www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2012Z Fafe do LisabonuČtvrté dějství letošního programu mistrovství světa WRC, Rally Portugalsko, je jednou z nejpopulárnějších soutěží v celé sezoně. Trojnásobný vítěz tohoto podniku, Citroën Total World Rally Team, se chystá na další vítězství se svými posádkami. Díky vítězství v Monte Carlu a Mexiku odstartují Sébastien Loeb a Daniel Elena portugalské dějství jako lídři klasifikace pilotů mistrovství světa. Druzí v posledních dvou rally a také celkově, Mikko Hiorvonen a Jarmo Lehtinen, budou chtít dokázat, nakolik už srostli s vozem DS3 WRC.
Ladění na stejnou notu mezi posádkami a portugalskými diváky začalo již v sobotu 24. března na Sprint Rally, která se uskutečnila nedaleko Porta a zahrnovala mj. i slavný skok Fafe. O dva Citroëny DS3 WRC se tu podělily čtyři posádky Citroën Racing: Sébastien Loeb/Daniel Elena, Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, Nasser Al - Attiyah/Giovanni Bernacchini a Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Seznamování s tratí Rally Portugalsko je na programu od pondělka v Algarve, kvalifikace se odehraje ve středu ráno. Ostrý start Rally Portugalsko je pak na programu ve čtvrtek. První den obstará rychlostní zkouška v ulicích hlavního města Portugalska, jako přídavek následují v týž den večer tři erzety na šotolině. Zbytek víkendu už bude mít více méně tradiční průběh - se třemi etapami na horských cestách regionu Loulé. Po Mexiku je Rally Portugalsko druhým podnikem na šotolinovém povrchu. I když se opět jede v horách, nebude to už v takových nadmořských výškách jako při předcházejícím startu v Mexiku. Piloti tak budou moci využívat maximálního výkonu motorů o objemu 1,6 l s turbodmychadlem a přímým vstřikem. „Čeká nás první rally, na které teprve dojde na skutečné měření relativních sil posádek,“ zhodnotil Sébastien Loeb. „Už v Mexiku jsme viděli, že naši soupeři udělali co do výkonu velký krok kupředu tam, kde se jim před tím nevedlo moc dobře. Jestliže to samé bude platit v Portugalsku, pak nás čeká velice těsný souboj! Co se nás týče, uděláme vše pro to, abychom si vedli dobře. Náš DS3 WRC je od začátku sezony rychlý na všech typech povrchů a nevím, proč by tomu mělo být jinak v Portugalsku.“ Čtvrtý v Monte Carlu a druhý ve Švédsku a Mexiku, Mikko Hirvonen, je nyní druhý i celkově v mistrovství světa se ztrátou 16 bodů za týmovým kolegou Loebem. Finský pilot sám cítí, jaké dělá pokroky za volantem DS3 WRC: „Na tuto rally si věřím. V Mexiku se mi podařilo zajet některé rychlé časy a dýchat na záda Sébovi v prvním dnu. Vím, že ještě musím hodně pracovat na tom, abych plně přizpůsobil svůj styl jízdy novému vozu DS3 WRC,“ dodal Fin. „Mám tendenci jet naplno a auto vést příliš bokem. Naši inženýři mi dokonce říkali, že uvažují o odstranění ruční brzdy! Když ale jedu tímto stylem, moje časy nejsou tak dobré. Proto na tom musím ještě zapracovat a myslím, že lepší budu už v Portugalsku.“ Díky oběma vozům, které dojely do cíle všech tří rally sezony, má Citroën Total WRT náskok 38 bodů na čele pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa. Citroën ho chce minimálně udržet na rally, kterou vyhrál poslední tři roky. Citroën Racing
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|