www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2010

Michal a Jirka Nedbalovi si na Vsetíně dojeli pro titul

2. listopadu 2010 • 16:30

Závěrečný sprint sezóny 2010 ve Vsetíně měli v plánu také bratři ze Chvalčova, nyní pak spíše z Brna, Michal a Jirka Nedbalovi. A šlo jim o hodně. Ve hře byl přímo titul v historických automobilech v rámci K4 poháru ČR.

„Na Vsetíně jsme od rána bojovali s technikou. Auto dostalo před tímto závodem samosvorný diferenciál a při testu bylo vše na 100% připraveno. V sobotu tomu bylo ale jinak. Zřejmě přes noc nezvykle promrzlo a motor hned po startu vynechával a později pořádně nejel ani ve vyšších otáčkách. Hlavně do kopce byl problém jet. Po prvním servisu se situace mírně zlepšila a konečně jsme se mohli soustředit na závodění. Aby jsme vyhráli, tak jsme museli na Vsetíně s naší stovkou dojet před největším soupeřem Jirkou Daňkem se Škodou Favorit. Ten nám situaci nakonec ulehčil, protože odstoupil na RZ 5 - Bystřička hned po jejím startu,“ popisuje Michal Nedbal.

A zatímco vloni posádka červené stovky předvedla promrzlým divákům v cíli jedné z erzet akční kousek, když se jí podařilo procouvat cílovou fotobuňku, letos to pojala klidněji. „Oproti loňsku to letos nebyla žádná divočina. Bylo sucho a tak se jezdilo rychleji. Místo, na kterém jsme loni měli krizi, bylo opatřeno obrovským balíkem, aby se tam nekatovalo, a také další místa byla vystlána betonovými obrubníky, o které by jistě ne každý rád utrhl kolo. To ušetřilo bahnité lázni nás vzadu, které se nám tak často dostává a musí ji naše vozy chtě nechě trpět.“

Trať byla perfektně připravená, už před startem vše označené a nachystané, jako v mistrovství světa. „Opravdu spoustě pořadatelů by mohli být vsetínští borci příkladem a kdyby to organizačně fungovalo všude tak, měli bychom to všichni jednodušší. Erzety byly stejné, jako vloni. Ale podmínky byly naprosto jiné. Počasí krásně vyšlo, sněhovou kalamitu letos nějakým způsobem pořadatelé odvrátili a byl to nádherný podzimní závod, který se jel na suchu,“ dále popisuje a vychvaluje Michal.

A jelikož nakonec vše z hlediska posádky „klaplo“, odvezla si bratrská dvojice ze Vsetína dokonce zlato. Po této výhře se navíc stala vítězem skupiny HA (historické automobily) v rámci K4 poháru ČR 2010. Navíc také vyhrála třidu HA2 (do 1300cm).

„Nejvíc se nám dařilo na domácí Kopné, kde jsme zajížděli velice slušné časy i v absolutním pořadí a skončili na 8. místě absolutně v K4 poháru. Taky Krkonoše byly velice pěkné. Technická trať - to je přesně to, co vyhovuje našemu autu. Pak přišla hektická Vysočina, kde jsme jen díky vstřícnosti pořadatelů a převodovce, která to měla spočítané skoro na kilometr přesně do poslední Rzty, vyjeli nějaké body za 3. místo, které byly nakonec v součtu taky velice důležité. V Jeseníkách jsme si dali výměnu spolujezdců, aby jsme nebyli pořád tak stereotypní a v klidu vše dopadlo na jedničku,“ doplňuje Jirka Nedbal, který byl právě při poslední uvedené soutěži vyměněn za navigátorku Martinu Pickovou.

„Sezona dopadla výborně, ale nemáme na výsledku zásluhu jen my. Vyhráli jsme hlavně v garáži. Auto nám celou sezonu připravoval Pavel Slezák z Lužkovic u Zlína a hlavně díky němu jsme nemuseli ani jednou odstoupit pro technickou závadu. Taky kluky mechaniky z Anvelu od Vládi Barvíka, co se nám většinu závodů věnovali, nesmíme opomenout za super servis. Ani bez sponzorů by to nešlo. Chtěli bychom poděkovat především generálnímu sponzorovi firmě Bartončík a Bartončik, dále firmě Inkapnenu. A taky medialním partnerům ( TV Motormix, emk.cz, e-auto.cz) za propagaci teamu, i kolegům fotografům za pěkné fotky,“ oceňuje i partnery a kamarády Michal.

A nepořídí se mladíci z podhůří Hostýnských vrchů do budoucna novější závodní auto ? „O jiné technice jsme uvažovali již v letošní sezoně, ale nakonec jsme se rozhodli dostavět do konce naše stávající auto. Pokud seženeme finance, tak bychom chtěli postavit motor, který tam má být. Taky odlehčení by mělo proběhnout přes zimu. Odlehčení jak pilota, tak vozu :-)

Příští rok bychom rádi jeli MČR HA a vybrané závody K4 poháru. Letos náš ještě čeká Mikulášská rally, kde se budeme snažit pobavit hlavně diváky a fanoušky, kteří nám dělali skvělou atmosféru celý rok, čehož si moc vážíme a jsme za to rádi,“ doplňuje Jirka.

Pavel Jelínek
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist