www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2012

Arabská rošáda v mistrovství světa

26. září 2012 • 15:00

Když Nasser Al Attiyah v minulých dnech oznámil, že ještě před koncem sezony skončí spolupráci s Citroënem a v příštím roce dá vale celému MS, považovali to mnozí za jeden z mnoha Katařanových momentálních rozmarů. Jenže ve skutečnosti to bylo jen „A“. K němu doplňující „B“ hovoří o tom, že jde o průvodní jev související s příchodem nového sponzora do francouzské tovární stáje - Abu Dhabi, které bylo dlouho spojeno s konkurenčním Fordem.

Nasser Al Attiyah - Citroën DS3 WRC, ADAC Rally Deutschland 2012

Al Attiyah své kroky vysvětlil stručně a jasně. V budoucnu se chce věnovat hlavně dálkovým soutěžím a blízkovýchodnímu mistrovství v rally FIA MERC. Francouzská soutěž bude jeho poslední v barvách Qatar World Rally Teamu. Ve zbývajících soutěžích MS 2012 osedlá jeho Citroën DS3 WRC belgický jezdec Thierry Neuville. Katařan se namísto toho bude věnovat přípravě vlastního terénního vozu, se kterým by měl už za několik málo měsíců absolvovat legendární Dakar a také chce zabojovat v posledních soutěžích blízkovýchodního šampionátu. Zde je možná jeden ze zakopaných psů celého rozkolu, neboť Al Attiyahovi na tomto šampionátu velice záleží, jenže Citroën začal verzi DS3 S2000, se kterou měl Katařan celou „blízkovýchodní“ sezonu startovat, teprve nedávno testovat. Nepřekvapí proto, že se v poloostrovním emirátu rozhodli koupit nové RRC od konkurenčního Fordu. Ambiciózní několikaletý plán spojený s Francouzi tak skončil už po necelé jedné sezoně…

Hlavní příčina konce spolupráce Al Attiyaha a Citroënu ale leží jen pár kilometrů východněji od Kataru – jmenuje se Abu Dhabi. Hlavní město Spojených arabských emirátů bylo dlouhá léta propojeno s továrním týmem Ford, po krátké pauze se však vrací na scénu, jen s jinou stájí. Spolupráce Abu Dhabi s Citroën World Rally Teamem byla údajně podepsána na pět let. Součástí dohody je nasazování třetího továrního vozu do soutěží MS a rovněž jednoho vozu S2000 ve FIA MERC. Tedy přesně to, co původně plánoval i Al Attiyah, jen s tím rozdílem, že zmíněný program od roku 2013 absolvuje Nasserův dlouholetý rival Khalid Al Qassimi.

I přes tuto rošádu se však zdá, že všechny strany jsou spokojeny. Citroën má za sebou nového silného partnera (souvisí to s možným odchodem RedBullu k Volkswagenu?), Al Qassimi se opět sveze v MS a Al Attiyah má volné ruce a může se soustředit na dálkové soutěže a své regionální mistrovství. Jak dlouho to všem subjektům takto vydrží, to je ale otázka. Jak totiž vidno, arabské peníze jsou mnohdy silnější než původní záměry.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.09.2012 13:15
Mara
Škoda, že Nasser končí po jediném, navíc ještě nekompletním roce.
toplist