www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 10 - Rally Guanajuato Bicentenario (PWRC+SWRC)

Martin Prokop navzdory problémům po prvním dnu druhý

6. března 2010 • 09:50

Ačkoliv posádku Martin Prokop - Jan Tománek trápil téměř po celou první etapu Mexické rally silný zápach benzinu uvnitř jejich Fordu Fiesta S2000, dokázala dvojice Czech Ford National Teamu vyhrát jednu erzetu a drží druhé místo v průběžném hodnocení S-WRC.

Mexická rally 2010 odstartovala v pátek 5. března první etapou, kterou tvořilo 137 měřených kilometrů rozdělených do 9 rychlostních zkoušek. Do první etapy vyrážely posádky za jasného počasí už v sedm hodin ráno, kdy se teplota vzduchu pohybovala okolo 10°C, ale v poledne se rtuť teploměru vyšplhala až k 26°C. Martin Prokop s Janem Tománkem přijížděli se svou Fiestou S2000 do prvního servisu po RZ 3 se smíšenými pocity. Posádka Czech Ford National Teamu prožila stresující chvíle, když na třetí vložce naplnil vůz zápach benzinu, v průběžném pořadí S-WRC přesto držela - i díky nejrychlejšímu času na RZ 2 - druhou příčku.

Problém se ale týmu nepodařilo v servisu vyřešit a Martin Prokop si na zápach benzinu stěžoval i v průběhu odpolední sekce. Po RZ 5 sice jihlavský jezdec klesl ze druhé na třetí pozici, po odstoupení dosud vedoucího Poláka Kosciuszka na následující vložce se ale na druhé místo vrátil a udržel jej až do cíle první etapy. V jejím závěru se navíc Martin s Jendou blýskli nejrychlejším časem mezi účastníky S-WRC na superspeciálce, která uzavírala program prvního dne Mexické rally. Do druhého dne Mexické rally navíc odstartuje se ztrátou pouhých osmi sekund na vedoucího Xaviera Ponse s další Fiestou S2000.

Martin Prokop: „Na třetí erzetě jsme ve vysoké rychlosti tvrdě trefili kámen, který na trať vyhodilo před námi jedoucí auto. Byl to takový náraz, že nás to vyhodilo do vzduchu. Bohužel při tom došlo k poškození spodní části motorového prostoru, hlavně je poškozená olejová vana. Musíme s tím jet a dávat velký pozor, protože víme, že pokud se bude něco podobného opakovat, znamenalo by to pro nás konec. Ve večerním servisu zkoušíme nějaké fígle, jak škody minimalizovat, tak uvidíme.“

„Po celý den někde utíkal benzin a v autě to šíleně zapáchalo, takže nás bolí hlava a štípou oči. Hrůza. Je to spíš boj o přežití než závody. Odpoledne nás navíc vystrašila kontrolka tlaku oleje. Naštěstí se ukázalo, že chyba byla jen v čidle.“

„Musím říct, že prakticky nesleduji výsledky, jak si vedou ostatní. Prostě se jen snažíme držet na trati, hlídáme teploty, a snažíme se dostat do cíle. V mistrovství světa jsem už něco zažil a viděl, ale musím říct, že tohle je vážně extrémně těžká rally.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist