniku letošního MS si mladý Nor počínal vcelku suverénně a poprvé vyhrál soutěž PCWRC. Jenže vše zhořklo se závěrečnou přejímkou – belgická škodovka neprošla.

Podle zprávy technických komisařů homologaci neodpovídaly pístky v brzdičích namontovaných na zadní nápravě. Jejich průměr byl o 8 mm menší, než uvádí homologace, čímž na voze sice neměla vzniknout žádná technická výhoda, nicméně šlo o porušení pravidel - o podobné situaci ví své i náš Martin Prokop, který byl za podobně „mínusový“ prohřešek vyloučen v Argentině.

Zástupce belgického týmu Yannick Willocx před sportovními komisaři vypověděl, že inkriminované díly s nesprávnými rozměry dodala Škoda Motosport. Zda je to pravda či ne, to ví jen zainteresovaní. Nicméně po nedávné Rally Bohemia, kde belgická stáj poměrně nevídaným způsobem vypekla tým Pavla Valouška, který měl s Fabií od RGRS bojovat o celkové třetí místo v MMČR, jde v krátké době o další velkou kaňku na štítu. Nyní došlo na Brynildsena, který přišel pro změnu o celkové třetí místo v PCWRC a o produkční vítězství z Velké Británie nakonec připadnuvší Martinu Prokopovi.

Originál rozhodnutí SK naleznete zde. (PDF)

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.10.2009 23:16
Mirekfric
Myslím, že toho víme příliš málo na nějaké soudy o tom, kdo za to může.
25.10.2009 23:01
Speeder
Myslíš, že by si vyráběli, nebo nechali vyrobit díly někde jinde, aby to měli levnější? Proč by je potom přesně neokopírovali?
25.10.2009 23:00
Mirekfric
A co když ho nedodala ŠM? To, že to Yannick řekl, ještě neznamená, že je to taky pravda. Může být, ale taky nemusí...
25.10.2009 22:58
Speeder
Pardon, máš pravdu, tam jsem si otočil jednu formulaci. Každopádně tenhle díl dodala ŠM. Jenom by mě zajímalo kde se vzal.
25.10.2009 22:39
Mirekfric
Kdyby sis to alespoň přečetl pořádně...
25.10.2009 22:24
Speeder
Za to že RGRS nezaplatil za auto za to může snad Škodovka? Jaký vypekla? Co se týče těch brzdičů, nebylo to třeba tak, že se tam omylem dostaly nějaké vývojové kousky?
25.10.2009 21:58
Karbonyl - moderátor
S podobnou pečlivostí, s jakou technici přeměřovali brzdy, bych prověřil i vzdálenost z Paříže (FIA) do Paříže (Citroën) a pak z Paříže (FIA) do Bolky (Škoda). Ten první rozměr mi tady taky nevoní a to nejsu technik :-p
25.10.2009 21:52
Pluto - moderátor
U RGRS už mě nic nepřekvapí...
25.10.2009 21:47
Karbonyl - moderátor
A Máca třetí :-)
25.10.2009 21:45
Plhus
Tak to je husté... Ale blahopřání Prstovi!!
toplist