www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2012Stěžejní zasedání Světové rady motorsportu (září 2012)Zářijové zasedání Světové rady motorsportu přineslo opravdu velkou porci změn. Řada z nich se očekávala, nicméně teprve teď je vše skutečně potvrzeno. Asi nejdůležitějším bodem je definitivní uzavření dohod ohledně promotérství seriálu Mistrovství světa. FIA se nakonec domluvila se společnostmi Sportsman Media Group a Red Bull Media House. Novinkou je také smlouva o promotérství seriálu Mistrovství Evropy, které od roku 2013 přebírá dosavadní organizátor šampionátu IRC, společnost Eurosport Events. Tato dohoda byla uzavřena s platností na deset let. Další body se už týkají samotných soutěží. Jak bylo avizováno, MS bude reorganizováno do několika nových skupin - WRC-2 (S2000, R5, R4, N4), WRC-3 (R1, R2, R3), WRC Academy se vrací ke staronovému názvu Junior WRC. Týmům přihlášeným do MS nahrává ulehčení v podobě nutnosti asbolvovat nově pouze jeden zámořský podnik, i nadále však zůstává povinnost odjet v sezoně alespoň sedm soutěží MS. Další úleva se týká soukromých týmů nasazujících vozy WRC a S2000 1.6T - tyto stáje nebudou nuceny startovat na soutěžích MS s nejnovějšími homologovanými díly, ale budou moci využívat i starší verze komponent. Nezapomnělo se ani na otázky bezpečnosti. Posádky startující s vozem WRC budou moci nově na asfaltových soutěžích využívat tzv. špiony. Změn se od roku 2013 dočkají 18„ asfaltové pneumatiky používané v regionálních seriálech. Gumy by nyní měly mít mnohem blíže k sériově výráběným pneumatikám a zároveň k těm používaným v MS, navíc budou mít jen jeden vzorek. Hlavním účelem je omezení přilnavosti tak, aby se vůz na hranici adheze dostal do smyku v menší rychlosti a plynuleji. S přestupem na nový systém tříd “R" od roku 2015 je z pohledu majitelů starších vozů potěšitelný fakt, že platnost všech současných homologací byla prodloužena do 31. prosince 2016. Poslední skupina změn se dotýká pouze mimoevrospkých regionálních mistrovství FIA. V soutěžích seriálů ARC, APRC, MERC, NACAM a CODASUR budou přijaty i vozy s národní homologací, které budou zejména v oblasti bezpečnosti odpovídat příloze J řádů FIA. Pro blízkovýchodní seriál FIA MERC byla dále schálena výjimka, že se s výjimkou asfaltové Rally Lebanon budou moci soutěží zúčastnit také offroady třídy T3. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|