www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Sibiu Rally Romania druhou letošní kořistí Mikkelsena

21. července 2012 • 18:45

Seriál Intercontinental Rally Challenge tento víkend míří na další šotolinovou soutěž. Rumunská Sibiu Rally je stejně jako předchozí podniky na Sicílii a San Marinu nováčkem v kalendáři IRC a svou tratí bude jednou z největších výzev letošní sezony. Posádky totiž mohou v Rumunsku zapomenout na hladkou sanmarinskou šotolinu, čeká je nefalšovaná trhačka srovnatelná s řeckou Acropolis!

Online výsledky - Rally Radio - Další informace k Sibiu Rally Romania

2. etapa

RZ 11 - Superspeciala 2 (1.90 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Na asfaltu na svůj první triumf stále marně čeká, šotolina mu ale říká 'Pane'. Andreas Mikkelsen si po letošní Azorské rally připisuje další prvenství na soutěži IRC a upevňuje tak svou vedoucí pozici v tomto seriálu. Závěrečnou speciálu Rally Sibiu projel v nejrychlejším čase, čímž jen korunoval svůj suverénní výkon v Rumunsku.

Na druhém místě celkově skončil Patrik Flodin. Jen málokdo by takový výsledek čekal po páteční RZ 2, kdy se Švéd propadl až na samotný chvost celého startovního pole. Avšak Flodin se nevzdal a ve stíhací jízdě kombinované s velkým odpadem soupeřů, si zajistil velice cenný výsledek. Stejně jako Francois Delecour, který i přes nekonečné problémy s tlumiči v průběhu druhé etapy dokázal udržet konečné třetí místo.

Soutěž byla opravdu nezvykle drsná. Domácí rumunští byli na podmínky v okolí Sibiu zvyklí z minulosti, avšak posádky pravidelně startující v IRC se v historii tohoto seriálu s něčím podobným zatím nesetkaly. Vždyť i africká Safari rally pár let nazpět byla k technice milosrdnější. Za sáhodlouhým seznamem odstoupených stály havárie jen v pár případech, drtivá většina odpadnutí byla způsobena únavou materiálu. Kalich hořkosti si vypil třeba Sepp Wiegand, který musel vzdát z parádního druhého místa jen několik vložek před cílem. Naopak hned zkraje skončili Andreas Aigner či Mathieu Arzeno.

Vitalij Puškar - Ivan Mišin, Mitsubishi Lancer Evo X - Sibiu Rally Romania 2012Robert Consani - Cédric Beynet, Renault Clio R3- Sibiu Rally Romania 2012

Není se tedy co divit, že do cíle dojely jen pouhopouhé tři vozy kategorie S2000. Na čtvrtém místě byl hodnocen nejrychlejší vůz produkční kategorie IRC PC (mitsubishi Vitalije Puškara) a na šestém dokonce nejrychlejší dvoukolka (renault Roberta Consaniho). Právě kategorie 2WD byla po celou rally jedním velkým dramatem. Po startu rally kategorii vedl Martin Kangur s hondou, ten ale v první etapě prodělal trojitý defekt a nakonec skončil na poslední vložce dne s proraženou nádrží. Do čela se tak posunul Harry Hunt, avšek u jeho citroënu v průběhu soboty odešly tlumiče a vítězství se tak nakonec přelilo na stranu Consaniho.

Po relativně rychlém sledu čtyř soutěží IRC si nyní seriál dá několik týdnů pauzu. Posádky se mohou zregenerovat a týmy opravit vozy před jedním z vrcholů sezony - zlínskou Barum rally, která se pojede na přelomu sprna a září.

RZ 11 - Santa Max 2 (20.70 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Po přemetech v průběžné klasifikaci z dnešních dosavadních vložek se situace na RZ 11 výrazně uklidnila. Zkoušku vyhrál Andreas Mikkelsen, který má před druhým Patrikem Flodinem superluxusní náskok pěti a půl minut. Třetí je Francois Delecour, který sice v servisu po první vyměnil poškozený tlumič, v druhé sobotní sekci mu ale odešel prozměnu tlumič na druhé straně auta. Přesto se zdá, že Francouz udrží třetí místo až do cíle. Tím se uzavírá seznam dvoutisícovek, které jsou po jedenásti vložkách ještě stále ve hře. Na čtvrtém a pátém místě celkově se už nacházejí nejrychlejší produkční čtyřkolky Vitalije Puškara a Edwina Keletyho, šestá je nejrychlejší dvoukolka, kterou pilotuje Robert Consani. První desítku uzavírá nejrychlejší žena ve startovním poli, Slovinka Asja Zupanč s mitsubishi. O náročném a likvidačním charakteru rally jasně hovoří fakt, že Top 10 hodně prosetého pořadí dělí celých jedenadvacet minut...

RZ 10 - Gâtu Berbecului 2 (28.50 km)

Patrik Flodin - Göran Bergsten, Ford Fiesta S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Drsné podmínky rumunské soutěže stále míchají kartami. Utržený tlumič bohužel připravil o průběžné druhé místo Seppa Wieganda, jehož poškozená fabia se zastavila jeden kilometr před cílem opakovaného průjezdu nejdelší sobotní zkouškou. Z hlediska celkové klasifikace to znamená posun Delecoura na třetí místo a Flodina na druhé. Švéd mimochodem zajel nejrychlejší čas a je dalším pilotem třímajícím Mikkelsenův 'erzetový' skalp.

Zmíněný Delecour se stejně jako v dopolední sekci potýká s technickými problémy, na desáté zkoušce nechal ve srovnání s Flodinem téměř tři minuty, avšak obrovské rozdíly (Top 3 dělí bezmála deset minut!) přispěly k tomu, že se Francouz nejenže nepropadl za některého ze svých konkurentů, ale stále má k dobru před čtvrtým Vitalijem Puškarem několikaminutový polštář.

RZ 9 - Santa Max 1 (20.70 km)

Sibiu Rally Romania 2012

Rumunská trhačka vytrvale pokračuje v likvidaci jednotlivých posádek. Po definitivním odstoupení Gergëho Szaba si nyní vyšlápla třeba na Francoise Delecoura, kterému na dnešních dvou vložkách odešly tlumiče. Francouz v cíli té druhé řekl, že auto bude možné opravit, to už ale asi nezachrání téměř čtyřminutovou ztrátu, kterou nabral během pouhých dvou zkoušek. Ještě hůře dopadl doposud vedoucí jezdec IRC PC, Vali Porcisteanu. Ten pár kilometrů po startu chytil defekt, při výměně kola mu auto spadlo z heveru a když se posádka zase rozjela, předjel ji Vitalij Puškar, v jehož prachu nebylo nic vidět. 'Vallino' tak ztratil skoro osm a půl minuty, přišel o vedení ve své kategorii a celkově se propadl hluboko do druhé desítky. Díky problémům Delecoura si polepšil Patrik Flodin, který si s Francouzem vyměnil pozice v celkovém pořadí - Švéd je dneska plně spokojený s vozem i se svým výkonem a jeho posun na 'bednu' je pro něj zadostiučiněním za včerejší problémy.

RZ 8 - Gâtu Berbecului 1 (28.50 km)

Sepp Wiegan - TImo Gottschalk, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Žádné velké rozkoukávání, posádky vlétly do druhé etapy Sibiu Rally rovnou po trati druhé nejdelší vložky soutěže. A ta udělala ve výsledcích docela slušný průvan. Prvním momentem byl nejrychlejší čas Seppa Wieganda, který jinak jasně vedoucímu Mikkelsenovi nadělil deset sekund. Němec se tak stal vůbec prvním, kdo na rumunské soutěži Nora regulérně porazil. Na druhou stranu je třeba dodat, že Mikkelsen se svými téměř třemi minutami náskoku nemá kam spěchat a již ráno deklaroval, že dnešek bude brát hodně na jistotu.

Pokud si Francois Delecour dělal před sobotní etapou zálusk na Wiegandovo druhé místo, nyní mu tyto myšlenky asi docela ztrpkly. Francouz dostal od Wieganda naloženo jedenačtyřicet sekund a vzájemný rozdíl tak najednou činí víc než minutu. Problémy také postihly jedno z největších včerejších překvapení, Gergélyho Szaba. Maďar po poškození zavěšení zadního kola ztratil více než tři minuty, po RZ 8 se propadl až na šesté místo a vypadá to, že v soutěži končí. Pohoršil si také Vitalij Puškar, doposud druhý muž klasifikace IRC PC - ztratil dvě pozice. Naopak skokanem soutěže je Patrik Flodin, který v této vložce zaostal za Wiegandem jen o 2.7 sekund - přestože mu včera po RZ 2 v celkové klasifikaci patřilo až předposlední, jedenapadesáté místo, nyní se vyšplhal už těsně za hranici podiové trojky!

1. etapa

RZ 7 - Santa (16.00 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Jak ukázala závěrečná rychlostní zkouška, problémy s prachem nezachránil ani čtyřminutový startovní interval. Situace se podle většiny posádek sice trochu zlepšila, problémy s viditelnosti však stále přetrvávaly. Andreas Mikkelsen si tak ničím a nikým nerušen mohl v klidu dojet pro další 'erzetové' vítězství a po první etapě vede celkovou klasifikaci Sibiu Rally rozdílem, jaký na soutěži IRC nebyl už hodně dlouho k vidění.

Náročný první den způsobil, že vzájemné rozdíly nabyly opravdu velkých rozměrů. Vždyť první pětku celkového pořadí dělí téměř pět minut. Jedinou větší akci do samotného závěru etapy slibovala kategorie 2WD, kde se ve vteřinách 'mydlili' Robert Consani a Harry Hunt, ale i tam se ve finále situace vyjasnila díky problémům prvně jmenovaného. Ale soutěž bude neméně náročná i zítra a cíl je zatím poměrně daleko.

Sibiu Rally Romania - 1. etapa
1.Andreas Mikkelsen - Ola FlöeneNORŠkoda Fabia S20001:06:07.1
2.Sepp Wiegand - Timo GottschalkDEUŠkoda Fabia S2000+2:44.1
3.Francois Delecour - Dominique SavignoniFRAPeugeot 207 S2000+3:08.8
4.gergö Szabó - Karoly BorbelyHUNŠkoda Fabia S2000+4:17.7
5.Vali Porcisteanu - Dan DobreROUMitsubishi Lancer Evo X R4+4:48.6
6.Patrik Flodin - Göran BergstenSWEFord Fiesta S2000+5:33.2
7.Vitalij Puškar - Ivan MišinUKRMitsubishi Lancer Evo IX+6:15.3
8.Marco Tempestini - Dorin PulpeaROUŠkoda Fabia S2000+6:36.6
9.Edwin Keleti - Botond CsomortaniROUMitsubishi Lancer Evo X+6:44.1
10.Harry Hunt - Robbie DurantGBRCitroën DS3 R3T+7:50.5

RZ 6 - Paltiniş (10.00 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Pořadatelé Sibiu Rally si vzali kritické hlasy ohledně prachu k srdci a všem posádkám dali do závěrečné sekce k dobru čtyřminutové startovní intervaly. Na RZ 6 jich ale nebylo moc potřeba, protože celý test se odehrával na asfaltu. Jednalo se o spojovací úsek, který se během celé rally má jet pouze jedenkrát. Destikilometrovým úsekem nejrychleji proklouzal Andreas Mikkelsen před Francoisem Delecourem, Seppem Wiegandem, Patrikem Flodinem a Gergélym Szabó.

RZ 5 - Superspeciala 1 (1.90 km)

Valentin Porcisteanu - Dan Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4 - Rally Sibiu Romania 2012

Krátká večerní spceiálka, která vyplňuje mezeru mezi druhou a třetí sadou pátečních klasických vložek, nevnesla do pořadí v první desítce žádné změny. A ani nemohla - vzájemné rozdíly už jsou tak velké, že by mohly zasáhnout snad jen případné jezdecké chyby či technické problémy. Přesto se udála jedna malá novinka - poprvé se na rychlostní zkoušce někdo vyrovnal Andreasi Mikkelsenovi. Na desetinu shodný čas totiž zajel domácí Valentin Porcisteanu, který se svým Lancerem Evo X R4 aktuálně vcelku suverénně vede kategorii IRC Production Cupu. Na speciálce se pěkným časem blýskli i další Rumuni Marco Tempestini a Bogdan Marisca, kteří zaostali za Mikkelsenem a Porcisteanem o 1.1, resp. o 1.5 sekundy.

RZ 4 - Crinti 2 (28.70 km)

Gergély Szabó - Karoly Borbely, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Rally Sibiu se potkala s velkým problémem - prachem. Pocítili to všichni až na jednoho, Andrease Mikkelsena. Ten jel totiž jako první a měl před sebou čistý vzduch. Jenže s každým dalším autem se v něm zvířila nová porce prachu, která se během standardního dvouminutového intervalu a také kvůli asbolutnímu bezvětří nestihla usadit. Posádky byly v cíli po právu rozhořčeny, vložku považují za neregulérní a nebezpečnou a mnohé z nich se otevřeně bojí absolvovat ji při třetím, nočním průjezdu. Na 'neprůhlednost' doplatili Szabó (defekt) a Burri (defekt, oprava na RZ).

Nejrychlejší čas tedy logicky opět připadl Mikkelsenovi. Druhý čas Wieganda byl ale o čtyřicet sekund pomalejší a třetí Flodin ztratil už přes minutu! Němec se díky tomu posunul na průběžné druhé místo, které naopak opustil Gergö Szabó (aktuálně 4.). Francois Delecour zůstává třetí. 'Perličkou' je, že rumunští pořadatele chtějí na základě výsledků RZ 4 přidělovat náhradní časy posádkám ze zrušené RZ 2... Po pouhých čtyřech měřených testech jsou tedy mezi posádkamy obrovské rozdíly, které ale zdaleka nejsou jen ukázkou sportovních výkonů.

RZ 3 - Dobârca 2 (7.30 km)

Francois Delecour - Dominique Savignoni, Peugeot 207 S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Andreas Mikkelsen si bez velkého překvapení připsal další nejrychlejší čas a soutěž vede náskokem minuty a necelých osmi sekund. Na druhém místě se stále drží Gergö Szabó, ten ale na třetího Delecoura ve třetí zkoušce ztratil necelých šest sekund a oba soupeře v boji o průběžný stříbrný post dělí už jen 1.8 sekund. Druhý nejrychlejší čas ve 'trojce' zajel Patrik Flodin. Ten se ale po problémech na předchozí RZ teprve odráží od začátku druhé desítky celkové klasifikace a nejužší špička je mu v tuto chvíli na hony vzdálená. Kola se lepí na kola peugeotů ze Saintélocu, po odstoupení Arzena nyní druhý vůz pilotovaný Michaelem Burrim potkal defekt. Švýcar ale i bez něj do pořadí na čelných příčkách nepromlouval, je to totiž jeho první šotolinový podnik v kariéře.

RZ 2 - Crinti 1 (28.70 km)

Gergély Szabó - Karoly Borbely, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Nejdelší a nejdrsnější zkouška celé Sibiu Rally Romania nezůstala své pověsti nic dlužna. S výjimkou Mikkelsena neušetřila prakticky nikoho ze špičky a pořádně zamíchala průběžným pořadím. Nor díky tomu najednou vede náskokem, který na soutěži IRC nebyl už hodně dlouho k vidění.

Jako první se v problémech ocitl Sepp Wiegand, který kvůli defektu ztratil přes minutu a propadl se na čtvrté mésto. Dopadl ale hodně dobře ve srovnání s Patrikem Flodinem, který šest kilometrů před cílem po nárazu poškodil kolo a vložku dojel s tří a půlminutovým mankem. Doplatil na to zejména za ním jedoucí Delecour, který Švéda ve zvířeném prachu nemohl dlouho předjet. Přesto se Francouz i přes ztrátu 56 sekund na Mikkelsena posunuje na průběžné třetí místo. Malou senzací i nadále zůstává Gergély Szabó, který zajel druhý čas (ztráta na Mikkelsena +49.7) a momentálně mu patří i druhé místo celkově. Na trati RZ zůstali stát Matthieu Arzeno (poškozené kolo) a Andreas Aigner (ulomené zavěšení kola), stále více pozic v první desítce tak patří domácím rumunským posádkám. I jejich řady ale řídnou, na RZ 2 například havaroval Dan Girtofan s další Fabií S2000.

RZ 1 - Dobârca 1 (7.30 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Sibiu Rally Romania 2012

Andreas Mikkelsen vstoupil do rumunské soutěže IRC nejrychlejším časem. A to i přesto, že má svou fabii zdviženou na maximální možnou světlou výšku, kvůli čemuž nelze využít její maximální potenciál. Nor se v cíli nechal slyšel, že rozhodně nejede na 100 %, tato soutěž zkrátka vyžaduje hlavně rozumně zvolené tempo. Druhý čas patří Švédu Patriku Flodinovi, který si ale po dojezdu hodně stěžoval na špatný setup své fiesty. Přesto zaostal jen o 3.8 s. Dalších osm desetin ztratil Sepp Wiegand, čtvrtým časem se prezentoval Maďar Szabó, který pro rumunskou rally vyměnil své tradiční mistubishi za fabii, se kterou obvykle závodí János Puskádi. Osm sekund na Mikkelsena ztratil pátý Francois Delecour. Velká bitva odstartovala v klasifikaci IRC Production Cupu, ve třech vteřinách jsou naskládaní Vitalij Puškar, Bogdan Marisca, Valentin Porcisteanu a Andreas Aigner, který ve svém voze tentokrát hostí namísto Daniely Ertl velezkušenou Ilku Minor.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
20.07.2012 18:39
Plhus
Teď může zaútočit na top ten celkově :-)
20.07.2012 18:19
Pluto - moderátor
Jo, Barumku v plánu měl. Jenže to počítal s tím, že k tomu přidá i Mecsek a zaútočí na titul v produkčních autech...
20.07.2012 18:12
Plhus
Sanmarinská šotolina rozhodně moc hladká nebyla! Ale tady to musí být mnohem větší peklo. Pokud vyhraje Szabo v rámci Rumunského mistráku,tak je mistr. To by pak mohl přivézt Fabii i do Zlína (start ve svém plánu má).
toplist