www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Zásadní změny v mistrovství Evropy 2015

2. prosince 2014 • 18:00

Mistrovství Evropy má pod novým promotérem, sportovní satelitní společností Eurosport, za sebou dva vydařené ročníky. Na nadcházející sezónu je připraveno několik výrazných novinek, které stojí za to si představit.

Na první pohled nejvýraznější změnou je snížení počtu podniků na deset. Oproti letošnímu roku z kalendáře vypadává rumunská Sibiu Rally a trochu překvapivě i švýcarská Rallye du Valais. Další významnou změnou je vyřazení vozů S2000 s motorem 1,6 turbo a R4 z klasifikace mistrovství Evropy.

Proměnou pak prochází i juniorský evropský šampionát, který se z ERC Junior přejmenovává na Junior ERC, snižuje se počet závodů ze sedmi na šest a naopak se zvyšuje věkový limit (jezdci musí být narozeni po 1.1.1988). Přejmenovávají se také šampionáty, když místo ERC PC bude ERC2 a místo ERC 2WD bude ERC3. I nadále pak zůstává klasifikace nejlepší dámské pilotky a souboj o mistra jednotlivých povrchů (Ice master, Gravel master, Asphalt master) i Colin McRae Flat Out Trophy. Významnou novinkou k nalákání nových rychlíků jsou i prize money pro nejúspěšnější závodníky na každé soutěži.

Asi nejvýraznější změnou, která zasáhne do průběhu soutěží celého mistrovství Evropy, je registrace jezdců. Ta má stanovené tři základní sazby - pro ERC1 (vozy S2000, R5) je to 3 000 euro, pro ERC2 (production cup) je to 2 000 euro a pro posádky ERC3 (2WD) je to 1 000 euro. Jezdci v absolutní klasifikaci mohou bodovat všichni (i ti nezaregistrovaní), v klasifikacích ERC2 a ERC3 je k zisku bodů registrace povinná.

Proč by se tedy měli nejlepší piloti registrovat, když můžou brát body všichni? Snahou Eurosport Events je vytvořit lepší podmínky pro pravidelné účastníky ME. Proto budou mít speciálně určené místo v servisní zóně (něco jako ERC vesnice), posádky dostanou větší místo v servisní zóně, bude se jim více věnovat po mediální stránce (jak televize či radio, tak i webové stránky a sociální média).

Všichni zaregistrovaní jezdci navíc obdrží prioritu ERC (ERC1, ERC2 respektive ERC3). S tímto bodem výrazně souvisí také průběh kvalifikační zkoušky a startovní pořadí. Všichni jezdci s prioritou FIA nebo ERC se budou muset zúčastnit kvalifikační zkoušky. Patnáct nejrychlejších prioritních jezdců si posléze bude vybírat startovní pořadí do první etapy. Za nimi budou do startovní listiny zařazeni všichni zbývající jezdci s prioritou ERC1 (dle výsledků z kvalifikace) následováni zbývajícími jezdci s prioritou ERC2, junioři a ERC3 (vše podle výsledků z kvalifikace). Teprve za nimi budou startovat všichni piloti bez priority FIA nebo ERC. Změna nastává také pro druhou etapu, kdy se obrací pouze první desítka v absolutní klasifikaci (včetně pilotů bez priority), za nimi pak budou startovat všichni prioritní jezdci podle pořadí a poté všichni neprioritní jezdci podle pořadí.

Uvidíme, zda tyto změny pomohou mistrovství Evropy ke zvýšení sportovní úrovně i přilákání nových posádek či naopak. Všechny tyto změny však ještě musí být schválený mezinárodní automobilovou federací FIA, která má zasedání ve středu 3. prosince.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
02.12.2014 20:36
Plhus
To startovní pořadí by nešlo ještě víc zamotat?
toplist