www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

FIA potvrdila výsledky Rally Mille Miglia

3. května 2012 • 22:45

Paolo Andreucci s oficiálním vozem Peugeotu Italia dokončil Rally Mille Miglia na druhém místě i přes poměrně velkou havárii v poslední zkoušce. Při závěrečné rozebírce byly u jeho auta ovšem zjištěny nesrovnalosti s homologací, kvůli kterým se komisaři FIA rozhodli celou záležitost znovu prověřit. Výsledky tak zůstaly neoficiální.

Paolo Andreucci - Anna Andreussi (Peugeot 207 S2000) - Rally 1000 Miglia 2012

Proč nejsme v prvním odstavci konkrétní? Protože nikdo nevydal oficiální zprávu o tom, v čem problém spočíval. Na vývěsce soutěže se dalo pouze dozvědět, že se cosi bude řešit se zástupci Peugeot Sport bez jakýchkoli detailů. Redakci se dnes podařilo neoficiální cestou získat rozhodnutí komisařů, které potvrzuje platnost výsledků, na vývěsce soutěže ho však nenajdete...

Ve stručnosti se v něm praví, že u vozu byly zjištěny nesrovnalosti s předními rameny a že komisaři FIA argumenty zástupců Peugeotu uznali. Zpráva nerozebírá žádné technické podrobnosti, pouze odkazuje na dopis manažera Peugeot Sport adresovaný technikům FIA. V tomto dopise Peugeot Sport konstatuje, že u vozu byla zjištěna váha předních ramen nad pětiprocentní toleranční odchylku. Peugeot Sport v dopise zmiňuje, že problém vznikl umístěním špatné fotografie do homologačního listu. Ta měla obsahovat i podložky, které ovšem nebyly zahrnuty při vážení pro účely homologace. Po převážení ramen bez těchto podložek měla být váha obou ramen v toleranci.

rameno Peugeotu 207 S2000 dle homologace

Takové vysvětlení jistě je možné, navíc i kdyby ramena byla těžší, tak tím nemohl soutěžící získat žádnou výhodu. Otazníky přesto zůstávají. Proč se k problému nikdo jasně nevyjádřil oficiálně? Proč v žádné zprávě FIA není explicitně uvedeno, v čem spočíval problém a proč se to dozvídáme jen z dopisu Peugeot Sport? Ten jakožto obviněná strana má pramalou důvěryhodnost a v žádném případě nemůže v oficiální komunikaci nahrazovat sportovní autoritu. A konečně - není chyb v homologacích koncernu PSA nějak moc?

-fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
03.05.2012 23:01
nedbis
A ještě jsi tam měl napsat: ¨A co nato Jan Tleskač?¨ :-D
toplist