www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. září 2022, Svátek má Zlata, zítra Andrea

Mistrovství­ světa

ME

MČR a RSS

Ostatní­ soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Jan Kopecký (znovu) vítězem Barum Czech Rally Zlín + OHLASY

29. srpna 2022 • 21:30

Vrchol české soutěžácké scény je tady. Po dopolední kvalifikaci odstartuje ve večerních hodinách tradiční noční městskou rychlostní zkouškou jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Barum Czech Rally Zlín ON LINE --- Výsledky Star Rally Historic --- Základní informace o Barum Czech Rally Zlín --- Diskuze k Barum Czech Rally Zlín

- - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký: „Letos to bylo kvůli podmínkám opravdu hodně složité. Jsem rád, že jsme se utrhli na RZ 3 a vybudovali si solidní náskok a pár posádek asi zaskočili. Počasí bylo složité, především dnes. Jsem rád, že jsme v cíli. Byla to ale Barumka jako ji známe, složitá soutěž. Pokud s ní nemáš zkušenosti a chceš v takových podmínkách jet rychle, tak to většinou znamená nějaký průšvih nebo malér. Nebezpečný je ale asi za těchto podmínek Bunč. Jede se tam fakt strašně rychle, jsou tam obrovské stromy. Auto jede na maximálku a je tam takový ten blbý černý asfalt, který když zmokne, tak je to jako led. V místech, kde ten grip ztratíš hned, je to vždycky nebezpečné. My jsme vyloženou krizovku neměli. Někde to samozřejmě uteklo trošku víc než jsem čekal, ale to k tomu patří. Pokud šlo o počasí dnes odpoledne, musel jsem se smát, když jsme se dívali na radar a viděli, jak se ten déšť pořád posunuje s námi. Myslel jsem, že aspoň na Pindule se nám to vyhne, ale prd. Bylo to fakt náročné. Mám toho opravdu plné zuby a těším se, až si odpočinu. Pokud jde o volbu pneumatik, trošku mě mrzí, že jsme si úplně neporozuměli s mým car engineerem. Chtěl jsem tři mokré a pak jsem řekl dvě slovíčka jinak a na autě nakonec skončily čtyři sliky a dvě mokré gumy. Byl jsem z toho lehce přepadlý, ale řekl jsem si, že to zvládneme i tak. Ale ta druhá volba by byla mnohem lepší. Stát se ale mohlo cokoliv. Startovní intervaly byly velké a kdyby auto, které startovalo osm minut před námi, ale přitom na nás ztrácelo čtyřicet vteřin, to jelo celé na suchu a nás by potkala průtrž mračen, tak by to bylo ztracené. Dnes to bylo fakt náročné.“

Filip Mareš: „Po včerejšku bych takový výsledek možná ani nečekal. Na druhou stranu jsme ale přes všechny problémy byli pořád v kontaktu v boji o druhé místo. S cílem bojovat o ně jsme tedy šli do druhé etapy. Na druhou stranu jsem hned na první nedělní zkoušce prohospodařil deset vteřin a moc jsem tomu nevěřil. Naštěstí jsme se pak chytili a dařila se nám i volba pneumatik. Souboje na poslední zkoušce byly trochu nevyrovnané, protože byl déšť s každým autem horší a horší. Při dlouhých startovních intervalech bylo těžké chtít třeba bojovat o body z Powerstage. Ale hlavně jsme spokojení, že jsme udrželi druhé místo. A je to hlavně zásluha týmu, protože si mákli. Poškození na autě nebyla malá a hlavně bylo vše potřeba zkontrolovat a dát do takového stavu, abych mohl jet na sto procent. Nebyl to jednoduchý úkol a kluci ho zvládli na výbornou, takže jsem jim za to vděčný. Pokud jde o zkušenosti, pro mě to byla nejtěžší Barumka co jsem jel. Ty podmínky už možná někdy byly takto těžké, ale určitě jsem v nich nejel v takovém tempu jako letos. Takže jsem byl opravdu rád, když jsme protnuli cílovou čáru poslední Pinduly. Závod byl náročný od začátku až do konce.“

Simon Wagner: „O stupně vítězů jsme bojovali už loni, ale nevyšlo to. Soupeření s českými jezdci je pro mě pokaždé něco výjimečného a mám-li být upřímný, opravdu to miluji. Stupně vítězů byly naším vysněným cílem, ale věděli jsme, že to bude hodně těžké. Navíc nikdo z rychlých českých jezdců neodstoupil a opravdu se bojovalo až do úplného konce. S naším tempem jsme spokojení. Ke konci jsem se nevyvaroval nejakých chyb a měli jsme nějaké drobné potíže, nebýt jich, možná by to bylo ještě lepší. Pro poslední zkoušku jsme neměli dobře obuté, ale všichni tři, tedy já, Filip i Erik, jsme věděli, že se pojede naplno. Nakonec to nebylo úplně špatné, i když jsme měli jednu krizi. Pokud jde o zbytek sezóny, určitě se letos v České republice ještě objevíme, máme to tu moc rádi.“

Erik Cais: „S klidnější hlavou budu Barumku hodnotit asi až v pondělí. Teď se mi těžko hledají slova, jak to zhodnotit. Pódium a druhé místo bylo velmi blízko. Bylo to tak až do tří čtvrtin poslední zkoušky a pak to nevyšlo. Hrozně mě to tedy mrzí, hlavně když tři roky po sobě jsou ty poslední zkoušky takové jaké jsou. Je ale potřeba najít ten dílek do skládanky a vrátit se silnější příští rok a znovu se o to rvát. Pozitivem je dojezd do cíle, to je oproti loňsku určitě největší pozitivum a jsem za to samozřejmě rád. Dosáhli jsme lepšího výsledku než můj táta i než Jarek Orsák, takže se teď aspoň můžeme trošičku popichovat, kdo byl na Barum rally rychlejší. Je to jedno z mála pozitiv, ale možná jen proto, že je z toho člověk teď trochu zklamaný z toho co bylo.“

Dominik Stříteský: „Měl jsem problémy na začátku Pinduly. Měli jsme komplet sliky a na začátku se rozpršelo. Uklouzlo mi to, přejeli jsme nějakou značku a pak jsme po louce sjeli dolů do keře. Než jsme se z toho vyhrabali, nechali jsme tam nějakých dvacet vteřin. Ještě mi to chcíplo, couvali jsme, nezvládnul jsem to prostě. Oproti loňsku je to ale sto a jedna. Výsledek není špatný, bereme ho všemi deseti. Když vezmeme, s jakým startovním číslem se nám včera povedl jaký výkon, paráda. Dneska to byl souboj o desetinky. Koncovku jsem bohužel nezvládl, ale myslím, že výkon to byl slušný. Auto je celé, jsme spokojení. Máme nové zkušenosti i výsledek.“

Norbert Herczig: „Bylo to naprosto náročné, ostatně jako každá Barum rally co jsem jel. Jsme rádi že jsme v cíli a vybojovali páté místo v mistrovství Evropy, což je perfektní. Je to náš nejlepší letošní výsledek a jsem moc rád, že se ke mně mohl vrátit můj navigátor. V autě tak panoval po celý víkend dobrý pocit. Znovu jsme se toho moc naučili, hlavně o pneumatikách. Pro mě byly zcela nové, ale fungovaly skvěle a povedlo se nám najít správná nastavení téměř pro všechny zkoušky. Udělali jsme nějaké drobné chyby, ale jinak jsme moc spokojení. Těžko říci, jak by to ale vypadalo, kdybychom neměli zkušenosti z dřívějška, ty se tu rozhodně počítají.“

Simone Campedelli: „Byla to více než náročná rally. Upřímně, místy to byla přímo noční můra. Když bylo hezky, tak se nám to hodně líbilo, ale v rychlých a úzkých pasážích na blátě v lese nebyl prostor pro sebemenší chybu. Znamenalo by to okamžitě konec. Nemyslím si, že sem můžete jen tak přijet a hned napoprvé jet své maximální tempo. Osobně jsem zkoušky vlastně jen projížděl, protože tady nemám potřebné zkušenosti a mohl bych tak mít potíže. Jel jsem si tedy svoje, abychom se dostali do cíle a sledoval, co se děje před námi. Máme body jak pro sebe, tak i tým MRF, s tím jsem spokojený. Víc asi chtít nemůžeme. Rovněž se potvrdilo, že naše pneumatiky už dokážou být konkurenceschopné. Objevili jsme tady nové tratě, hodně uskákané, zablácené a museli jsme hledat nová nastavení auta. Je to dobrá zkušenost, stejně jako zjištění, že černý asfalt hrozně klouže, hlavně za mokra. Kluci vepředu byli opravdu hodně silní. Důležité také je, že Sara, Efrén, Simone a Alberto jsou v pořádku.“

Javier Pardo: „Barum rally byla extrémně těžká. Podmínky na trati se neustále měnily a těžko se mi hledal nějaký rytmus. Snažili jsme se ale jet hlavou a udělali pouze jednu větší chybu, která znamenala defekt. Škoda, protože jsme tím přišli o lepší umístění. Soustředili jsme se pak hlavně na body do evropského šampionátu. Pozitivní je, že jsme se dokázali vyrovnat s nástrahami trati. Je mi líto posádek, které bouraly, doufám, že budou všichni v pořádku už na Katalánsko.“

Václav Pech: „Od začátku se nám to líbilo. Byla to naše volba, že pojedeme tímto autem a že tedy pojedeme vzadu. Znali jsme to z roku 2016 s Porsche a to rozhodnutí prostě takové bylo. Takže na to si prostě nestěžuji. Doufal jsem, že nebude pršet a celý týden to tak i vypadalo. Dokonce jsem chtěl věřit, že to bude možná trošku i výhoda, že budeme mít trať už trochu vyčištěnou od prachu, vybržděnou a bude to lepší. Bohužel zapršelo a ty podmínky jsme měli možná trochu těžší, ale myslím, že se nám s tím povedlo docela pěkně bojovat. Srazilo nás ale trochu včerejší více než půlhodinové čekání na Držkové, na dlouhé zkoušce s dvaceti procenty mokrého povrchu to na tvrdých gumách bylo špatné. Kola byly hodně podfouknuté, jak vychládly, ale i tak jsem nikam nesklouznul a podařilo se zajet super čas, když jsme dostali jenom deset vteřin. To jsem bral jako parádní výsledek, protože jsem věděl, že to tempo bylo slabé. Druhý problém by na Semetíně, kde jsme zase stáli a ještě ke všemu padla tma. Bylo víc mokro a v lese opravdu nebylo vidět. Tyhle dva zádrhely nás trošku srazily do kolen v souboji s Honzou. I tak jsme ale byli druzí, což bylo super. Dnes ráno jsem chtěl ještě zabojovat. Počasí hrozilo tím, že špičce zaprší víc a my to třeba budeme mít sušší, ale hned na Bunči jsem udělal chybu. Chtěl jsem asi moc a prostě jsem v místě které znám přehlídnul vyjetou stopu v bahně, předek auta se mi dostal mimo a už jsem nezatočil. Věděl jsem, že je to špatně. Ale než abych s tím bojoval a udělal ještě větší problém, tak jsem se postavil na brzdy a myslel, že hned odjedeme. Auto si ale sedlo na břicho a byla z toho víc než minuta ztráty. Pak už se to s námi vezlo, jedno s druhým a už to bylo špatně.“

Albert von Thurn und Taxis: „Byla to neuvěřitelně těžká soutěž. Barumka je pokaždé těžká, ale letos to bylo obzvlášť náročné. Dneska jsem se trápil, měli jsme krizi na černém hladkém asfaltu, čímž jsem poněkud ztratil jistotu. Ale nakonec je to pro mě velmi dobrý výsledek a také jsme zajížděli slušné časy. Jsem hrozně rád, že jsme dorazili do cíle i bez technických potíží a bez nějakých hodin a tak. Opravdu jsem za takový výsledek moc rád. Všichni v našem týmu odvedli skvělou a bezvadnou práci. Myslím, že se nám dařila i volba pneumatik, i když ani teď na konci není jasné, jaká vlastně byla ta správná volba. My jsme zvolili bezpečnou variantu, nechtěl jsem vyrobit nějakou hloupost a jsem s tím spokojený. Přál bych si jen, abych byl trošku rychlejší. Teď se už moc těším do Pačejova. Je to také náročná soutěž, pamatuji si ji z našeho předchozího startu před dvěma lety. Pokaždé, když závodím v Česku, tak jsem šťastný. Je to neskutečný pocit. Lidé okolo trati, ve městech, prostě tady při rally cítíte pozitivní vibrace a jsem rád, že se sem mohu vracet.“

Adam Březík: „Bohužel nás jeden malý problém připravil o výborný výsledek. Když si vezmu, že bysme na druhé Březové jeli s Honzou Kopeckým, tak i přes dnešní jízdu v klidu bychom dneska byli třetí, možná i druzí. To prostě naštve. Závěrečnou Pindulu jsem si užil na maximum, každý metr, a dal bych si to ještě jednou. Poučení na příští rok? Vyměnit Motex pásky na každý závod.“

Antonín Tlusťák: „Užil jsem si to. Podmínky byly sice těžké a od Mikuláše jsem v autě prakticky neseděl, ale jsem spokojený. Byla to podle mě jedna z mých nejlepších Barumek. Neudělali jsme žádnou zásadní chybu a docela jsme i trefovali pneumatiky. Bylo to takové na pohodu a na jistotu. Neměli jsme ani žádné velké krize, takže za mě pěkně odjetá Barumka. Řekl bych, že jsme staří dědci a trošku zúročujeme ty předchozí zkušenosti. Měl jsem sice číslo 51, ale ještě mi do toho deset let chybí (smích).“

Jaromír Tarabus: „Bohužel jsme trochu zaplatili daň v podobě startovního čísla, kdy se nám hodně erzet zrušilo. Byly to ale ošklivé havárie, tak snad budou všichni v pořádku. Dostali jsme však trošku horší náhradní časy, hlavně na Držkové. Snažili jsme se ale trochu na kluky z Evropy vytáhnout. Pellier jel velice krásně, na toho bysme určitě neměli a ani jsme nechtěli jet až tak za hranu, ale na druhé místo by to podle mě šlo. Dostali jsme ale časy jaké jsme dostali. Na poslední Pindule jsme se ještě snažili, dělali jsme co jsme mohli, ale už to nestačilo. Barumka byla náročná tím, že zapršelo, třeba se to ani nečekalo a nebylo tím pádem vhodné obutí. Na suchu by to bylo, v uvozovkách, určitě jednodušší, ale nemyslím, že byla náročnější, než jiná mokrá Barumka. Ale nezlehčuji to. Možná to pro nás bylo lehčí i tím, že nám zrušili nějaké zkoušky a ujeli jsme míň ostrých kilometrů. Celkově jsme ale spokojení, cíl do českého mistráku jsme splnili - Peugeot Cup, dvoukoky i třídu. I v Evropě se nám jakž takž zadařilo. Mohlo to být sice lepší, ale i tak to stačí.“

Martin Vlček: „Nevím, kdy to skončí. Je to jako když vyvíjíš něco nového a zlepšuješ to, tak Barumka je každým rokem náročnější a náročnější. Nevím, kam se to až může dostat. Možná budeme jezdit na motorových člunech, protože jsem nečekal, že pod hradem najednou vypluje řeka. Bylo to náročné a cizinci se museli opravdu divit. Já už se až tak nedivím, ale oni museli být opravdu vykulení. My jsme jako tým měli smůlu. Toma Kristenssona vyškolila mokrá zatáčka za horizontem a v našem případě proud vody za zatáčkou na cestě, co jsem měl dělat. Bohužel. Je třeba se z toho ponaučit, ale hlavně že jsme v cíli. Na autech nejsou žádné škody, to je také důležité. Možná jsme 'pohřbili' dva tři ráfky, ale to jsou veškeré škody, takže dobré.“

Daniel Polášek: „Bylo to úžasné. Fanoušci okolo erzet byli neskuteční, moc jsme si to užili. Mrzí mě, že jsme si to trochu pokazili na superspeciálce. Ale ať už v ERC nebo v českém mistráku, máme velké odstupy před sebou i za sebou, takže by to nic neovlivnilo. Vše je tedy jak má být a my jsme spokojení. Naučil jsem se tady, že člověk nesmí být netrpělivý a že když si myslí, že má zahřáté gumy, tak to tak nemusí být, jak jsem se přesvědčil ve městě. A hlavně že musím podávat konzistentní výkony. Další plány zatím žádné nejsou, momentálně byl vyčerpán budget. Chtěli jsme jet 3-Staedte v rámci MČR, ale snad pojedeme aspoň Vsetín.“

Tom Kristensson: „Bylo to naprosto bláznivé. Po projetí cíle poslední zkoušky jsme si řekli, že to bylo za celý víkend vůbec poprvé, co jsme jeli jak se má jezdit se závodním autem, i když to v lese bylo náročné. Ale byla to velká zkušenost která nám zůstane v paměti a bude se hodit do budoucnosti. Alespoň s dnešním závěrem tak můžeme být spokojeni. Včera jsme si zmařili naděje na nějaký slušný výsledek malou chybou, tak to je. Jsme rádi, že jsme v cíli.“

RZ 13 - Pindula (19.54 km)

Závěrečná Powerstage, tedy druhý průjezd obávanou a legendární Pindulou, definitivně stvrdila další vítězství Jana Kopeckého na Škodě Fabii Rally2 Evo navigovaného spolujezdcem Janem Hlouškem. Kopecký se tak stal pojedenácté absolutně nejrychlejším pilotem historie Barum Czech Rally Zlín.

51. Barum Czech Rally Zlín 2022 - foto: Red Bull Conten Pool

Druzí absolutně skončili Filip Mareš s Radovanem Buchou, třetí pak rakouská dvojice Simon Wagner - Gerald Winter (oba Fabia Rally2 Evo). V napínavém souboji o stupně vítězů nakonec rozhodovaly drobné chyby, o čemž se přesvědčil nakonec čtvrtý Erik Cais, který ztratil čas defektem levého zadního kola před cílem testu, i pátý Dominik Stříteský, který byl mimo trať hned v úvodu testu. Problémy se přitom nevyhnuly ani Wagnerovi, který na závěrečné Pindule proletěl příkopem.

Závěrečnou zkoušku nakonec vyhrál Adam Březík, pro kterého to byla alespoň malá satisfakce po sobotních potížích s hadicí od turba. Druhý byl Norbert Herczig, který si tak pojistil šestou příčku celkově před Simonem Campedellim a třetí dílčí čas na RZ 13 náležel Wagnerovi.

Osmý bez rozdílu klasifikace a pátý v hodnocení Sonax Mistrovství ČR v rally nakonec dojel co cíle Barumky Václav Pech, devátý byl další maďarský pilot Martin László a nejlepší desítku uzavřel Albert z Thurnů a Taxisů před Adamem Březíkem, který tak skončil 6. v MČR.

RZ 12 - Maják (13.20 km)

Také na druhém Majáku úřadovalo počasí. Lepší podmínky, ale hlavně čtyři mokré pneumatiky na autě Simona Wagnera znamenaly pro rakouského jezdce nejen nejrychlejší čas, ale také posun na průběžné třetí místo celkové absolutní klasifikace soutěže.

Druhý čas o 4.4 sekundy zpět zajel Filip Mareš, třetí byl Jan Kopecký (oba obutí suchá-mokrá do kříže), který na Wagnera ztratil 8.3 vteřiny. Dominik Stříteský a Erik Cais za Wagnerem na dvanáctém testu zaostali shodně o 9.5 sekundy a klesli tím na čtvrté, resp. páté místo. Před poslední zkouškou je tak souboj o pozice za Kopeckým nadále otevřen, vzájemné odstupy čtveřice Mareš - Wagner - Stříteský - Cais jsou minimální, konkrétně 3.7 - 1.6 - 0.9 sekundy.

Po předchozích problémech s chladičem v průběhu zkoušky definitivně odstoupil z druhé etapy Ken Torn.

RZ 11 - Bunč (15.20 km)

Druhý Bunč absolvovalo v plném tempu jen několik posádek, když byla deštěm zmáčená zkouška po havárii Alberta Battistolliho zastavena a následně zrušena.

Kromě Battistilliho, který z mokré trati vyletěl po hodinách, téměř skončil znovu také Ken Torn, který byl mimo trať a do cíle se sice dostal, ale s proraženým chladičem.

Start RZ 12 byl následně posunut o 15 minut.

Ohlasy po RZ 10

Jan Kopecký: „Bylo to složité. My jsme zvolili obutí spíše na jistotu, protože jsme očekávali na Pindule slabý déšť. Ten nakonec přišel na Maják. Ne sice na celou vložku, ale bylo ho tolik, že to určitě chtělo mít aspoň dvě mokré pneumatiky. Snažíme se kontrolovat naši pozici, na první a poslední vložce se nám to asi dařilo. Na Majáku jsem nechtěl jet rychleji, riziko vypadnutí z trati bylo obrovské. Teď se musíme trefit do volby pneumatik a být připravení na všechny varianty. A pak jet samozřejmě jak nejlíp umíme a bez zbytečných chyb. Podle mě tyhle povětrnostní podmínky jsou pro Barumku standardní.“

Filip Mareš: „Vyjma první erzety, kde jsem zaspal, se nám ta sekce podařila, včetně volby pneumatik. Byly to ale nervy až do cíle, protože ani na startu zkoušky nevíte, jestli máte dobře obuto. Podmínky se mění s každým kilometrem a je to o tom, komu víc vyhovují suché pneumatiky atd. Očekávám, že ani odpoledne nenajdeme odpověď na to, jaká byla správná volba. Souboj o druhou příčku je určitě hezký i pro diváky, bude to zajímavé. Jinak když to aspoň trochu jde, tak se divákům snažím neodmítnout fotku nebo podpis, snažím se podělit o tu radost s těma klukama a holkama. Sám jsem tak dřív cupital jako kluk za Kopeckým, Trinerem a dalšími a měl jsem z toho husí kůži ještě ten den večer. Je to fajn.“

Dominik Stříteský: „Pro nikoho to nebylo jednoduché. Na Pindule jsme jeli zbytečně moc opatrně, ale zase se nám podařilo správně obout na ráno. Každý jsme prostě obuli nějak, jsme prakticky v nule a začínáme zase od začátku. Na odpoledne má něco přijít, když to spadne, bude to problém, ale když si člověk vezme mokré a nespadne to, bude to taky problém. Velký otazník. Tím že dnes jedeme víc vepředu máme možnost jet s ostatními kluky a bojovat s nimi za stejných podmínek.“

Erik Cais: „Zvolili jsme asi nejhorší obutí, pět tvrdých sliků. Bohužel, přišli jsme tím aktuálně o druhou příčku. Ztráta je ale minimální, takže bude přicházet velký boj. Budeme muset zabrat na tom, abychom věděli jaké kde bude počasí. Ráno jsme to odhadli strašně špatně. Pindula jakž takž dobrá, ale všechno jsme to nechali na Majáku, kde enormně pršelo a nebylo co vymýšlet. Kdybych jel rychleji, bylo by to obrovské riziko. Míst, kde se to dalo podržet bylo minimum, ale když to šlo, tak jsem se do gum opřel co to šlo. Ale už od vracáku nebylo vidět přes stěrače, ve městě už stála voda. Byl opravdu problém to projet.“

Albert von Thurn und Taxis: „První zkouška nebyla moc dobrá. Nebyl jsem spokojený s pneumatikami, sedm plus by měly fungovat dobře , ale nepřišlo mi to tak. Měl jsem na začátku dvě menší krize a úplně jsem ztratil jistotu. Druhá zkouška začala dobře, ale pak jsme chytili přes horizont na pátý rychlostní stupeň obrovský akvaplanink. Bylo to jako na námraze, letěli jsme bokem, nálet z kopce proti stromům, bylo to fakt špatné. Po zbytek sekce silně pršelo, takže jsem to úplně odstavil. Hloupě jsem přišel o spoustu času , ale prostě jsem se vůbec necítil. Musím říci, že to byla fakt klika. Pak jsem se zklidnil a Pindula byla celkem v pohodě. Ale bylo to náročné ráno. Na odpoledne se musím soustředit, pojedeme mokré pneumatiky, čekáme déšť. Ztratili jsme sice jedno místo, ale jsme tady a s celým autem a jsme za to rádi.“

Adam Březík: „Bunč byl asi nejsušší a nejčitelnější. Na Majáku nám dost zapršelo, naštěstí jsme ale s sebou měli pro tento případ mokrou variantu obutí a nechali jsme ji i naPindulu. Myslím, že nám to pomohlo a v lese nás to párkrát zachránilo. Jsem tedy rád, že jsme tady. Raději si nechci představit, kolik bude na Pinduli bláta na druhý průjezd. Jednou jsem trefil antikatovací tyč a jednou si škrtnul o klády.“

RZ 10 - Pindula (19.54 km)

Po předchozích dvou zkouškách měly posádky oprávněný respekt před jednou z největších klasik zlínské soutěže - Pindulou. Svou pozici prvního jezdce na trati v kombinaci s mokro-suchou variantou pneu do kříže dokonale zužitkoval Ken Torn, který byl nejrychlejší před Filipem Marešem a Erikem Caisem.

Jan Kopecký si čtvrtým časem na již notně zablácené trati udržel relativně komfortní náskok ve výši čtyřiceti vteřin před Filipem Marešem, který za svá záda o dvě desetiny sekundy odsunul Dominika Stříteského. O dalších devět desetin zpět byl Erik Cais a o sedm vteřin více měl na svém celkovém kontě pátý Simon Wagner. Ztráta šestého Václava Pecha na Wagnera pak narostla na 1:22 minuty.

Laurent Pellier završil první nedělní sekci čistým hattrickem v kategorii dvoukolek. Průběžně třetí Jaromír Tarabus druhým časem před Andreou Mabellinim snížil svou ztrátu na italského rivala na 18.9 sekundy.

RZ 9 - Maják (13.20 km)

První Maják připravil posádkám neskutečně náročné podmínky, když se na trati střídaly pasáže pod silným deštěm s oschlými úseky až prakticky suchou závěrečnou pasáží nad Zlínem. Nejrychlejší byl tentokrát Filip Mareš před Dominikem Stříteským a Adamem Březíkem.

V boji o stupně vítězů se držel čtvrtým časem také Simon Wagner, až osmý čas Václava Pecha a prakticky shodný zápis u Jana Kopeckého znamenal pouze nárůst ztráty plzeňského pilota na první pětku absolutní klasifikace. Na druhé si polepšil Stříteský před Marešem, Erik Cais nechal na testu dvanáct vteřin a klesl na čtvrtou pozici.

Kategorie 2WD si udržela status quo. Pellier na Majáku nicméně 'naložil' druhému Mabellinimu přes vteřinu na kilometru a na čele průběžného hodnocení už měl k dobru přes minutu. V souboji o třetí místo si polepšil i Jaromír Tarabus, který odskočil čtvrtému Óscaru Palomovi na rozdíl 17.4 sekundy.

- - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po RZ 7

Jan Kopecký: „S dneškem jsem hodně spokojený. Ráno to bylo trošku chaotické s předpovědí počasí, ale na druhé vložce fungovala naše volba pneumatik skvěle, sedlo mi to skvěle a byla to jedna z nejlepších vložek, co jsem tady kdy na Barumce zajel. Nečekal jsem, že uskočíme tolik, ale měl jsem z toho skvělý pocit a upřímně, kdybych ji nevyhrál, tak bych byl asi zklamaný. Souboj s Vaškem moc neřeším, startuje strašně vzadu a má úplně jiné podmínky než my, takže srovnáváme jiné závody, je to složité. Pokud jde o podmínky, ty pro mě byly jednodušší ráno. Teď to bylo zrádné, venku to oschlo a pak se přijelo do zatáčky, kde v nájezdu svítilo sluníčko a ve výjezdu už ne a bylo tam hrozně mokrého bláta. Snažili jsme se jet samozřejmě rychle, ale tak abych neudělal žádnou chybu.“

Václav Pech: „Takové zdržení jsem snad nikdy nezažil. Tvrdé gumy potřebují provozní teplotu kolem 60ti stupňů, jinak je to jako puk na ledě. Ovlivnilo to náš výkon, ale nemá cenu se na to vymlouvat. Jedeme vzadu, kluci si to tam vyžírají každé závody, tak si to jednou vyžereme taky. Do páté vložky to šlo, poslední dvě nás trošku srazily. Pojedeme pořád co to půjde. Musím se přizpůsobit podmínkám a nevyletět ven.“

Erik Cais: „Ráno nebylo úplně ideální, ale odpoledne už bylo lepší. Změnili jsme nastavení auta a na tvvrdých gumách už to pak fungovalo. Dnešek jsem si užil, podmínky ale nebyly jednoduché. Ráno to byla loterie s gumama, málokomu to vyšlo, ale o tom je rally a v tom je krásná. Snažil jsem se co nejlépe dělat svoji práci a jsem rád, že jsme tady. Filip bude zítra určitě chtít útočit, takže se budu snažit udržet pozici a třeba i zrychlit. Pan Kopecký ukazuje, že je právem mistr světa a má obrovský náskok, už si ho podle mě bude hodně hlídat a nenechá si ho nikde 'uletět'. Jeho časy byly i odpoledne super, naše byly taky velmi dobré. V autě už jsme měli jistotu, byl jsem za to rád. Na tvrdých pneu už se také dalo jet, člověk si jen musel pohlídat ty místa ve stínu, ale jinak to bylo dobré.“

Simon Wagner: „Nebyl to špatný den. Sice jsme doufali, že budeme trochu rychlejší, ale odpoledne jsem si nebyl stoprocentně jistý autem. Víme ale, v čem je zakopaný pes a na zítřek to dáme do pořádku. Odstupy nejsou velké, Erik je relativně blízko a zítra nás čekají další nevypočitatelné zkoušky. Těšíme se na to. Každá další Barumka je pro nás vlastně ta nejzrádnější, každý rok je to těžší. Uvidíme. Dnes jsme rádi, že jsme v cíli a auto je bez šrámů.“

Filip Mareš: „Z našeho pohledu bylo odpoledne určitě klidnější, protože jsme se vyvarovali větších chyb. To byl hlavní cíl. Časy nebyly špatné, sám vím, že tam máme nějaké rezervičky a některé věci nás trochu limitovaly, ale doufám, že zítra to bude lepší. Mrzí mě to dnešní ráno, kdy jsem si to 'odstřelil' sám a stálo nás to hodně času. Odpoledne jsem nebyl v nejlepším rozpoložení, takže jsem si to moc neužil. Ale odpolední časy byly fajn, tak jsme spokojení.“

Adam Březík: „Na Březové v prvním kole v diváckém místě, po skoku, jsem přidal plyn a auto bylo bez výkonu. Kousek jsem ještě jel, zkusil ho zrestartovat, nic se nedělo. Pak jsme zastavili a zjistil jsem, že je prasklá Motex spona na hadici přívodu vzduchu od intercooleru do turba. Takže jsem v kufru vyhrabal novou, vyměnil ji, sedli jsme a jeli. Dojeli jsme Herziga, ale nechtěl jsem ho předjíždět a kazit mu vložku, když už jsme tolik ztratili. Dokončili jsme to v klidu za ním. Další dvě zkoušky jsme si hlídali těžká místa, nechtěl jsem udělat chybu. Úseky které znám a líbí se mi jsme jeli rychle a užívali si to, s časy můžu být maximálně spokojený. Před soutěží jsem říkal, že Top 10 by byla krásná, teď za to možná zase budu rád. Předtím jsem byl ale v takovém laufu, že bych klidně bojoval i o bednu, kdyby bylo třeba. Bohužel. Teď už to stačí dojet, posbírat zkušenosti a data a příště se třeba vrátíme silnější.“

Albert von Thurn und Taxis: „Odpoledne bylo hodně těžké. Místy byla velmi dobrá přilnavost a dalo se tam získat a pak najednou přišlo místo, kde to nedrželo vůbec. Byl jsem překvapený, jak malou adhezi měla měkká směs pneumatik, občas to vyústilo v krizi následovanou ztrátou jistoty a rychlosti, takže jsem nebyl moc nadšený. Jsme ale rád, že jsme tady a bez problémů. Dnes to byla neuvěřitelná a šílená rally, velká výzva a spousta učení. To jsou ale stoprocentně ty momenty, kde se jezdec hodně posune a posune si své hranice i jako člověk. Musíte riskovat ale i přemýšlet, to je ta správná výzva. Opravdu se těším na zítřek a taky se moc těším, že si teď dám pivo.“

Martin Vlček: „Pro mě to bylo odpoledne méně zrádné než na slikách v dešti. V těch lesích je ale pořád vlhko, i když jsem myslel, že to oschne. Na tom mokru, listí a jehličí prostě slik nefunguje vůbec a je to o kompromisech. Takže opatrně na mokru a na suchu rychleji. My chceme ale hlavně dojet, potřebuji body do českého mistrovství a Evropa mě zase až tak nějak netrápí.“

RZ 7 - Semetín (11,51 km)

Závěrečný test první etapy letošní Barum Czech Rally Zlín ovládnul opět Jan Kopecký, čímž si tak pojistil své vedení na čele klasifikace domácího i evropského šampionátu. Druhý čas zajel Erik Cais, o pět desetin sekundy za ním pak byl v cíli druhého Semetína Filip Mareš.

Čtvrtý dílčí čas zajel Simon Wagner před Dominikem Stříteským a Adamem Březíkem, Václav Pech se tentokrát musel spokojit s dělenou osmou pozicí , když ztratil na této zkoušce 17.4 sekundy a na druhém místě ztrácí v rámci MČR rovných 22 vteřin na Kopeckého. Další příčky v rámci MČR i ME pak patří Caisovi, Stříteskému a Marešovi.

Za pěticí českých jezdců pak figuruje Wagner, který s nimi dokázal jako jediný zahraniční pilot v první etapě držet krok a na Kopeckého ztrácí 57.7 vteřiny. Norbert Herzig už je zpět o více než tři minuty, těsně za ním pak figurují Italové Simone Campedelli a Alberto Battistolli a první desítku bez rozdílu šampionátů uzavírá princ albert z Thurnů a Taxisů.

V hodnocení kategorie 2WD pokračuje ve své spanilé jízdě Laurent Pellier, který byl v cíli RZ 7 těsně před Andreou Mabellinim. Třetím časem si polepšil na třetí místo Óscar Palomo, což znamenalo poklas Jaromíra Tarabuse na čtvrtou pozici. Na pátou příčku se posunul Daniel Polášek, když se na posledním testu dne obrazně 'odstřelili' do té doby před ním jedoucí Rakušané Fabian Zeiringer a Roland Stengg (oba Opel Corsa Rally4).

RZ 6 - Držková (24,32 km)

Při druhém průjezdu nejdelší zkouškou dne se z nejrychlejšího času poprvgé radoval Erik Cais, když byl o osm desetin vteřiny rychlejší než Jan Kopecký, třetím časem si určitě spravil náladu i Filip Mareš. O 3.1 sekundy za Caisem byl v cíli testu klasifikován Dominik Stříteský, pátý Simon Wagner ztratil přes deset vteřin, stejně jako šestý Václav Pech.

Do vedení MČR tak šel Kopecký před Pecha, za třetího Caise a čtvrtého Stříteského se posunul Mareš. Nejlepším cizincem zůstal Rakušan Wagner, soutěž po havárii naopak opustil dobře rozjetý Maďar Csomós.

V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou navýšil své vedení Laurent Pellier, na druhou příčku se posunul před Jaromíra Tarabuse Andrea Mabellini.

RZ 5 - Březová (12,73 km)

Ve druhém průjezdu Březovou byl nejrychlejší Václav Pech o 5.2 sekundy před Janem Kopeckým. Třetí čas zajel Dominik Stříteský před Simonem Wagnerem, kterého těsně následoval Filip Mareš, šestý Miklós Csomós a sedmý Erik Cais.

Smůlu měl Adam Březík, který musel na trati rychlostní zkoušky zastavit, aby vyměnil prasklou sponu na hadici turba. Jezdec z Lípy u Zlína tak ztratil přes šest minut a tím i veškeré naděje na výsledek v první pětce, když se ze čtvrtého místa propadnul až na 36. příčku.

Na čele průběžné klasifikace domácího šampionátu tak zůstal Pech před Kopeckým a Caisem, na čtvrtou příčku si polepšil Stříteský pronásledovaný Marešem.

Dvoukolkám bez rozdílu klasifikace nadále vévodil Laurent Pellier před Jaromírem Tarabusem, na třetí příčku se vrátil Andrea Mabellini.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Volba pneumatik nebyla jednoduchá a podle mě to dopadlo ještě dobře. Podle ranních informací to vypadalo spíše na to, že na trati vůbec pršet nebude. Nakonec jsme tři minuty před odjezdem ze servisu obuli aspoň měkčí pneumatiky. Na první zkoušce hodně pršelo a bylo hodně vody, hlavně na těch širokých asfaltech. Samý akvaplanink, takže jsem to jen projel. Na Držkové by se daly určitě najít místa, kde by se dalo zrychlit, ale moc jich nebylo. Nebyly tam ale kaluže a tekoucí voda, auto i pneumatiky fungovaly skvěle. Na Semetíně to postupně prosychalo a do cíle to bylo skoro suché. Je to zrádné, hlavně v tomhle počasí, stačí malá chyba a je to. Pokud jde o auto, zaměřili jsme se hlavně na nastavení tlumičů. Měli jsme na testu Romana Krestu, který s touto soutěží má spoustu zkušeností. Před Bohemkou jsem se svezl s jením autem, na kterém byly jeho tlumiče a hrozně se mi to líbilo, takže jsme se domluvili. To co Roman vymyslel jsem na testu doladil a teď to máme na autě a funguje to skvěle. Navíc mě příjemně překvapily gumy. Na hrubém asfaltu na Podhoranu jsem čekal, že budou držet, ale na Májové to drželo i na tom novém asfaltu, tak jsme do toho šli a opravdu se krásně svezli.“

Filip Mareš: „Čtyřmi chybami jsem ztratil víc než půl minuty a tím jsme se vyřadili z bojů o nejvyšší příčky, ale ještě není nic ztraceno. Teď musíme zapracovat na autě, jsme v kontaktu s druhým místem, takže se o to pokusíme. Rychlost na to máme, jen se musím vyvarovat chyb. Nevzdáváme se, nebýt těch chyb, tak jsme Honzovi blíž. Byly to vesměs zbytečné, hloupé chyby. Štestí, že jsme se na Semetíně vůbec vyhrabali ven a mohli pokračovat. Bylo to jen o štěstí, jestli to trefíme na kolo nebo ne. Auto fungovalo skvěle, výběr pneumatik tak nebyl špatný. Na Semetíně první chyba byla asi v rozpisu a ta druhá jednoduše z přemíry snahy, když jsem nedobrzdil a vyletěl ven. Navíc jsem klukům přidělal zbytečně moc práce.“

Václav Pech: „Trošku se to podělalo s tím počasím. Stalo se z toho nesmírné kluziště. Měli jsme to sice jen mírně vlhké, ale v každé zatáčce bylo vytahané bláto. Strašně to klouzalo, jako na ledě a jeli jsme ze smyku do smyku. Uvidíme, jak bude vypadat druhá Držková, je strašně náročná a je tam bláta víc než jinde. Bojujeme. Doufám, že na druhý průjezd budou podmínky vyrovnané. Na Semetíně jsem jel maximum, všechno vycházelo, gumy držely a stejně jsme od Honzy dostali šest. On od nás dostal na Březové, protože tam měl víc vody. Přetahovali jsme se tedy na dálku, v součtu bychom ale měli být o něco před ním, což je super. Jak byl volný průjezd Držkovou, tam ve sjezdu z kopce to bylo uklouzané. Tohle auto musí mít zapnutý závodní režim, aby správně fungoval pohon 4x4 a i když jsem nejel rychle, tak mi to uklouzlo po zadních kolech. Udělali jsme hodiny, vypadli do louky a potřebovali jsme pomoc od diváků, aby nás vydrcli ven. Samozřejmě jim za to děkujeme.“

Simon Wagner: „Bohužel jsme obuli tvrdé pneumatiky. Bylo to hodně zrádné, ale s první a třetí zkouškou jsem spokojený. Na Držkové jsme dělali hodiny, ale zároveň to byla zkouška, kde bylo hodně vody a možná i proto jsme tam něco nechali. Ale jsme tady. Odpoledne bude určitě neméně zrádné, možná horší. Uvidíme. Trošku upravíme nastavení auta, což by nám mělo pomoci. Jen bych možná potřeboval trochu pomoci od ostatních zahraničních jezdců v souboji s těmi českými, ale vypadá to, že jsme v tom sami (smích).“

Erik Cais: „Bylo to neuvěřitelně těžké. Bohužel jsme nezvolili správný setup ani pneumatiky, tvrdý podvozek a sliky. Zkoušky byly oslizlé, náročné, zabahněné. Fakt strašně těžké podmínky. Uvidíme, co další sekce a počasí. Auto bylo jednou nedotáčivé, jednou přetáčivé, záleželo na typu asfaltu. Člověk ale musí pracovat s tím co má. Ráno jsme vyměnili pop-off ventil a vše už bylo v pohodě. Včerejšek mě ale strašně mrzí, tlačil jsem co se dalo, ale když auto neodjíždí ze zatáčky, tak je to fakt těžké.“

Dominik Stříteský: „Podmínky na trati pro nás nebyly tak hrozné. Držková už byla hodně vytahaná, bylo to uklouzané. Semetín už se dal, začínalo to pomalu osychat a ráno na Březové taky. Myslím si, že jsme víc než spokojení. Pneumatiky jsme zvolili správně. Někde jsme samozřejmě ztratili, někde naopak vydělali. V těchto podmínkách ale člověk musí jedno nebo druhé obětovat. Sleduji jen české posádky, ale je škoda, že těch zahraničních už tolik vypadlo. Podmínky jsou ale opravdu náročné. Bylo těžké dostat se zpátky do rytmu, když půl hodiny stojíte a auto celé zchládne. První kilometry to pak není ono, člověk se hledá a doplatili jsme na to na Držkové. Ve výsledku to ale ani tak nevypadá špatně. Na druhé průjezdy se podmínky asi trochu srovnají, ale čekal jsem i teď, že už bude víc vyházeno.“

Adam Březík: „Na Březové jsme měli mokré gumy a tím vydělali, rozhodující slovo měl táta, který rozhodl že povezeme tři mokré a dva sliky. Na Držkové a Semetíně jsme čekal daleko víc vody, ale bylo tam jen vlhko a Honza Kopecký nám ukázal, jak se to dělá. Na začátku Semetína na klouzavých asfaltech jsem byl rád za mokrou gumu, ale za půlkou už bych na sliku vydělával. Naším cílem je hlavně dojet, nasadit takové tempo, aby nás to bavilo a byli hlavně v neděli v cíli.“

Attila Nagy (spolujezdec M.Csomóse): „Všechny zkoušky nás opravdu bavily. Stálo ale při nás i štěstí, protože jsme jeli na mokrých pneumatikách. Na druhé zkoušce jsme byli mimo trať a ztratili asi deset vteřin, ale před námi havarovalo Clio a my museli zastavit a dostali náhradní čas. S výsledkem po první sekci jsme spokojení. Myslím, že podmínky na trati se ve druhém průjezdu vyrovnají, ale upřímně, nevím co budeme dělat v lese. Bude tam hodně bláta a mokro, určitě to neoschne. Trochu přitvrdíme nastavení podvozku a pro druhou sekci možná povezeme tři mokré a tři sliky.“

Albert von Thurn und Taxis: „Na mokrých pneumatikách bych byl spokojenější, ale i s křížením to bylo lepší než jsem čekal. Na druhé zkoušce jsme dlouho čekali před startem, takže jsem se do toho dlouho dostával a navíc to strašně klouzalo. Se Semetínem jsem spokojený , jen si nejsem jistý, jak je to výsledkově kvůli přidělování časů a tak. Každopádně je to opravdu vzrušující ročník Barum rally. Je to hrozně nevypočitatelná soutěž, předchozí zkušenosti jsou zde k nezaplacení. Držkovou jsem loni kvůli havárii nejel, jen trénoval. Semetín opačně jsem nejel nikdy, ale bylo to totálně cool. Bylo to stejně těžké, ale hodně zajímavé. Myslím si, že to je typ zkoušky, kde se nedostatek talentu dá nahradit dostatkem šílenství.“

Martin Vlček: „Do poslední chvíle jsme přemýšleli nad volbou pneu. Asi jsme měli obout mokré, ale nemáme špiony, tak jsme se bohužel rozhodli pro sliky. Už teď bylo hodně vytaháno, takže představa, že tam projede dalších sto aut, tak to bude opravdový autodrom. Místy bych ocenil antikaty. Ocenil bych stabilní prostředí, loni byly moderní, letos nejsou a příští rok možná zase budou. Myslím tím tedy, abychom si na to zvykali nebo ne. Pokud jde o zkušenosti, je vidět, že zahraniční jezdci vypadávají v místech, kde je to třeba znát z dob minulých. Kdo je na Barumce poprvé, má určitě problém.“

Jaromír Tarabus: „Někde jsme se svezli a někde zase ne, ale všechno je v pohodě, auto funguje. Na začátek jsme měli mokrou gumu, možná by byl lepší slik, který jsme přehodili na Semetín, ale těžko říci. Uvidíme, co teď. Už můžeme načíst jen jednu směs, tak uvidíme co zbývá a co počasí. Na trati nás snad nic nepřekvapilo, možná místy jen trochu víc bláta, strká se to tam, kde bych to nečekal. Ale nic nestandardního.“

Daniel Polášek: „První sekci jsme si náramně užili. Svezli jsme se pěkně, pneumatiky jsme zvolili na jistotu. Prostor ke zlepšení je vždy, ale musíme to brát úměrně k riziku, hlavně chceme dojet do cíle. Budeme jen měnit pneumatiky a nastavení auta dáme na suchý povrch.“

RZ 4 - Semetín (11,51 km)

Poslední test první sekce projel nejrychleji opět Jan Kopecký, o 2.3 sekundy před Erikem Caisem. O další dvě desetiny zpět byl Dominik Stříteský, čtvrtý dílčí čas náležel Simonu Wagnerovi před Miklósem Csomósem.

Šestý čas absolutně zajel Václav Pech, jeho náskok na čele MČR na Kopeckého se tak smrsknul bez desetiny na jednu vteřinu. Na třetí místo poskočil Cais na úkor Adama Březíka, na páté místo si polepšil mladíček Stříteský. Filip Mareš znovu chyboval a klesnul ze čtvrté na osmou příčku.

Ve dvoukolkách prokazoval i nadále svou dravost Laurent Pellier s Corsou Rally4, když měl po RZ 4 k dobru na druhého Jaromíra Tarabuse 32.8 vteřiny, o dalších 6.1 sekundy zpět pak byl Španěl Óscar Palomo (oba Peugeot 208 Rally4).

Ve stejném místě jako Filip Mareš uklouznul se svým vozem Ken Torn, který ale přitom poškodil zavěšení svého Fordu Fiesta R5 MkII, což o pár desítek metrů později poslalo vůz do spektakulárního kotrmelce.

RZ 3 - Držková (24,32 km)

Prozatím nejrychlejší čas předvedl při doslova dechberoucím 'průletu' přes RZ 3 Jan Kopecký, který zde deklasoval všechny nejbližší soupeře. Na trati nicméně havaroval Efren Llaréna, který poslal svou Fabii Rally2 Evo hluboko do lesa a podle záběrů z kamer vystoupil z vozu značně otřesen. Zkouška byla zastavena a k španělskému jezdci vyrazila záchranná služba. O další zastavení a následně zrušení zkoušky se pak postaral Ital Roberto Daprà.

Václav Pech dostal na RZ 3 přidělen čas Jana Kopeckého, v klasifikaci MČR tak zůstal o 7.3 vteřiny před pilotem Fabie Rally2 Evo. Třetí příčku o čtyři desetiny vteřiny před Filipem Marešem, který minul odbočení, uhájil Adam Březík, pátý byl Erik Cais.

Simon Wagner dostal hodiny a trefil balík slámy, kromě časové ztráty ale větší újmy rakouský pilot nedoznal. Hůře dopadl Tom Kristensson (havárie) a vše zmíněný Llarena, kterého notně otřeseného po těžkém nárazu do stromů (z auta vypadnul celý pohonný agregát) odvezla na pozorování do nemocnice záchranná služba.

RZ 2 - Březová (12,73 km)

Sobotní ráno s sebou přineslo zamračenou oblohu, dešťové přeháňky a teploty přímo na trati okolo dvaceti stupňů celsia. Podmínky byly nejlépe nakloněny Miklósi Csomosovi, jenž byl o 6.8 vteřiny rychlejší Adama Březíka, který mezi jezdci startujícími do Březové mezi prvními zvolil nejlepší obutí. Březík byl v cíli Březové o pouhou desetinu vteřiny před novopečeným evropským šampionem Efrénem Llarenou. Čtvrtým 'Evropanem' byl Erik Cais, který na Březíka ztratil rovné čtyři sekundy.

Čtvrtý čas náležel Simonu Wagnerovi před Tomem Kristenssonem na Hyundai i20 R5 a Filipem Marešem, překvapivě 'až' sedmý Jan Kopecký na středně měkkých slikách ztratil bezmála deset vteřin. Do čela klasifikace ERC tak šel Csomós, druhý byl (+2.5 s) Březík o 0.4 sekundy před Wagnerem, na třetí příčku si pohoršil Kopecký (+6.1 s).

V rámci MČR zajel nejrychlejší čas Václav Pech před Březíkem (+1.1 s) a Dominikem Stříteským (+2.8 s), ve stejném pořadí tato trojice držela po RZ 2 absolutní pozice v hodnocení domácího šampionátu.

Ve dvoukolkách bez rozlišení šampionátu byl na RZ 2 nejrychlejší Laurent Pellier na Opelu Corsa Rally4 před Óscarem Palomou (+5.5 s) a Jaromírem Tarabusem (+6.9), do čela tak šel Pellier před Tarabuse a Andreu Mabelliniho.

RZ 1 - Zlín SSS (9,57 km)

Úvodní městskou rychlostní zkoušku letošní 51. Barum Czech Rally Zlín absolvoval nejrychleji Jan Kopecký na Škodě Fabia Rally2 Evo. Druhý čas o 1.4 vteřiny za Kopeckým náležel Simonu Wagnerovi (rovněž Fabia Rally2 Evo), který tak dokonale zúročil své zkušenosti s českými tratěmi. Z absolutního pohledu třetí pak byl Václav Pech s Fordem Focus WRC, který byl zpět o další 2.1 sekundy.

Nejlepší šestku na divácké speciálce doplnili mladoboleslavský Filip Mareš a domácí mladíci Adam Březík a Dominik Stříteský. Nejrychlejší dvoukolkou byl Peugeot 208 Rally4 Jaromíra Tarabuse, o pouhých šest desetin vteřiny za ním pak byl Andrea Mabelini s Renaultem Clio Rally4.

Erik Cais - Jindřiška Žáková (Ford Fiesta R5 MkII) - Barum Czech Rally Zlín 2021

- - - - - - - - - - - - - - kvalifikace - - - - - - - - - - - - - -

Kompletní výsledky kvalifikační zkoušky naleznete zde.

- - - - - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - - - - -

Vrchol české soutěžácké scény je tady. Po dopolední kvalifikaci odstartuje ve večerních hodinách tradiční noční městskou rychlostní zkouškou jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín. Průběh celé soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist